AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 Jeg forteller at vi kanskje skal reise på et lekeland, da sier hun «Nei stakkars» så sier jeg hva er det, de vil jo. Så sier hun «du er mammaen! Hvem er det som bestemmer? De blir bare mer syke» så sa jeg at de vil jo så hva er problemet. De har vært sjuke med feber hele uken og de hadde feber i går. Men allmentilstanden er på topp igjen. Så planen er lekeland i kveld.. venninna mi går meg på nervene når hun snakker sånn til meg… har ikke så mange venninner, men er det normalt?? Får alltid en direkte kommentar som stikker, sånn som denne som om jeg er en dårlig mor.. Anonymkode: 3399a...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #2 Skrevet 9. februar 2024 Du er mor og får nerver av at en venninne sier at dine akkurat friske unger kan bli sjuk igjen av lekeland? Jeg tenker at det er mer allmennkunnskap, og lite å få nerver av. Anonymkode: abef7...11a 23 6
Gjest Sprite Skrevet 9. februar 2024 #3 Skrevet 9. februar 2024 Syns du er litt hårsår. Jeg for min del ville heller aldri tatt med ungene til lekeland rett etter sykdom,hvor immunforsvaret er sårbart i en bakteriebombe uten like.
Beloved Skrevet 9. februar 2024 #4 Skrevet 9. februar 2024 Ser at 48 timers karantene for å unngå å spre sykdom iallefall ikke er noe du bryr deg om, TS... 18 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Skrevet 9. februar 2024 Beloved skrev (1 minutt siden): Ser at 48 timers karantene for å unngå å spre sykdom iallefall ikke er noe du bryr deg om, TS... 48 timer for feber?? Det gjelder omgangssyke du kjære deg, og det er allerede ca 24 timer siden feber, de skal på skolen i dag, og i kveld er det langt mer enn 30 timer siden de hadde feber. Man skal holde seg hjemme 24 timer etter feber, ikke 48. Det står i skrivet fra bhg og skole. Anonymkode: 3399a...aa7 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #6 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du er mor og får nerver av at en venninne sier at dine akkurat friske unger kan bli sjuk igjen av lekeland? Jeg tenker at det er mer allmennkunnskap, og lite å få nerver av. Anonymkode: abef7...11a Nei jeg får nerver av at hun alltid kommer med masse stikk. De kan bli sjuke igjen jo men hvorfor si åå stakkar barn, for at jeg sier ja til at de kan på lekeland?? Som regel tar det en del uker før de blir sjuke igjen etter en runde med sykdom, så tenker dette skal gå fint. Anonymkode: 3399a...aa7 2
Gjest Sprite Skrevet 9. februar 2024 #7 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg får nerver av at hun alltid kommer med masse stikk. De kan bli sjuke igjen jo men hvorfor si åå stakkar barn, for at jeg sier ja til at de kan på lekeland?? Som regel tar det en del uker før de blir sjuke igjen etter en runde med sykdom, så tenker dette skal gå fint. Anonymkode: 3399a...aa7 Hvorfor bryr du deg? Du virker veldig hårsår som sagt… føler du at du er en dårlig mor?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #8 Skrevet 9. februar 2024 Beloved skrev (6 minutter siden): Ser at 48 timers karantene for å unngå å spre sykdom iallefall ikke er noe du bryr deg om, TS... Jeg venger å tro NHI har rett når det kommer til 24 timer feberfri 🙂 ikke et random troll Anonymkode: 3399a...aa7 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #9 Skrevet 9. februar 2024 Sprite skrev (Akkurat nå): Hvorfor bryr du deg? Du virker veldig hårsår som sagt… føler du at du er en dårlig mor? Når hun kommer med sånne stikk hele tiden så gir hun meg dårlig selvtillit, jeg vet jeg er en god mor og hun vet at jeg vet det men skal stadig prøve å trekke meg ned Anonymkode: 3399a...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #10 Skrevet 9. februar 2024 Som det er nevnt her, du er litt hårsår. Du trenger ikke å forklare deg til venninne din om hvorfor heller. Om ungene er friske og alle vil på lekeland så skal vel hun bare skite i om dere skal dra dit. God tur. Anonymkode: 5b7a8...220
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #11 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg venger å tro NHI har rett når det kommer til 24 timer feberfri 🙂 ikke et random troll Anonymkode: 3399a...aa7 Wow. Er du alltid sånn? Hårsår og frekk. Anonymkode: abef7...11a 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #12 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wow. Er du alltid sånn? Hårsår og frekk. Anonymkode: abef7...11a Hva med kommentaren jeg svarte på da? Like frekk som påstår at jeg ikke bryr meg om karantene på sykdom. Wow. Anonymkode: 3399a...aa7 1 1
Fjaselina Skrevet 9. februar 2024 #13 Skrevet 9. februar 2024 Slapp av, Kg! Eg forstår TS. Kommentaren om stakkars barn er ein ting, men for meg hadde oppfølgingskommentaren om at det er du som er mamma vore minst like frustrerende. Det er eit så tydelig stikk om at venninna syns TS er for ettergivende eller svak som mor, at eg hadde blitt såra. Og eg går ut frå at dette er noko som skjer ofte, og då er det veldig irriterende og sårende. 5 1
Gjest Sprite Skrevet 9. februar 2024 #14 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når hun kommer med sånne stikk hele tiden så gir hun meg dårlig selvtillit, jeg vet jeg er en god mor og hun vet at jeg vet det men skal stadig prøve å trekke meg ned Anonymkode: 3399a...aa7 Om det plager deg sånn så gjør noe med det da? Si det til henne?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #15 Skrevet 9. februar 2024 "Vet du, det er helt unødvendig å si sånne ting til meg. Hvis jeg ikke ber om råd angående barneoppdragelse, så kan du holde meningene dine for deg selv." Anonymkode: ec191...b43 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #16 Skrevet 9. februar 2024 Jeg blir også satt ut av veldig direkte folk. Av og til får jeg nesten følelsen av at de ønsker å konfrontere og diskutere. De er som et lite politi med et stort ønske om å arrestere andres utsagn. Slitsomt og jeg prøver å styre unna så godt jeg kan. Anonymkode: e113c...5bd 1 3
lillevill Skrevet 9. februar 2024 #17 Skrevet 9. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg forteller at vi kanskje skal reise på et lekeland, da sier hun «Nei stakkars» så sier jeg hva er det, de vil jo. Så sier hun «du er mammaen! Hvem er det som bestemmer? De blir bare mer syke» så sa jeg at de vil jo så hva er problemet. De har vært sjuke med feber hele uken og de hadde feber i går. Men allmentilstanden er på topp igjen. Så planen er lekeland i kveld.. venninna mi går meg på nervene når hun snakker sånn til meg… har ikke så mange venninner, men er det normalt?? Får alltid en direkte kommentar som stikker, sånn som denne som om jeg er en dårlig mor.. Anonymkode: 3399a...aa7 Du må regulere deg selv. Du må si til deg selv at pytt pytt, hun sa ditt, jeg vil datt. Smil og snakk om noe annet. Endret 9. februar 2024 av lillevill 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #18 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg blir også satt ut av veldig direkte folk. Av og til får jeg nesten følelsen av at de ønsker å konfrontere og diskutere. De er som et lite politi med et stort ønske om å arrestere andres utsagn. Slitsomt og jeg prøver å styre unna så godt jeg kan. Anonymkode: e113c...5bd Problemet hvis jeg styrer unna har hun ingen igjen… huff men det beste hadde vært å styre unna så klart Anonymkode: 3399a...aa7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #19 Skrevet 9. februar 2024 lillevill skrev (3 minutter siden): Du må regulere deg selv. Du må si til deg selv at pytt pytt, hun sa ditt, jeg vil datt. Smil og snakk om noe annet. Har prøvd så lenge Anonymkode: 3399a...aa7
Mt3 Skrevet 9. februar 2024 #20 Skrevet 9. februar 2024 Skjønner godt at venninnen synes det er tidlig å ta de med på lekeland når de har vært syk nesten hele uken, men jeg skjønner også godt at kommentaren hennes føles for rå. Det ville jo vært langt bedre om hun bare sa at barna var heldige som fikk lov dit allerede, og at om det var hennes barn så ville hun ventet til de hadde vært friske lenger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå