AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 For ei venninne som studerer og har innleveringer. Føler ikke for å sitte barnepass når jeg er sjuk og har mine egne unger å ta meg av. Men er jeg ei dårlig venninne fordet? Anonymkode: 26ccf...2df
Beloved Skrevet 9. februar 2024 #2 Skrevet 9. februar 2024 Stiller hun som barnevakt for deg da? Hvis ingen av dere gjør det, så er jo det helt ok. Hvis hun stadig passer ungene dine, så er du en elendig venn. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #3 Skrevet 9. februar 2024 Beloved skrev (9 minutter siden): Stiller hun som barnevakt for deg da? Hvis ingen av dere gjør det, så er jo det helt ok. Hvis hun stadig passer ungene dine, så er du en elendig venn. Nei hun har gjort det tidligere men jeg ønsker ikke mer for det blir krevd for mye i gjengjeld noe jeg ikke har kapasitet til. Anonymkode: 26ccf...2df
Hareena Skrevet 9. februar 2024 #4 Skrevet 9. februar 2024 (endret) Hvis det ikke er gjensidighet i avtalen om barnepass, trenger du ikke stille som barnevakt, men om venninnen passet dine barn før og hun nå ønsker gjenytelser, er det urimelig å ikke stille opp. Endret 9. februar 2024 av Hareena 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei hun har gjort det tidligere men jeg ønsker ikke mer for det blir krevd for mye i gjengjeld noe jeg ikke har kapasitet til. Anonymkode: 26ccf...2df Så du brukte når det passet deg, men når man kan gjøre byttetjenester gidder du ikke lenger? Anonymkode: a27ab...490 6 2
Carrot Skrevet 9. februar 2024 #6 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): For ei venninne som studerer og har innleveringer. Føler ikke for å sitte barnepass når jeg er sjuk og har mine egne unger å ta meg av. Men er jeg ei dårlig venninne fordet? Anonymkode: 26ccf...2df Hvordan syk? Om du r kronisk syk og har egne barn kan du sikkert fint passe hennes en stund men om du er snørrete, hoter og har feber osv er det mer legitimt å si at nå passer det dårlig.. Men basert på svaret ditt under: AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei hun har gjort det tidligere men jeg ønsker ikke mer for det blir krevd for mye i gjengjeld noe jeg ikke har kapasitet til. Anonymkode: 26ccf...2df - kan virke som om du er tilhenger av enveisvennskap, at så lenge de gir deg uten at du selv må stille opp er det greit? 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #7 Skrevet 9. februar 2024 Hun har passet dine barn før sier du. Nå trenger hun litt hjelp i retur. Jeg synes du bør stille opp litt for henne. Anonymkode: 0d4c1...bbd 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #8 Skrevet 9. februar 2024 Hvis hun har stilt for deg, men du aldri for henne: ja, du er urimelig. Hvis du tidligere har gjengjeldt hennes tjenester og stilt ca like mange ganger: ikke så urimelig, men ikke særlig god venn heller. Anonymkode: 20f1d...cf8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå