Gå til innhold

Innspill og litt hjelp til takling av livets faser :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var usikker på om jeg skulle legge dette til "singelliv" eller "venninner", men endte opp her, fordi jeg føler det å date er det mest sentrale for meg, samtidig som det er mine venninner det er snakk om, i sammenheng til dette.

Jeg har i den ssite tiden begynt å være aktiv på tinder. Faktisk har jeg vært aktiv på tinder i 4 år, bare en mer aktiv og betalende medlem det siste halvåret,eller mer fra romjulstiden av. Jeg gidder ikke bruke masse penger på tinder, men slik jeg oppfatter tinder bruken, så er det vanlig å "le"litt av tinder,for å så egetnlig bruke tid på det..hehe..

Jeg kan si at jeg har blitt veldig fascinert av en gutt, som ikke var helt gjensidig-Men han var jo helt "rå" på å bruke tinder(tror jeg) For han følger og avfølger på sosiale medier nå, i ett kjør(!). Det skal sies at han vil ha sex utenfor forhold,så jeg misstenker at han har en "greie" for å ikke knytte seg til andre mennesker. Dette er for meg, ganske selvstendig. Han har nære,gode relasjoner i livet sitt. Med langvarige vennskap(gutter og jenter) Men når det kommer til jenter-Er det tydelig at disse jentene kan deles opp i "sex materiale" og "forholds materiale".

Jeg var tydeligvis kun god nok for førstnevnte. Jeg legger ikke skjul på at jeg synes han kommer fra et miljø med en stor "puls". Han har gutta, de drar ut på turer og koser seg veldig ofte. Derfor føler jeg nå en greie for han og hans måte å se livet på. Han har så mange lag.

Jeg har lyst på et liv med mange lag, for meg er det viktig at han er sin egen person, en som har et liv og en som ønsker seg til steder,opplevelser,inntrykk og impulser med kompisene sine. En som er varm og trygg på seg selv. her treffer denne gutten, og har bitt meg "merke" i hvor mye han ser utover, til nye folk,opplevelser og inntrykk. Han har jobb med 8-12 timer,så jeg synes han er en perfekt kombinasjon av hvordan jeg ser for meg en gutt med egenskaper jeg vil ha i livet mitt.

Han er alltid med på turer, han bruker sosiale medier,da mener jeg at han er god på å verne om og kjempe for sine interesser(les: andre mente han var egoist).¨Han har humor,er seg selv og er en sosial potet. Han er god på å forstå seg på andre,sånn jeg har inntrykk av,og kjenner han.

Dette var for å beksrive hvor jeg vil hen i forhold-jeg vil ha en person som ikke likner meg,for tydeligvis er ikke jeg noe flink til det sosiale. Kansje å lytte? Vet ikke..For slik jeg oppfatter singellivet nå, så dreier det seg jo mye om f eks hva slags bilder du legger ut, på tinder-Og sosiale medier er jo en egen sjekke arena-jeg vil ikke se stygg ut der,når alle ser ut som " a thousand bucks".

Venninnene til denne gutten har satt meg litt på prøve,gjennom dette. De oppdaterer hele tiden på sosiale medier, og det står tusen kommentarer om å være "Digg","deilig", "date meg a, babe". Jeg har null kommenterer!

Da disse jentene til fordel for en venninne jeg har luftet meg til i det siste, om singellivet-Virker til å være veldig positive til å diskutere gutter, hvilke gutter man liker,hvorfor man ikke får/ikke får sånn og slike" gutter på radaren,også likes på tinder. Hvor ellers skal du møte noen gutter liksom? Sjangsene der, er like store som ute på byen,synes jeg.

Føler jeg nå leser signaler som ejg ikke liker. Jeg vil ikke miste denne venninnen,men føler jeg tråkker feil,uansett hva jeg sier og gjør- Hun er ikke singel, hun har et barn,3 jobber og fulltidsstudier. Det er mye. Likevel, så har jeg nå holdt meg litt unna henne, for å gi henne litt  rom. Hun har gitt utrykkk for at hun ikke kan være den venninnen jeg ønsker, og at ting må roes litt ned. Derfor han hun ært med andre i det siste. Og det er greit hun synes ting må roe ned, men selve temaet, har aldri handlet om at hun skal finne en løsning? Det er jo bare livet-Og snakke om slike ting,så synes jegbare at jeg har fått litt sjokk,for jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal si..

Jeg synes jeg har gjort endringer selv. Jeg har endret klesstil, utseende og er i prosess med å utvide nettverket mitt-Dette er jo ting som tar tid,men ejg opplever jo stadig at det er "lov" å snakke om livet likevel? Uten at jeg blir krevende? For hva ellers snakker man om? For min del, er jo dette ting som tar energi, og er krevende å stå i selv. Så jeg finner ofte,at jeg er en av de som ved nå, ikke prioriteres av de nye i nettverket mitt-Både og fordi jeg er den nyeste og fordi jegtrenger litt tid selv. Trener ved siden av og søker jobber, så jeg har mer enn nok å ta av og fra. Men ingen av disse jentene er per nå venninner, og det er jo faktisk hun jeg snakker med singellivet om..Og annet også altså, men jeg bare tenker at siden jeg er arbeidsledig for tiden, så er det ikke så mye positivt å ta tak i der heller. Men ejg spør mye om hvordan det går med hennes eksamner, og vil bare nevne at hun ikke spør, men så trenger hun det ikke heller da-Jeg deler gjerne:)

Hva jeg snakker om, er akkurat hva jeg hører andre jenter snakke om i mobilen,tilfeldig forbipasserende jenter. De har jo sånne samtaler hele tiden, og jeg hører ofte en av de si,f.eks. "jeg ringer deg tilbake, skal på trening akkurat nå-Vi snakker mer om dette senere, glad i deg!". Altså, at det er ganske innenfor. Likevel,føler jeg at jeg ikke "får lov" av venninen min å snakke med henne. Hun er den jeg har kjent lengst, i 5 år. Og de siste 4 årene, har jeg begynt å lufte hva dette kan komme av,at jeg ikke får gutta på kroken.

Og bare løst, ikke hele tiden. Men også litt morro,for de bildene som er ikke på tinder, ser ofte helt jævlige ut..haha! Men kansje fordi hun selv er i forhold, og har vært det i 10 år, kansje fordi det er nytt for både henne og meg, at jeg er i dating eller mer ute på let etter gutter-Som forresten er nytt for meg-Siden jeg ikke liker så mange. Men somsagt, har jeg holt meg unna henne, jeg vil ikke miste henne-Og lurer på om andre har innspill til hva annet jeg kan gjøre? Jeg sender ikke noe til henne av snaps, legger kun ut på story, så kan hun selv velge om hun vil kommentere eller ikke. Bortsett fra det,velger jeg å høre litt med henne om hvordan det går med eksamner, osv, og det stikker jo litt å se at hun er på kino osv, men hun har sagt hun synes ejg er en fin person-Så jeg gjør ikke annet enn å ta henne på ordet.

Kansje hun viø høre om singellivet senere, men jeg tviler-Godt å lese på tråder her inne om singellivet ihvertfall,så ser jeg at jeg ikke er helt alene om dette-Derfor litt fint å høre hva andre i samme situasjon kan ha gjort! :)

På forhånd takk!

Anonymkode: d9c4c...d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...