Gå til innhold

Styr unna XCover forsikring via SAS !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en reise i høst med SAS, da jeg skulle betale ble jeg tilbudt en reiseforsikring med XCover. Jeg gikk for det i god tro, da SAS går gode for de.

Denne reisen som skulle være i januar måtte jeg dessverre avbestille p.g.a sykdom. Gikk til legen og fikk legeerklæring, skaffet all nødvendig dokumentasjoner og sente inn til Xcover.

Etter 1 uke får jeg svar fra Xcover om at det mangler dokumenter, men disse hadde jeg allerede sendt inn.

Jeg sender de på nytt, og på nytt. Venter og venter. Sender mail og spør etter oppdatering. Nå har det gått 1 mnd uten noen fremgang i saken. Ingen telefonnummer å ringe til.

Googler å ser fort at det er mange i samme situasjon, skulle selvsagt ha googlet før jeg gikk for denne forsikringen, men man føler seg trygg ned det SAS tilbyr (ikke nå lengere)

Tar kontakt med SAS for å informere om saken, der får jeg kort svar om at Xcover er et eget foretak så jeg må ta det opp med dem. (Chattet med en person, ikke ChatBot)

Jeg svarer så at de ikke bør sammarbeide med et så useriøst selskap.

Svarer fra SAS: «Er det noe mer du lurte på i dag?»

Skriver igjen: Dette kan også sette SAS i et dårlig lys.

Svar:  «Ok, takk for info. Er det nor mer jeg kan hjelpe deg med i dag?»

Pengene ser jeg som tapt.

Flybilletter, forsiktingen og utgifter for legeerklæring Ca. 5400kr 

Det hele har svekket min tillit til SAS, da de tilbyr dette og viste så lite forståelse eller medfølelse for situasjonen. 

Anonymkode: fe4c4...9bc

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De reklamerer også for 24/7 kundeservice med rask hjelp. 

Sannheten er et de har ingen live chat eller telefonnummer man kan ringe til.

Etter mye om og men kommer man omsider til et skjema som kan sendes inn. Men de svarer hverken på mail eller skjemaet.

1 mnd har gått. 

Er så fortvilet at jeg gråter. 

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet

Det er da allmen kjent at man selvfølgelig skaffer seg en helårs reiseforsikring i et anerkjent selskap.

Anonymkode: 39fc1...dcd

• Liker 3
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er da allmen kjent at man selvfølgelig skaffer seg en helårs reiseforsikring i et anerkjent selskap.

Trenger ikke det når man ikke reiser mer en 1 tur i året. Er mange grunner til at folk velger å kun forsikre enkeltturer. 

Du får det jo til å høres ut som jeg bare kan bare «skylde meg selv» Jeg hadde alt på stell, men denne bredriften er useriøs og det er helt utrolig at SAS sammarbeider med dem. 

TS

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Trenger ikke det når man ikke reiser mer en 1 tur i året. Er mange grunner til at folk velger å kun forsikre enkeltturer. 

Du får det jo til å høres ut som jeg bare kan bare «skylde meg selv» Jeg hadde alt på stell, men denne bredriften er useriøs og det er helt utrolig at SAS sammarbeider med dem. 

TS

Du veit at de fleste helårs reiseforsikringer gjelder når du skal i butikken, levere ungen i barnehagen og besøke venner? Så om du glir på isen, kakker bakhodet i isen og ødelegger klærne er du dekket 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
14 hours ago, newman01 said:

Du veit at de fleste helårs reiseforsikringer gjelder når du skal i butikken, levere ungen i barnehagen og besøke venner? Så om du glir på isen, kakker bakhodet i isen og ødelegger klærne er du dekket 

Takk for innspill, men det er ikke derfor jeg startet tråden. Tror de som svarer ikke har orket å lese startinnlegget mitt.

SAS tilbyr forsikring via XCover som er et useriøst selskap.

De svindler folk ved å be om dukumenter som allerede er sent inn, ingenting mangler. For så unngå å svare på henvendelser. Ingen blir besvart, 1 mnd med ukentlig forsøk.

Er veldig mange som opplever dette og de har fått dårlige anmelderser på nett. 

Jeg har i hvertfall mistet tillitt til SAS som velger å sammarbeide med Xcover. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Takk for innspill, men det er ikke derfor jeg startet tråden. Tror de som svarer ikke har orket å lese startinnlegget mitt.

SAS tilbyr forsikring via XCover som er et useriøst selskap.

De svindler folk ved å be om dukumenter som allerede er sent inn, ingenting mangler. For så unngå å svare på henvendelser. Ingen blir besvart, 1 mnd med ukentlig forsøk.

Er veldig mange som opplever dette og de har fått dårlige anmelderser på nett. 

Jeg har i hvertfall mistet tillitt til SAS som velger å sammarbeide med Xcover. 

Mkay. Du får ta klokere valg i framtiden da vetu 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Gå til VG. Talentløst at SAS markedsfører dette selskapet.

Det sagt. Skaff deg helårsforsikring. Lønner seg i lengden.

Anonymkode: 18b96...17f

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

TS

Er det? SAS har fått enormt med dårlig presse den siste tiden for alt mulig så SAS er ikke lengre et selskap man forventer noe av slik jeg ser det bortsett fra situasjoner, ergo passer man selv ekstra godt på å være dekket hvis man velger reise med dem. SAS er ikke hva det en gang var, nå vil det ikke forundre meg om vi fra en dag til en annen leser at de er konkurs og at pasasjerene står igjen der de er uten hjelp til å komme hjem.. 

Anonymkode: 5e06f...51f

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Mkay. Du får ta klokere valg i framtiden da vetu 🤷🏼‍♀️

Håper ikke du blir møtt med den holdningen neste gang du står i en fortvilet situasjon, du absolutt ikke har noe skyld i. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Gå til VG. Talentløst at SAS markedsfører dette selskapet.

Det sagt. Skaff deg helårsforsikring. Lønner seg i lengden.

Anonymkode: 18b96...17f

Trenger man helårs reiseforsikring hvis man bare er i Norge? Er man ikke godt nok dekket av eventuelt ulykke- eller uføreforsikring? Jeg har disse, og de gangene jeg reiser betaler jeg med kredittkort som gir reiseforsikring. Tipper jeg er som mange andre nordmenn på det området 😅

Hilsen undrende. 

Anonymkode: 0f612...37f

• Liker 2
Gjest issoras
Skrevet

Ville kontaktet media og klaget til Finanstilsynet. 

Skrevet

Kontakt media! 

Anonymkode: 3af44...b65

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 0.15):

Trenger man helårs reiseforsikring hvis man bare er i Norge? Er man ikke godt nok dekket av eventuelt ulykke- eller uføreforsikring? Jeg har disse, og de gangene jeg reiser betaler jeg med kredittkort som gir reiseforsikring. Tipper jeg er som mange andre nordmenn på det området 😅

Hilsen undrende. 

Ingen som vet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen som vet? 

Men da har du ikke forsikring på reiser du ikke betaler med kredittkort, feks bilturer eller buss om du kjøper på bussen, blir frastjålet/mister bagasje feks, sånne ting. Vet ikke om ulykkesforsikring dekker om du mistet brillene i bakken ved butikken? Moren min mistet et par dyre briller i asfalten og de ble ødelagt, det tok hun på helårsreiseforsikringen sin og slapp unna med egenandel. 

Skrevet

Jeg tror en advokat vil ha langt mer å tilby, enn noen her på Kvinneguiden for å si det sånn..   

Anonymkode: 8dd98...59c

Skrevet
On 2/9/2024 at 9:10 AM, AnonymBruker said:

Kjøpte en reise i høst med SAS, da jeg skulle betale ble jeg tilbudt en reiseforsikring med XCover. Jeg gikk for det i god tro, da SAS går gode for de.

Denne reisen som skulle være i januar måtte jeg dessverre avbestille p.g.a sykdom. Gikk til legen og fikk legeerklæring, skaffet all nødvendig dokumentasjoner og sente inn til Xcover.

Etter 1 uke får jeg svar fra Xcover om at det mangler dokumenter, men disse hadde jeg allerede sendt inn.

Jeg sender de på nytt, og på nytt. Venter og venter. Sender mail og spør etter oppdatering. Nå har det gått 1 mnd uten noen fremgang i saken. Ingen telefonnummer å ringe til.

Googler å ser fort at det er mange i samme situasjon, skulle selvsagt ha googlet før jeg gikk for denne forsikringen, men man føler seg trygg ned det SAS tilbyr (ikke nå lengere)

Tar kontakt med SAS for å informere om saken, der får jeg kort svar om at Xcover er et eget foretak så jeg må ta det opp med dem. (Chattet med en person, ikke ChatBot)

Jeg svarer så at de ikke bør sammarbeide med et så useriøst selskap.

Svarer fra SAS: «Er det noe mer du lurte på i dag?»

Skriver igjen: Dette kan også sette SAS i et dårlig lys.

Svar:  «Ok, takk for info. Er det nor mer jeg kan hjelpe deg med i dag?»

Pengene ser jeg som tapt.

Flybilletter, forsiktingen og utgifter for legeerklæring Ca. 5400kr 

Det hele har svekket min tillit til SAS, da de tilbyr dette og viste så lite forståelse eller medfølelse for situasjonen. 

Hva kostet denne forsikringen? 

Anonymkode: d9774...e28

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 13.38):

Men da har du ikke forsikring på reiser du ikke betaler med kredittkort, feks bilturer eller buss om du kjøper på bussen, blir frastjålet/mister bagasje feks, sånne ting. Vet ikke om ulykkesforsikring dekker om du mistet brillene i bakken ved butikken? Moren min mistet et par dyre briller i asfalten og de ble ødelagt, det tok hun på helårsreiseforsikringen sin og slapp unna med egenandel. 

Hva slags forsikring har moren din? Jeg trodde reiseforsikring dekket tyveri og slikt, ikke uhell.

Anonymkode: fae61...217

Skrevet

Helseforsikring er best, da er du dekket bare du går ut døra, hvis du mister telefon eller noe feks.

Anonymkode: 53cb6...415

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helseforsikring er best, da er du dekket bare du går ut døra, hvis du mister telefon eller noe feks.

*Helårs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...