Gå til innhold

Vannbåren gulvvarme

Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Det som er så bra med vannbåren varme er at man kan velge energikilde

Olje, gass, kull, ved, elektrisk, parafin......

(men man må fyrkjele/innretning for å benytte det da) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har støpt ned i gulvet, men enda ikke fått det igang. Nå i startet skal vi varme opp vannet via varmtvannstanken. Har kjøpt en dobbel, en del til oss og en del til gulvet. Hensikten er å bruke en annen oppvarmingskilde ettervert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vannbåren varme i gulvet. Og vi er utrolig fornøyde. Deilig og varmt, veldig behagelig varmt og. Vi har sånn jordpumpe, vi bor i rekkehus. Men nå har vi bodd her så kort tid at vi vet ikke hva strømutgiftene er ennå.

Jeg er selv allergiker og merker at det er bedre inneklima nå, jeg blir ganske dårlig av vedfyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen sier at man jo har funnet ut etter hvert at stråling fra høyspentlinjer er farlig, men det er jo et helt annet nivå.. Han mener varmekabler ikke er farlig på den måten, og har lagt (og skal legge) mer av det her i huset.

Problemet i barnehager/skoler (som jeg har hørt om) er at de setter på varmen i kablene for tidlig (man skal vente 4-6 uker fra man har støpt over) og derfor gasser det fra sementen/betongen som det er støpt med. Det er _det_ som er problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...