AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Del Skrevet 9. februar 2024 Et par dager nå, har det ringt på døra gjentatte ganger. Jeg pleier aldri få uventet besøk, så jeg regner med det er en nabo el.l. som har en beskjed eller lurer på noe. Problemet er at jeg rett og slett ikke tør å åpne. Har vel kanskje det en sosial angst (ikke diagnostisert eller noe), og går helt i frys hver gang. Noen ganger gjemmer jeg meg. Hadde håpet h*n kunne sende en e-post eller legge en lapp i postkassen i stedet, men det ser altså ikke ut til å skje. Og nå tør jeg i alle fall ikke åpne, siden jeg tror h*n skjønner at jeg egentlig har vært hjemme alle gangene. Føler meg så dum... Er det flere som har det som dette? Hva ville dere gjort? Og er det liiiitt rart at h*n ikke gir seg? Anonymkode: ab871...f8f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 9. februar 2024 #2 Del Skrevet 9. februar 2024 Jo, jeg synes det er litt rart at vedkommende ikke gir seg og evt prøver en annen kanal - hvis det er samme person. Kanskje han/hun er litt dum? 🤔 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #3 Del Skrevet 9. februar 2024 Jo det er rart. Jeg hadde heller ikke åpnet. Anonymkode: a7a77...491 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #4 Del Skrevet 9. februar 2024 Jeg synes det er rart å ikke åpne døra! Anonymkode: 087b3...4c8 18 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Del Skrevet 9. februar 2024 du får få deg en sånn sikkerhetslenke 👍 og sette foten på døra når du åpner i tillegg,, Anonymkode: 4834b...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #6 Del Skrevet 9. februar 2024 Kjøp dørklokke med kamera 🙌🏼 Jeg føler meg så mye mer komfortabel nå! Anonymkode: d59c8...aab 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 9. februar 2024 #7 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøp dørklokke med kamera 🙌🏼 Jeg føler meg så mye mer komfortabel nå! Anonymkode: d59c8...aab Enten det, eller kikkehull. Det har jeg. Billig, enkelt å installere og har spart meg fra en del selgere og annet rusk opp igjennom. https://www.clasohlson.com/no/Dorkikkert-forkrommet/p/40-9174 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #8 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøp dørklokke med kamera 🙌🏼 Jeg føler meg så mye mer komfortabel nå! Anonymkode: d59c8...aab Du kan også ta hele samtalen gjennom kameraet. Anonymkode: d59c8...aab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #9 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er rart å ikke åpne døra! Anonymkode: 087b3...4c8 Ja…. At voksne mennesker ikke tør å åpne døra er rart. Kan hende ts bor langt ute på bygda med skumle naboer? Jeg bor midt i Oslo, sjekker kikkhull hvis noen ringer på inngangsdøra. Men har ikke skjedd at jeg ikke har åpnet. Anonymkode: d18d1...e02 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 9. februar 2024 #10 Del Skrevet 9. februar 2024 Du burde gjøre noe med angsten. Er det kun påringing av ukjente som er problemet? Jeg har nokså god kontroll på angsten min, men jeg åpner sjelden døra hvis jeg ikke vet hvem det er. Men det blir lettere når man først har gjort det. Vet ikke om det kunne hjulpet å få kjente til å komme på besøk uten at du vet det på forhånd. Men da må du jo greie å åpne.. de kunne sendt en melding etter de har ringt på... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #11 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja…. At voksne mennesker ikke tør å åpne døra er rart. Kan hende ts bor langt ute på bygda med skumle naboer? Jeg bor midt i Oslo, sjekker kikkhull hvis noen ringer på inngangsdøra. Men har ikke skjedd at jeg ikke har åpnet. Anonymkode: d18d1...e02 Jeg er voksen, og jeg åpner aldri døren. Har ingenting med ukjente folk å gjøre og de har ingenting med meg å gjøre. Naboer vet navnet mitt (det står på dørskiltet) og de vet hvor postkassene står. Er det noe, legg igjen en beskjed der. Alle som kjenner meg, varsler på andre kanaler på rett før de kommer at de er på vei uanmeldt. Det er normal høflighet. Har du ikke nummeret mitt, snapchat eller facebook, ja da kjenner du meg ikke godt nok til å dukke opp uanmeldt og du har ingenting her å gjøre. Hva er problemet med det? Anonymkode: d0632...d41 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 9. februar 2024 #12 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er voksen, og jeg åpner aldri døren. Har ingenting med ukjente folk å gjøre og de har ingenting med meg å gjøre. Naboer vet navnet mitt (det står på dørskiltet) og de vet hvor postkassene står. Er det noe, legg igjen en beskjed der. Alle som kjenner meg, varsler på andre kanaler på rett før de kommer at de er på vei uanmeldt. Det er normal høflighet. Har du ikke nummeret mitt, snapchat eller facebook, ja da kjenner du meg ikke godt nok til å dukke opp uanmeldt og du har ingenting her å gjøre. Hva er problemet med det? Anonymkode: d0632...d41 Mulig du er voksen nå, men du har ikke vært voksen lenge. