AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 Jeg er godt voksen og mener i likhet med mange andre at jeg har ADHD med hukommelsesproblemer. Tidligere nevropsykologiske utredninger har konkludert med bipolar lidelse , men jeg har heller tro på at det må være noe medfødt konsentrasjonsproblem som ADHD. Problemet er at jeg blir så fryktelig trøtt av forelesninger, kurs, møter, utredninger, med mindre det er veldig motiverende. Jeg husker at jeg har vært fryktelig mye trøtt i løpet av skoletiden i barndommen. Drar jeg på konsert eller utesteder med høy musikk, så blir jeg veldig sliten og trøtt etter kort tid. Jeg kan ikke ha en jobb som innebærer mye møtevirksomhet. pålagte jobbseminarer hvor jeg må høre på kjedelige foredrag er døden for meg. Fastlegen tror ikke at dette er et tegn på ADHD men kan heller være tegn på andre ting. Jeg har også en fordøyelsessykdom i bunn. Hva som skyldes hva når det kommer til trøttheten er ikke lett å vite. Er dere også mye trøtte i situasjoner hvor dere får mye informasjon? Anonymkode: b4891...f9e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #2 Skrevet 9. februar 2024 Å være sliten kan skyldes både bipolar, adhd, autisme, mangel på trening, dårlig kosthold, dårlige søvnrutiner, dårlig "konsentrasjonsstamina" (ja, hukommelse og fokus er faktisk ting man må trene og vedlikeholde på, sånn som muskler), og Anonymkode: 0257c...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #3 Skrevet 9. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Å være sliten kan skyldes både bipolar, adhd, autisme, mangel på trening, dårlig kosthold, dårlige søvnrutiner, dårlig "konsentrasjonsstamina" (ja, hukommelse og fokus er faktisk ting man må trene og vedlikeholde på, sånn som muskler), og Anonymkode: 0257c...bb4 svært mange andre ting. Det er en stor sannsynlighet for at kostholdet ditt, bipolar lidelse og andre faktorer i kombinasjon skaper problemet. Det er forøvrig helt normalt for alle mennesker å bli slitent når det får mye inntrykk og informasjon. Det er også bevist at kosthold, søvn og aktivitet hjelper på dette, uavhengig av diagnose. Jeg har selv adhd, men aktivitet, søvn og kosthold har merkbart enorm innvirkning likevel. Så ville forsøkt det først, i og med at du allerede har gjennomgått nevropsykologiske undersøkelser. Anonymkode: 0257c...bb4 2
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #4 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er godt voksen og mener i likhet med mange andre at jeg har ADHD med hukommelsesproblemer. Tidligere nevropsykologiske utredninger har konkludert med bipolar lidelse , men jeg har heller tro på at det må være noe medfødt konsentrasjonsproblem som ADHD. Problemet er at jeg blir så fryktelig trøtt av forelesninger, kurs, møter, utredninger, med mindre det er veldig motiverende. Jeg husker at jeg har vært fryktelig mye trøtt i løpet av skoletiden i barndommen. Drar jeg på konsert eller utesteder med høy musikk, så blir jeg veldig sliten og trøtt etter kort tid. Jeg kan ikke ha en jobb som innebærer mye møtevirksomhet. pålagte jobbseminarer hvor jeg må høre på kjedelige foredrag er døden for meg. Fastlegen tror ikke at dette er et tegn på ADHD men kan heller være tegn på andre ting. Jeg har også en fordøyelsessykdom i bunn. Hva som skyldes hva når det kommer til trøttheten er ikke lett å vite. Er dere også mye trøtte i situasjoner hvor dere får mye informasjon? Anonymkode: b4891...f9e Skulle tro det da de med adhd har mye i hodet på en gang 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Skrevet 9. februar 2024 Noen sliter med fatigue med adhd. Du blir lett trøtt når du overstimuleres Anonymkode: e3e3a...b8b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå