Amy Skrevet 9. februar 2024 #41 Del Skrevet 9. februar 2024 Jeg tør heller ikke å åpne døra og jeg er godt voksen. Tar heller aldri telefonen om ukjente ringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #42 Del Skrevet 9. februar 2024 Jeg åpner heller aldri døra. Er liksom ikke noe spesifikt jeg er redd for, men skjønner liksom ikke hva som er så vanskelig med å sende en melding om det er noe. Vertfall om det er kjentfolk. Folk kan ikke bare regne med at man alltid er klar til å åpne døra heller. Kanskje man akkurat har kommet ut av dusjen. Kanskje er man syk. Hadde såklart åpna dersom det var hysterisk banking osv, men når noen ringer på en gang er det jo ikke noen krise. Anonymkode: 52842...363 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #43 Del Skrevet 9. februar 2024 Det er faktisk lov å være i dusjen/på toalettet eller ikke hjemme. Anonymkode: d59c8...aab 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #44 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er voksen, og jeg åpner aldri døren. Har ingenting med ukjente folk å gjøre og de har ingenting med meg å gjøre. Naboer vet navnet mitt (det står på dørskiltet) og de vet hvor postkassene står. Er det noe, legg igjen en beskjed der. Alle som kjenner meg, varsler på andre kanaler på rett før de kommer at de er på vei uanmeldt. Det er normal høflighet. Har du ikke nummeret mitt, snapchat eller facebook, ja da kjenner du meg ikke godt nok til å dukke opp uanmeldt og du har ingenting her å gjøre. Hva er problemet med det? Anonymkode: d0632...d41 Altså vet du i det hele tatt hva "uanmeldt" betyr? Hvis du varsler noen om at du kommer, så er det per definisjon ikke lenger et uanmeldt besøk. Greit nok at du ikke åpner døren når det ringer på, selv om jeg synes det virker sært, men du virker på ingen som helst måte spesielt voksen. Anonymkode: d3022...6b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #45 Del Skrevet 9. februar 2024 Ringeklokken vår er i ustand, så alle folk av typen som blir indignert over at noen ikke åpner, må jo rive seg i håret hvis de ringer på her. Anonymkode: e5f0f...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #46 Del Skrevet 9. februar 2024 De eneste som har kommer på døra uanmeldt her er selgere. Så dropper å åpne. Naboene har nr. mitt, i tillegg til at jeg møter de fleste naturlig ute med jevne mellomrom. Da slår vi av en prat der, evt. på appen for borettslaget. Anonymkode: a6cf3...74e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #47 Del Skrevet 9. februar 2024 TS her Takk for (overraskende mange) tilbakemeldinger! Til dere som sier det er rart/sært: Det skjønner jeg, og jeg kunne ønske jeg kunne være voksen, ta meg sammen, og bare åpne den j**a døra. Men så går det bare ikke. Er ikke redd for at h*n har onde hensikter. Men jeg hater generelt overraskelser og det å være uforberedt på ting. I dette tilfellet er jeg mest redd for at det skal være naboklage eller noe (selv om jeg strengt tatt ikke vet hva det skulle vært for). Fungerer greit med folk ellers, da. Har jobb, venner og fritidsaktiviteter. Ser poenget med brann osv., men velger å tro at det da hadde vært litt mer intens ringing/banking. Det jeg kanskje håper på, er en lapp der det står noe sånt som dette: "Hei! Har prøvd å ringe på, men uten hell. Vil gjerne snakk med deg ang. ....... . Fint om du ringer med på xxxxxx. Hilsen ...." Da hadde jeg nok ringt. Til der som kjenner dere igjen: Det varmer faktisk litt å vite at vi er flere. PS: Ingen har ringt på i kveld, så vedkommende har nok kanskje gitt opp. Men ingen lapp heller, dessverre. Anonymkode: ab871...f8f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #48 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du har voldsom sosial angst er det en ide å skrive en forklaring på hvorfor du ikke åpner? Legg det i postkassen din. 10 prosent av Norges befolking lider av sosialangst, så det er ikke en sjelden lidelse. Skulle ikke forundre meg at i hennes omgangskrets lider av det samme. Ingenting pinlig ved det, vi har alle ting vi er litt nevrotisk på. Anonymkode: f3176...837 Det er vel ingen normale mennesker som roter i postkassen hennes etter at de har ringt på hos ts. Anonymkode: 496af...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #49 Del Skrevet 9. februar 2024 Jeg er glad alle ikke er livredde for å åpne sin egen inngangsdør. For eksempel den gangen da den gamle bestefaren min ble akutt syk da vi var ute på tur og jeg trengte å få litt drikkevann til ham. Eller da jeg var barnevakt, før mobiltelefonens tid, og ble veldig forsinket pga togstans, og trengte å låne telefonen for å varsle. Anonymkode: d18d1...e02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #50 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere som ikke åpner døra burde jobbe med angsten/frykten deres. Det er unormalt å ikke åpne døra når det ringer på. Spesielt når man bor i en blokk eller har naboer tett innpå seg. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Samme her. Venner og familie kommer aldri uanmeldt, så hvis det ringer på døra, er det enten naboer eller selgere. Ofte er jeg i sløvemodus hjemme, mellom alt annet som skjer av jobb og sosialt. Kanskje labber jeg rundt i stygge sløveklær, håret til alle kanter, kanskje henger det undertøy til tørk rett innenfor døra, kanskje ligger jeg og hviler, kanskje spiser jeg middag (som helst skal spises varm), Kanskje står jeg i dusjen eller nettopp har kommet ut av dusjen, uten klær.. det er mange årsaker til at jeg ikke åpner, som ikke har med sosial angst å gjøre. Naboer skal ofte bare låne sukker eller noe (men en av de spør som regel etter noe sånt fordi de har lyst å skravle litt, mistenker jeg). Hvis de lurer på noe spesifikt, så får de sende sms eller legge lapp i postkassa. Anonymkode: 39e23...0c6 Så viss brannvesenet ringer på døra di for å informere om noko eller evakuere, så så skal dei legge lapp i postkassa di? 