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #13 Del Skrevet 9. februar 2024 1 minutt siden, TomBombadil said: Mulig du er voksen nå, men du har ikke vært voksen lenge. Tull. Jeg åpner aldri døren til mennesker som kommer uanmeldt til meg. Om det er så er DU som står på utsiden av min dør og vil inn i mitt hjem, er det ditt problem at du ikke har spurt om du kan komme på besøk først. Anonymkode: c5ff4...b73 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #14 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tull. Jeg åpner aldri døren til mennesker som kommer uanmeldt til meg. Om det er så er DU som står på utsiden av min dør og vil inn i mitt hjem, er det ditt problem at du ikke har spurt om du kan komme på besøk først. Anonymkode: c5ff4...b73 Nå er det ikke tatt for gitt at vedkommende som ringer på vil inn. Anonymkode: 072c7...3c6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #15 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er voksen, og jeg åpner aldri døren. Har ingenting med ukjente folk å gjøre og de har ingenting med meg å gjøre. Naboer vet navnet mitt (det står på dørskiltet) og de vet hvor postkassene står. Er det noe, legg igjen en beskjed der. Alle som kjenner meg, varsler på andre kanaler på rett før de kommer at de er på vei uanmeldt. Det er normal høflighet. Har du ikke nummeret mitt, snapchat eller facebook, ja da kjenner du meg ikke godt nok til å dukke opp uanmeldt og du har ingenting her å gjøre. Hva er problemet med det? Anonymkode: d0632...d41 Min onkel sier dette er veldig farlig. Han har opplevd mange ganger at folk ikke åpner i forbindelse med evakuering og brann i nærliggende hus. Om man ikke skal åpne bør en hvertfall være helt sikker på hvem som ringer på. Anonymkode: 33296...eb4 7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #16 Del Skrevet 9. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er det ikke tatt for gitt at vedkommende som ringer på vil inn. Anonymkode: 072c7...3c6 Spiller ingen rolle. Anonymkode: c5ff4...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #17 Del Skrevet 9. februar 2024 Hva om naboen ønsker å informere om en vannlekkasje, avtale noe rundt brøyting av veien, eller lignende? Du må jobbe med deg selv så du klarer å forholde deg til andre mennesker. Anonymkode: fff75...4c6 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #18 Del Skrevet 9. februar 2024 Dere som ikke åpner døra burde jobbe med angsten/frykten deres. Det er unormalt å ikke åpne døra når det ringer på. Spesielt når man bor i en blokk eller har naboer tett innpå seg. Hadde du bodd midt uti skauen med ingen naboer i nærheten, hadde jeg forstått det. I 100% av tilfellene det har ringt på døra mi er det fordi naboen ville informere om noe eller be om hjelp med noe. Aldri har det dukket opp uønskede eller at noen har prøvd å ta seg inn. Anonymkode: 2af9c...5c3 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 9. februar 2024 #19 Del Skrevet 9. februar 2024 (endret) Jeg åpner hverken døra eller tar tlf om jeg ikke vet hvem det er. De få gangene jeg har gjort det, har det vært dørselgere/tlfselgere eller Jehovas vitner - nei takk. Endret 9. februar 2024 av MariaIsabel 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #20 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er voksen, og jeg åpner aldri døren. Har ingenting med ukjente folk å gjøre og de har ingenting med meg å gjøre. Naboer vet navnet mitt (det står på dørskiltet) og de vet hvor postkassene står. Er det noe, legg igjen en beskjed der. Alle som kjenner meg, varsler på andre kanaler på rett før de kommer at de er på vei uanmeldt. Det er normal høflighet. Har du ikke nummeret mitt, snapchat eller facebook, ja da kjenner du meg ikke godt nok til å dukke opp uanmeldt og du har ingenting her å gjøre. Hva er problemet med det? Anonymkode: d0632...d41 Samme her. Venner og familie kommer aldri uanmeldt, så hvis det ringer på døra, er det enten naboer eller selgere. Ofte er jeg i sløvemodus hjemme, mellom alt annet som skjer av jobb og sosialt. Kanskje labber jeg rundt i stygge sløveklær, håret til alle kanter, kanskje henger det undertøy til tørk rett innenfor døra, kanskje ligger jeg og hviler, kanskje spiser jeg middag (som helst skal spises varm), Kanskje står jeg i dusjen eller nettopp har kommet ut av dusjen, uten klær.. det er mange årsaker til at jeg ikke åpner, som ikke har med sosial angst å gjøre. Naboer skal ofte bare låne sukker eller noe (men en av de spør som regel etter noe sånt fordi de har lyst å skravle litt, mistenker jeg). Hvis de lurer på noe spesifikt, så får de sende sms eller legge lapp i postkassa. Anonymkode: 39e23...0c6 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå