Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en time til fysio på mandag. Jeg prøvde å ringe nå, på en fredag, for å avbestille timen. Da får jeg beskjed om at de har ikke telefontid på fredager. Avbestilling må skje 24 timer før, så når timen er på en mandag så regner jeg med at det betyr fredag. Kan de kreve at jeg betaler for timen på mandag når jeg ikke får avbestilt? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv mail.

Anonymkode: 926ce...7e8

• Liker 10
Skrevet (endret)

Vet ikke hva som er regler eller normalt, men jeg hadde sendt dem en mail og passet på at det står "Avbestille time mandag 12/2" i tittelen. Så har du gjort det du kan.

Kan hende de har kontordag f.eks selv om de ikke tar telefonen.

Endret av Sniff76
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Bruk hva enn mailadresse du finner og spam dem med avbestillinger..bare sørg for at du har et eller annet bevis på at du har avbestilt i tide.

Det virker nærmest som helseaktører spekulerer i å ruinere pasienter på ikke-møtt-gebyr,der det totalt inkluderer offentlige sykehus som ikke gir andre muligheter enn telefon til å avbestille time de siste døgnene før time. 

Anonymkode: 53212...aaf

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skriv mail.

Anonymkode: 926ce...7e8

Gjort det😊

Skrevet

Jeg ville ringt mandags morgen bare for å muntlig "minne om" avbestillingen, i tilfelle kommunikasjonsflyten på kontoret ikke er helt... optimal. Da får de kanskje mulighet til å tilpasse dagen litt/bruke tiden effektivt, og du forhindrer kanskje at det likevel sendes ut en faktura fordi rett informasjon ikke hadde kommet til rett person i tide.

Anonymkode: e4b23...110

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er faktisk ditt ansvar å undersøke når de har telefontid, så dette kan de bruke som et argument. Hvis de har telefonfri på fredager, så sier det seg selv at du må avbestille senest torsdag. Så det kan hende at du må betale for timen, men er de raus så slipper du.

Tenk deg hvis alle skulle ha gjort det samme, da hadde det vært mange som hadde sluppet unna faktura.

Anonymkode: a7002...891

• Liker 1
Skrevet

Dette er grunnen til at man bør unngå timer på mandager. 

Anonymkode: 715cb...aa3

• Liker 4
Skrevet

Det er ganske vanlig at 24 timer før betyr fredag når man har en time på en mandag.

Anonymkode: 889dd...4d7

• Liker 1
Skrevet

Om de ikke godtar å avlyse timen, så kan du be om å få flyttet den.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ganske vanlig at 24 timer før betyr fredag når man har en time på en mandag.

Anonymkode: 889dd...4d7

Ja? Og vedkommende ønsker å avbestille i dag - på en fredag.

Anonymkode: 565e3...a11

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er faktisk ditt ansvar å undersøke når de har telefontid, så dette kan de bruke som et argument. Hvis de har telefonfri på fredager, så sier det seg selv at du må avbestille senest torsdag. Så det kan hende at du må betale for timen, men er de raus så slipper du.

Tenk deg hvis alle skulle ha gjort det samme, da hadde det vært mange som hadde sluppet unna faktura.

Nei, det synes jeg ikke. De kan jo ikke drive å gjøre seg utilgjengelige enkelte dager, da er jo ikke den 24-timersregelen verdt noen ting! Det vanlige er jo at man kan kontakte bedrifter i åpningstiden, det forventer folk.

Om alle skulle ha gjort det samme? Problemet her er jo at de gjør seg utilgjengelig, TS prøver jo bare å følge boka ut fra hvordan ting fungerer ellers i samfunnet.

Skrevet
Even Tuell skrev (10 minutter siden):

Om de ikke godtar å avlyse timen, så kan du be om å få flyttet den.

Det blir vel mer eller mindre det samme, poenget er jo at hvis en kunde ikke møter til den bestilte timen, sitter de der med en ledig time de kunne ha hatt inntjening på. Det hjelper jo ikke for akkurat den timen om TS flytter avtalen til neste uke. Den opprinnelige timen vil jo stå like tom.

Skrevet
34 minutter siden, ti10 said:

Det blir vel mer eller mindre det samme, poenget er jo at hvis en kunde ikke møter til den bestilte timen, sitter de der med en ledig time de kunne ha hatt inntjening på. Det hjelper jo ikke for akkurat den timen om TS flytter avtalen til neste uke. Den opprinnelige timen vil jo stå like tom.

Teknisk sett er det korrekt (og som vi alle vet er det den beste formen for korrekt) ... MEN man møter gjerne mer fleksibilitet om man ønsker å flytte timen... gjerne om man har en god og fornuftig grunn. Vi er alle mennesker og vi vet at ting skjer og de fleste forsøker å "få til noe" om de har mulighet.

Det gjelder kanskje litt ekstra innenfor helse, siden det da ikke bare handler om business, penger og fortjeneste.

Litt flåsete og ulekkert; om jeg var helsesekretær og noen ringte meg og så "jeg kan ikke komme på timen i dag fordi ungen min kaster opp på vei til barnehagen... kan vi finne en annen dag?" ... da hadde jeg funnet en annen dag.

Eller "Jeg kan ikke komme i dag, for noe har skjedd på jobb og jeg får ikke gått i fra. Men jeg trenger fortsatt behandling ... kan dere hjelpe meg?"

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er grunnen til at man bør unngå timer på mandager. 

Anonymkode: 715cb...aa3

Dette!

Hvis folk hadde nektet å ta mandagstimer så måtte de gjøre noe med det. 

Det at noen timer forsvinner pga sykdom er noe av risikoen med å drive forretning. Det er ikke lett å forutse på fredag om man blir syk i løpet av helgen. 

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg pleier sende mail, med info at jeg avlyser nå 24 timer før og jeg ser ingen annen måte å avlyse på. 

Anonymkode: 9627d...77d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Haha, nei. Normal telefontid i samfunnet vårt er mandag til fredag 9-15.

• Liker 1
Skrevet

Dette er faktisk et irriterende problem. Mitt fastlegekontor har kun åpent på telefonen mandag 10–1130, og tirsdag + torsdag 10–1130 + 13–14. De er i tillegg drittreige med å åpne telefonen og med lange køer så er det nesten umulig å komme gjennom. Og de har ingen mail, så om man skal avbestille time så må man ha flaks. 

Anonymkode: 958c1...a33

• Liker 4
Skrevet

Løste det seg, TS?

Anonymkode: e4b23...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...