😛 Anonymkode: 00c3d...a26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #51 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så viss brannvesenet ringer på døra di for å informere om noko eller evakuere, så så skal dei legge lapp i postkassa di? 😛 Anonymkode: 00c3d...a26 Hva om man er i dusjen når brannvesenet ringer på da?🤔 Anonymkode: d59c8...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #52 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): At det er normalt på KG sier ingenting om det som virkelig er normalt. Man må jobbe med en slik angst , en dag kan det stå om liv eller noe når noen ringer på døra. Eller gud forby ; kanskje det er noen som vil deg vel! Anonymkode: 69913...ffa Leste du at jeg også ser dette blant venner og familie? At begge deler er like normalt? Du må begynne å se litt større rundt deg, alle er ikke som deg, vettø. Det er ikke sånn at alle som er ulik deg er unormale.. Anonymkode: 39e23...0c6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #53 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hva om man er i dusjen når brannvesenet ringer på da?🤔 Anonymkode: d59c8...aab Kanskje man ikke brenner opp i dusjen? Anonymkode: d18d1...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #54 Del Skrevet 9. februar 2024 Jeg er lik. Har angst for å åpne døra. Samtidig vet jeg at om jeg ikke åpner døra, vil angsten vare lengre for da vil jeg tenke "hvem var på døra? Hva ville de? Kommer de tilbake?" osv. Det baller på seg. Jeg tvinger derfor meg selv til å hoppe opp og slenge opp døra før jeg rekker å overtenke. De gangene uanmeldte kommer på døra, så er det som oftest Jehovas vitner, og de forsvinner når jeg sier" nei takk, det er uaktuelt for meg å tilbe noen som skapte et evig torturkammer". Anonymkode: fb703...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #55 Del Skrevet 9. februar 2024 Åpner heller ikke døra om jeg ikke vet hvem det er/så noen komme opp innkjørselen. Fikk en selger på døra en gang, åpnet døra fordi jeg tenkte det kanskje var naboen, og han nektet å gå. Døra går utover og han stiller seg såpass at det ikke er mulig å få tak i døra engang. Sa jeg ikke var interessert i at han skulle komme inn for en prat, men han nektet å gå og bare kom nærmere og sa det var viktig å sikre seg før uhellet allerede var ute (var noe alarm selskap). Så nei.. Og gangen før det igjen, når jeg åpnet for ukjent, så var det en lisensfyr.. Den svidde hardt. 😅 Anonymkode: 753e4...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #56 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det brann så står de å hamrer på døren eller mishandler ringeklokken 3-4 ganger før de går til neste dør regner jeg med. Man ringer ikke på én gang og står der som en tulling i taushet i en krise. Da er de problemet og ikke jeg. Anonymkode: d0632...d41 Brannvesenet kaster bort utrolig mye tid hvis de skal "purre" på alle en 3-4 ganger, så nei, det har de ikke tid til. De ringer på en gang, dundrer på døra, roper at det er brann og at beboer må komme seg ut, og så går de videre til neste dør. Da er det forventet at du skal reagere ved å komme ut for å sjekke hva som skjer. Den eneste døren de bruker tid på er til er døren til stedet de mistenker kan være selve åstedet for brannen. Hvis de mistenker at en leilighet er brannstedet gjør de som du sier, "hamrer på døren og mishandler ringeklokken", før de slår inn døren. Ved brann teller sekundene, og hvis brannvesenet skal bruke ett minutt på hver dør, og det er 30 dører i bygget vil det være krise! Hvis du ikke reagerer på en ringing, banking på døren, og roping, er det du som er problemet, ikke dem. Og hvis du står i dusjen vil du fremdeles høre ringeklokken og bankingen på døra, da er det forventet at du sjekker ut hva som skjer. Anonymkode: 54cdb...4a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #57 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ja…. At voksne mennesker ikke tør å åpne døra er rart. Kan hende ts bor langt ute på bygda med skumle naboer? Jeg bor midt i Oslo, sjekker kikkhull hvis noen ringer på inngangsdøra. Men har ikke skjedd at jeg ikke har åpnet. Anonymkode: d18d1...e02 Jeg bor også i Oslo, i leilighet, og åpner aldri døra hvis det ikke er fotventet besøk. Så jeg forstår TS godt. Anonymkode: 12af0...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 10. februar 2024 #58 Del Skrevet 10. februar 2024 Ryddet for brukerdebatt. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #59 Del Skrevet 10. februar 2024 For en sykelig tråd. Stakkars samfunnet, som har blitt så fyllt opp til randen av angst. Hva skjedde med verden? Anonymkode: 7761b...e79 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #60 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For en sykelig tråd. Stakkars samfunnet, som har blitt så fyllt opp til randen av angst. Hva skjedde med verden? Anonymkode: 7761b...e79 Min teori er at det skjedde i forbindelse med internett. Mennesker er laget til å kunne forholde seg til en gruppe på ca 200 mennesker maks. Nå må de forholde deg til hele verden, og det er overveldende. Anonymkode: d59c8...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå