AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #221 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De får 3 måneder fri på sommeren, da kan de møte opp noen ekstra timer på en allerede kort arbeidsdag gitt. Anonymkode: 571cb...851 Greit nok at du svarer på et litt ufint innlegg, men det du skriver er bare tull og har ikke rot i virkeligheten. Anonymkode: b30d1...e63 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #222 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var lurt! Skulle ønske vi fikk lov til det på vår jobb, vi har innkalt til foreldremøte fra 17-19. Utviklingssamtaler får vi heldigvis lov til å ta i arbeidstiden vår, som er mellom 8 og 15. Anonymkode: c7961...4db I arbeidstiden din, mellom 8 og 15, er du vel på foreldremøter på andre skoler da? Fungerer dette lure opplegget fint for lærere med barn egentlig? Sender dere elevene hjem eller skaffer skolen vikar? Anonymkode: 2044f...ce4 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #223 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I arbeidstiden din, mellom 8 og 15, er du vel på foreldremøter på andre skoler da? Fungerer dette lure opplegget fint for lærere med barn egentlig? Sender dere elevene hjem eller skaffer skolen vikar? Anonymkode: 2044f...ce4 Ikke jeg som skrev innlegget du svarer på, men jeg er lærer. Vi løser samtaler med barns barnehage og skole slik: dra når du har planleggingstid og ta det igjen senere. Jeg får ikke fri fra undervisning med mindre det er sykt barn eller undersøkelser vi ikke får flyttet. Er ikke dette vanlig? Anonymkode: b30d1...e63
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #224 Skrevet 11. februar 2024 Vedder på det er kommet feil tidspunkt i innkallingen. Ta kontakt med læreren. For min del ville det vært et perfekt tidspunkt siden jeg er hjemme på dagtid. Det høres veldig lite sannsynlig ut at det er skrevet riktig tidspunkt. Anonymkode: cb905...ba8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #225 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke jeg som skrev innlegget du svarer på, men jeg er lærer. Vi løser samtaler med barns barnehage og skole slik: dra når du har planleggingstid og ta det igjen senere. Jeg får ikke fri fra undervisning med mindre det er sykt barn eller undersøkelser vi ikke får flyttet. Er ikke dette vanlig? Anonymkode: b30d1...e63 Poenget er vel at for dem som kan flekse slik som deg så fungerer det sikkert greit. For andre går det ikke, og man bør legge det til etter arbeidstid hvis man ønsker at de fleste foreldre skal stille. Anonymkode: 3c925...71b 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #226 Skrevet 11. februar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Men klager folk på det? Foreldremøter på skolen har da alltid til all tid vært på kveldstid, jeg har på 50 år aldri hørt om annet (og heller ikke klaging på tidspunktet? Anonymkode: a75aa...787 Ja, fordi da skal man lage middag, kjøre barna på aktiviteter og passe småsøsken. Så det passer ikke med foreldremøte på kvelden. Anonymkode: 306e6...012
Forvirret23 Skrevet 11. februar 2024 #227 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det hadde heldigvis ikke blitt godtatt dee minr gåt Anonymkode: d030a...2e7 Hvorfor? Er da bedre å vise engasjement så langt det går enn å bare ikke komme
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #228 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Poenget er vel at for dem som kan flekse slik som deg så fungerer det sikkert greit. For andre går det ikke, og man bør legge det til etter arbeidstid hvis man ønsker at de fleste foreldre skal stille. Anonymkode: 3c925...71b Ja, det bør absolutt legges til etter kl16 hvis skolen vil at foreldrene skal komme, men dette er det ledelsen som bestemmer, ikke lærere. Her har jo folk fantasier om at ondsinnede, late, lærere planlegger slike tidspunkt på det ene kvarteret i uka de faktisk jobber, mens de ler som skurker. Må presisere at å få lov av ledelsen til å ta igjen plantid på kveldstid de to gangene du drar på foreldresamtale ikke er fleks. Fleks er å kunne jobbe overtid når det passer/er behov, for så å kunne søke om en dag eller en uke fri npr du ønsker. Anonymkode: b30d1...e63 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #229 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vet du det? Folk som jobber skift, folk som jobber nattevakt møter altså ikke opp på noe? Anonymkode: d030a...2e7 Her i kommunen har den desidert største arbeidsgiveren skift fra 7-15 og 15-23, så verken dagvakt eller kveldsvakt ville kunne delta på et foreldremøte fra 14-16. De som er arbeidsledige eller uføre kommer aldri, nei, verken på foreldremøter, dugnader, foreldretreff, vennegrupper eller noe annet. Nå går vår eldste i 3. klasse og det er foreldre jeg ALDRI har møtt. Anonymkode: 024a6...e83 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #230 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har spurt de andre foreldrene i klassen hvordan de har fått det til og samtlige har sagt de har tatt det som fleks eller hjemmekontor. Jeg og en annen sykepleier i klassen er de eneste som går glipp av alt som skjer mellom 08-15. Anonymkode: 1fb2d...17a Det kan tenkes at noen av dem ikke har kjernetid (selv om det er uvanlig) eller de kan ha fått tillatelse til å avspassere disse timene, men gjør de det mens de skulle ha vært på hjemmekontor, er det svindel av arbeidsgiveren. Det kan få alvorlige følger for dem om det blir oppdaget. Anonymkode: 09c91...acb
Maleficenta Skrevet 11. februar 2024 #231 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 15.09): Skolen har innkalt til foreldremøte om to uker. Tidspunktet er klokka 14 (!) til 16. Svært mange av foreldrene jobber mellom 8 og 16. Det er allerede planleggingsdager, masse forskjellige aktiviteter som storsamling, solidaritetskafe, juleavslutning osv i arbeidstiden. Så kommer to utviklingssamtaler per år, også i arbeidstiden. Er det bare jeg som synes det er helt høl i hauet å ha foreldremøte midt i arbeidstid for de fleste foreldrene? Anonymkode: aae13...f05 Rart tidspunkt ja.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #232 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke jeg som skrev innlegget du svarer på, men jeg er lærer. Vi løser samtaler med barns barnehage og skole slik: dra når du har planleggingstid og ta det igjen senere. Jeg får ikke fri fra undervisning med mindre det er sykt barn eller undersøkelser vi ikke får flyttet. Er ikke dette vanlig? Anonymkode: b30d1...e63 Forskjell på en utviklingssamtale som er en til en, kontra et foreldremøte som involverer flere. En utviklingssamtale kunne jeg fått flytta på, et foreldremøte får ikke jeg som en enkelt forelder flyttet. Havner foreldremøtet kl 16 på den tirsdagen jeg underviser til kl 18 får jeg ikke gått. Jeg kan ha mye hjemmekontor og følelse, men enkelte ting er helt satt, og da et halvt år i forveien. Anonymkode: fcd12...19a 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #233 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Forskjell på en utviklingssamtale som er en til en, kontra et foreldremøte som involverer flere. En utviklingssamtale kunne jeg fått flytta på, et foreldremøte får ikke jeg som en enkelt forelder flyttet. Havner foreldremøtet kl 16 på den tirsdagen jeg underviser til kl 18 får jeg ikke gått. Jeg kan ha mye hjemmekontor og følelse, men enkelte ting er helt satt, og da et halvt år i forveien. Anonymkode: fcd12...19a Ja, selvfølgelig. Jeg forstår ikke helt svaret ditt. Jeg kan heller ikke møte om barnehagen bestemmer seg for å ha foreldremøte kl 14. Har undervisning frem til 15.30. Vi er vel enige om at slike møter bør være på ettermiddag/kveld?? Anonymkode: b30d1...e63 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #234 Skrevet 11. februar 2024 Dere som har fleksitid med mulighet for hjemmekontor, men la oss si kjernetid 9-14: hvordan fungerer det dersom dere blir pålagt å være tilstede på møter på jobben på kveldstid? Er det en del av de ordinære timene dere skal jobbe den dagen, eller utløser det kveldstillegg? Jeg er nysgjerrig, for det blir jo det nærmeste vi kommer utenfor skolen. Mannen min fører timer med kveldstillegg for møter som må foregå på kveldstid, mens forefallende arbeid som han velger å sitte med på kvelden er ordinære timer, men jeg aner jo ikke hvordan det er andre steder. Anonymkode: 82d8c...c55
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #235 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dere som har fleksitid med mulighet for hjemmekontor, men la oss si kjernetid 9-14: hvordan fungerer det dersom dere blir pålagt å være tilstede på møter på jobben på kveldstid? Er det en del av de ordinære timene dere skal jobbe den dagen, eller utløser det kveldstillegg? Jeg er nysgjerrig, for det blir jo det nærmeste vi kommer utenfor skolen. Mannen min fører timer med kveldstillegg for møter som må foregå på kveldstid, mens forefallende arbeid som han velger å sitte med på kvelden er ordinære timer, men jeg aner jo ikke hvordan det er andre steder. Anonymkode: 82d8c...c55 Alle pålagte møter er i kjernetiden, det er derfor det er kjernetid. Planlegger vi et møte selv, føres det ordinære timer. Anonymkode: a75aa...787 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #236 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dere som har fleksitid med mulighet for hjemmekontor, men la oss si kjernetid 9-14: hvordan fungerer det dersom dere blir pålagt å være tilstede på møter på jobben på kveldstid? Er det en del av de ordinære timene dere skal jobbe den dagen, eller utløser det kveldstillegg? Jeg er nysgjerrig, for det blir jo det nærmeste vi kommer utenfor skolen. Mannen min fører timer med kveldstillegg for møter som må foregå på kveldstid, mens forefallende arbeid som han velger å sitte med på kvelden er ordinære timer, men jeg aner jo ikke hvordan det er andre steder. Anonymkode: 82d8c...c55 En del av de ordinære timene. I UH-sektoren er det vanlig med særlig uavhengig stilling, så det skrives ikke timer. Undervisning kan foregå til kl 20.00 pga mangel på rom. Anonymkode: fcd12...19a 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #237 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Alle pålagte møter er i kjernetiden, det er derfor det er kjernetid. Planlegger vi et møte selv, føres det ordinære timer. Anonymkode: a75aa...787 På samme måter som alle planlagte møter for en lærer skal foregå i den avtalefesta tida på dagtid(planlegges 29 t i uka mellom 8 og 16 på min skole). Så jeg spør igjen. Hva skjer hvis det likevel blir satt opp et ekstraordinært møte på kveldstid? (Det er ikke læreren, men ledelsen på skolen som bestemmer når foreldremøter avholdes) Anonymkode: 82d8c...c55 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #238 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som har fleksitid med mulighet for hjemmekontor, men la oss si kjernetid 9-14: hvordan fungerer det dersom dere blir pålagt å være tilstede på møter på jobben på kveldstid? Er det en del av de ordinære timene dere skal jobbe den dagen, eller utløser det kveldstillegg? Jeg er nysgjerrig, for det blir jo det nærmeste vi kommer utenfor skolen. Mannen min fører timer med kveldstillegg for møter som må foregå på kveldstid, mens forefallende arbeid som han velger å sitte med på kvelden er ordinære timer, men jeg aner jo ikke hvordan det er andre steder. Anonymkode: 82d8c...c55 Vi får bare vanlige timer (som kan avspasseres) for det. Anonymkode: 09c91...acb 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #239 Skrevet 11. februar 2024 Jeg (lærer) synes det er uheldig at foreldremøter ligger innenfor normal arbeidstid til flertallet av foreldre. Tenker dog at dette er noe arbeidsgiver/skoleledelsen/skoleeier bestemmer, ikke den enkelte lærer. Et foreldremøte på kveldstid utløser kveldstillegg for den ansatte. På min skole prioriteres heldigvis dette. På TS' skole er det kanskje så elendig stilt at dette ikke går lenger? I så fall bør det rettes kritikk til politisk hold som ikke bevilger nok midler. Anonymkode: e7bd5...f54 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #240 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): På samme måter som alle planlagte møter for en lærer skal foregå i den avtalefesta tida på dagtid(planlegges 29 t i uka mellom 8 og 16 på min skole). Så jeg spør igjen. Hva skjer hvis det likevel blir satt opp et ekstraordinært møte på kveldstid? (Det er ikke læreren, men ledelsen på skolen som bestemmer når foreldremøter avholdes) Anonymkode: 82d8c...c55 På min skole får man kveldstillegg for foreldremøte på kveldstid. Hos oss ligger foreldremøter på kveldstid inne som et punkt i den lokale arbeidstidsavtalen. Tidligere hadde vi også kveldsundervisning for voksne (vgs.). Dette var ikke noe man kunne reservere seg mot. Skoleavslutning på kveldstid for Vg3 ligger ikke inne i arbeidstidsavtalen, men det et likevel en forventning om at kontaktlærer skal møte opp og delta. Anonymkode: e7bd5...f54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå