Gå til innhold

Bare jeg som reagerer på tidspunktet for foreldremøte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har foreldremøter altid vært 17.30 eller 18

Elevsamtale har vært mellom 16 og 19.30

Vet kommune sendte ut en gang om et møte kl 14 og ingen foresatte fikk komme. Årsak så og si alle som jobber har lang reise veg er bare så vidt de når å hente ungen på sfo og bhg til stemning, pga reise avstander

Anonymkode: cd55a...0b6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Skolen har innkalt til foreldremøte om to uker. Tidspunktet er klokka 14 (!) til 16. Svært mange av foreldrene jobber mellom 8 og 16. Det er allerede planleggingsdager, masse forskjellige aktiviteter som storsamling, solidaritetskafe, juleavslutning osv i arbeidstiden. Så kommer to utviklingssamtaler per år, også i arbeidstiden. Er det bare jeg som synes det er helt høl i hauet å ha foreldremøte midt i arbeidstid for de fleste foreldrene?

Anonymkode: aae13...f05

Klager du på samme måte når du får legetime? 

Anonymkode: 51b19...dec

• Nyttig 2
Skrevet
Hoia skrev (3 timer siden):

Klokka seks hadde vært mer naturlig. Da rekker man en svingom hjem.

Så læreren må være på jobb fra 8.00 til 19.00 den dagen? Hadde du jobbet fem timer ekstra UTEN overtidsbetaling? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare å droppe hele greia og be om referat. Bare tull å bruke to timer av arbeidstiden på dette selv med fleks. 

Og hvorfor er det felles foreldremøte i februar som ikke kan taes via et skriftlig medium?

Anonymkode: b6d2a...5bb

• Liker 2
Skrevet

På vår skole får vi betalt for foreldremøte på kveld, men ikke utviklingssamtaler. Derfor er foreldremøter lagt til 18-20, og samtalene før klokken 17. Ledelsen oppfordrer oss til å ikke jobbe gratis, og derfor er samtalene før 17.

Skrevet
Rotemor skrev (Akkurat nå):

Så læreren må være på jobb fra 8.00 til 19.00 den dagen? Hadde du jobbet fem timer ekstra UTEN overtidsbetaling? 

Ja, Hvis jeg fikk  8uker ferie(«avspasering»og fri alle skoleferier så hadde jeg fint gjort det en eller to ganger i året.

• Liker 12
Skrevet

Vi har foreldremøter 18-20, og utviklingssamtaler mellom 7.30-8 eller 13.30-15 fordelt utover slik at alle får velge et passende tidspunkt. Dette fungerer greit.

Anonymkode: 32031...9de

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, Hvis jeg fikk  8uker ferie(«avspasering»og fri alle skoleferier så hadde jeg fint gjort det en eller to ganger i året.

Det hadde vært feil. Man skal ha lønn på jobb.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Klager du på samme måte når du får legetime? 

Har legen to måneder sommerferie?

Anonymkode: 80c93...f8b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

En eller to ganger ja. Men mitt regnestykke viser 12. Så da går jeg ut fra at du jobber gratis kvelder med overtid 12 ganger i året uten lønn? 

La meg regne for deg: 2 foreldremøter på kveld i året. Pluss 28 elever, slik det er i min klasse blir det med kveldsarbeid sånn ca 5 samtaler per kveld (fra 17-20) så det blir 6 kvelder i året. (Pluss de to kveldene du må legge til hver gang fordi noen glemmer sin samtale. Vi må da lage ny avtale og har ingen mulighet til å ta betalt for forglemmelsen slik leger og alle andre gjør.) Da er vi på 10 kvelder overtidsarbeid i året. Pluss juleavslutning og sommeravslutning på kvelden. Dette gjør du gjerne gratis? 

Vi mangler helt sykt mange lærere. Ønsker deg velkommen☺️❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Klokka 14 er midt i arbeidsdagen for mange, jo. Og at 30 mann må ta seg fri fra jobb, fremfor at 1 lærer kan jobbe overtid noen  dager i året er åpenbart best løsning for flertallet.

Anonymkode: 9a89b...a41

Noen dager i året, faktisk. Vet du hvor mange sene kvelder det blir med utviklingssamtaler og foreldremøter hvert halvår?

Anonymkode: a029c...134

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

En eller to ganger ja. Men mitt regnestykke viser 12. Så da går jeg ut fra at du jobber gratis kvelder med overtid 12 ganger i året uten lønn? 

La meg regne for deg: 2 foreldremøter på kveld i året. Pluss 28 elever, slik det er i min klasse blir det med kveldsarbeid sånn ca 5 samtaler per kveld (fra 17-20) så det blir 6 kvelder i året. (Pluss de to kveldene du må legge til hver gang fordi noen glemmer sin samtale. Vi må da lage ny avtale og har ingen mulighet til å ta betalt for forglemmelsen slik leger og alle andre gjør.) Da er vi på 10 kvelder overtidsarbeid i året. Pluss juleavslutning og sommeravslutning på kvelden. Dette gjør du gjerne gratis? 

Vi mangler helt sykt mange lærere. Ønsker deg velkommen☺️❤️

Enig med denne! Og i tillegg til dette jobber jeg ofte mer enn de 43,3 timene i uka som står i kontrakten. Jeg unner alle andre, i alle andre yrker avspasering for det de jobber mer enn 37,5 timer i uka. Men fordi jeg er lærer, og vi streiket for høyere lønn, er det mange som ikke unner oss det samme. Forstå det den som kan. Vi burde heller heie hverandre frem. Det er jo rettigheter vi har som ansatte. Skulle ønske flere ville bli lærere. Det er fantastisk å være lærer. Det tar fryktelig mye tid også, og jeg er takknemlig for tiden jeg får avspasert. Til alle dere med barn i skolen. Jeg synes dere har flotte barn☺️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

I kommunen her vi har flyttet blir vi alltid innkalt før kl 16 for da skal lærerne hjem. Sist foreldresamtale var kl 14:15….

Anonymkode: 40cb0...6bb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Tussemor47 skrev (20 minutter siden):

Jobber på en pallitiv avdeling så du syns det er greit om vi går en time tidligere fra jobb…? Er faktisk ikke alle arbeidsplasser det er gjennomførbart å gå litt før altså..!

Jeg synes alle må gjøre det som passer dem. Det er ikke møteplikt. Send den andre foreldren eller bare les referatet istedet. 

Synes derimot det er rart at å få til foreldremøte på slutten av dagen er umulig, mens "alle" synes vi som ikke møter på Luciafeiringer, fellesfrokoster i skole og barnehager etc er dårlige foreldre.  Dette får nemlig alle som vil til.

For meg ville nok møte mens barn fortsatt var i barnehage eller AKS passet best da jeg ikke har barnevakt på kveldstid. Jeg er så heldig at hei kan jobbe hjemme på kvelden.

Anonymkode: b5f88...472

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I kommunen her vi har flyttet blir vi alltid innkalt før kl 16 for da skal lærerne hjem. Sist foreldresamtale var kl 14:15….

Så bra! Det er en kommune som tar vare på lærerne sine. Og dem begynner det å mangle mange av😔 Heia din kommune!❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Du mener foreldrekonferanse. Det er helt vanlig å ta i lærers arbeidstid. 
Foreldremøte er noe annet og er som regel på kveldstid. 

Anonymkode: eb2b5...6be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bra! Det er en kommune som tar vare på lærerne sine. Og dem begynner det å mangle mange av😔 Heia din kommune!❤️

😂😂😂

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De skal ikke nødvendigvis hjem, men de jobber gratis all den tid de er der etter det, og det kan ikke pålegges dem. Slik du ikke ville bedt legen, tannlegen, frisøren, fysioterapeuten eller psykologen din heller.

• Liker 2
Skrevet

Elevsamtaler har alltid blitt gjennomført på et tidspunkt vi skal være på jobb, og det er i og for seg greit nok.

Det eneste jeg har reagert på er at vi har fått beskjed om tidspunkt to uker i forkant, noe som er litt kjipt med tanke på at jeg og min mann har fulle timebøker halvannen måned frem i tid. Lettere å flytte på pasienter som ikke allerede har ventet i flere uker på time.

Anonymkode: 98d86...7ad

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Elevsamtaler har alltid blitt gjennomført på et tidspunkt vi skal være på jobb, og det er i og for seg greit nok.

Det eneste jeg har reagert på er at vi har fått beskjed om tidspunkt to uker i forkant, noe som er litt kjipt med tanke på at jeg og min mann har fulle timebøker halvannen måned frem i tid. Lettere å flytte på pasienter som ikke allerede har ventet i flere uker på time.

Anonymkode: 98d86...7ad

Da ringer du læreren. Jeg har flere leger/kiruger blant mine og vi finner alltid en tid som passer dem. Og meg☺️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...