Gå til innhold

Morsmelk erstatning

Srfg6

Anbefalte innlegg

Hei barnet startet på nan som morsmelkerstatning, men gikk over til hipp pga av flere ting. Men problemet er nå at den er ofte tomt i flere butikker i nærområdet så lurte på om man kan gi nan inni mellom om man ikke får tak i hipp morsmelkerstatning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om barnet ditt tåler Nan, så kan du jo gi det? Vi byttet litt på.

Anonymkode: 9c7a9...000

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem det så lenge babyen tåler det. Nan kan være hardere for magen. 

Anonymkode: bdbd4...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det ikke er hva du spør om, men de har hipp via Oda eller meny.no om du ikke får i butikken.

Anonymkode: a24a2...219

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan fint gi andre mormelkerstatninger hvis barnet tåler de.

Anonymkode: 46989...f21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså, når det ofte er tomt for en såpass vikgig ting så bør butikkene få beskjed om å bestille inn mer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (12 timer siden):

Har de ikke noe hipp i noen butikker? Ikke ferdig blandet heller?

Nei, det er nesten hele tiden tomt for nr 1 .. ligger masse av 2 og 3 men er alltid tomt for 1 på pulver og ferdig blandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men altså, når det ofte er tomt for en såpass vikgig ting så bør butikkene få beskjed om å bestille inn mer. 

Har selv gitt dem beskjed 2 ganger de sier først den kommer på neste vare levering og når jeg går der den dagen på varelevering rundt 16 pga det så sier de nei den kom ikke i dagens. (Ser at baby pallen står der. De pleier å sortere paller etter kategori, og da er det lettere å se selv også om den er der eller ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å kjøpe ny boks når den du har er ca halvfull. Det kan også være lurt å alltid ha 2 bokser. Vi har også alltid noen ferdigblandede liggende. Kjøper 6-pakninger i Sverige.

Men ellers skal det gå fint å bytte. Vi bytter mellom Semper og Nan. 

Anonymkode: 21820...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Srfg6 skrev (3 timer siden):

Har selv gitt dem beskjed 2 ganger de sier først den kommer på neste vare levering og når jeg går der den dagen på varelevering rundt 16 pga det så sier de nei den kom ikke i dagens. (Ser at baby pallen står der. De pleier å sortere paller etter kategori, og da er det lettere å se selv også om den er der eller ikke)

Da hadde jeg vært så freidig at jeg hadde hamstret (litt). Sånn går det når butikken gjør det til en mangelvare. Vi hadde alltid minimum 2 bokser, pluss en del ferdigblandede. Vi brukte nan, og var aldri problem med at det var tomt, men jeg tenker med gru på alle hendelsene som har dukket opp med været. Raste veier som kan hindre enten oss eller varetransport å komme frem feks. Best å ha så man klarer seg i minimum to uker hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Da hadde jeg vært så freidig at jeg hadde hamstret (litt). Sånn går det når butikken gjør det til en mangelvare. Vi hadde alltid minimum 2 bokser, pluss en del ferdigblandede. Vi brukte nan, og var aldri problem med at det var tomt, men jeg tenker med gru på alle hendelsene som har dukket opp med været. Raste veier som kan hindre enten oss eller varetransport å komme frem feks. Best å ha så man klarer seg i minimum to uker hele tiden. 

Jeg pleier å kjøpe 8 pakker i måneden. 4 hver 2. uke men har ikke funnet i det siste så de er brukt opp nå. Så lurte på om jeg kunne bruke nan til hipp kommer tilbake igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere Oda, meny, Coop, apotek levering hvor dere bor? Kjøp 5-6 stk og alltid ha et lager. 

Anonymkode: 5c813...74c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Oslo har det vært omtrent tomt for Hipp 1 siden november 2023. De butikkene vi snakket med sa sat det var leveringsproblemer med leverandøren, men at det skulle rampes opp mot slutten av januar. De siste to ukene har de hatt nr 1 hver gang vi har vært på Kiwi og Rema iallefall.

Anonymkode: 76aa7...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...