AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 Du som var den som var utro, hvordan hadde du det med deg selv etterpå? Ble du i forholdet og holdt det hemmelig? Ble du oppdaget? Gikk du rundt med en konstant dårlig følelse inni deg? Og følte deg dårlig av dårlig samvittighet? Anonymkode: 5b0b9...8bc
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #2 Skrevet 9. februar 2024 Jeg gikk rundt ulykkelig forelsket i en gift dame samtidig som jeg ble i et dårlig forhold. Null dårlig samvittighet og skulle gjerne fortsatt sidespranget. Anonymkode: 9f0e9...89c 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #3 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg gikk rundt ulykkelig forelsket i en gift dame samtidig som jeg ble i et dårlig forhold. Null dårlig samvittighet og skulle gjerne fortsatt sidespranget. Anonymkode: 9f0e9...89c Hadde du fremdeles følelser for personen du var sammen med? Anonymkode: 5b0b9...8bc
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #4 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hadde du fremdeles følelser for personen du var sammen med? Anonymkode: 5b0b9...8bc Joda, men langt ifra like sterke som for personen jeg var utro med. Anonymkode: 9f0e9...89c 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Skrevet 9. februar 2024 25 minutter siden, AnonymBruker said: Joda, men langt ifra like sterke som for personen jeg var utro med. Anonymkode: 9f0e9...89c Men da skulle du til helvete gjort det slutt med kvinnen du var sammen med og latt henne finne seg et ekte mannfolk som ikke var utro. Egoistiske drittsekk. Anonymkode: db7f2...8e0 12 2 12
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #6 Skrevet 9. februar 2024 Hadde null kvaler eller dårlig samvittighet. Traff min elskerinne én gang i mnd i 2 år (hadde fast jobbreise til byen hun bodde i) før jeg tok ut separasjon fra min første kone. Vi hadde ikke delt seng på noen år, med unntak av en Londontur som ble noe fuktig. Dermed ble også yngste et faktum. Vi holdt vel sammen de årene ekstra fordi vi hadde små unger fra 0-6 år. Har vært gift med denne andre kvinnen i 14 år nå og har et godt liv med henne. At vårt forhold startet slik det gjorde er det ingen andre enn oss som vet. Det er en deilig hemmelighet. Anonymkode: d35c9...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #7 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du som var den som var utro, hvordan hadde du det med deg selv etterpå? Ble du i forholdet og holdt det hemmelig? Ble du oppdaget? Gikk du rundt med en konstant dårlig følelse inni deg? Og følte deg dårlig av dårlig samvittighet? Anonymkode: 5b0b9...8bc Følte en enorm frihet. Som var litt merkelig i og med at jeg var forelsket i den jeg var i forhold med. Problemet var at hun ikke lenger var forelsket i meg. Sexen var ikke til stede, eller merkelig. Og i tillegg var hun ofte litt sånn "du er så dum"-sur som om hun prøvde å straffe meg for noe. Hvis jeg gjorde noe litt dumt var det helvete, og gjorde jeg ikke noe annet enn gode ting, var det også feil, for da hadde hun ingenting å ta meg på. Da jeg prøvde å ta opp at vi ikke hadde det bra, reint faktisk lo hun av meg. Jeg ble ikke oppdaget, jeg sladret på meg selv, hun hadde ikke kunnet oppdage det. Hadde kanskje en idé om at vi da kunne fikse forholdet. Jeg var som sagt forelskelset i henne, trass den fæle oppførselen hennes. Men det viste seg at da jeg tok det opp, vekslet hun mellom å avsløre at hun selv hadde vært emosjonelt utro i lengre tid og håpet jeg skulle slå opp/være utro ved å behandle meg dårlig, og å si at alt var min skyld siden dette bare var dråpen (hun kunne imidlertid ikke si hva galt jeg hadde gjort utover å være utro, men at jeg prøvde å høre på ting hun syntes var vanskelig var, sitat, "irriterende"). Merkelig nok er vi faktisk venner i dag, kanskje fordi vi var dønn ærlige den gang. Vi burde jo aldri blitt sammen. Hun ville ha en eksotisk eventyrer som var middels interessert i sex, og jeg ville ha en rett fram person som bare ville ha eventyr i senga. Tenker på dette som ungdomsidioti at vi var et par. Anonymkode: f45f0...633
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #8 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da skulle du til helvete gjort det slutt med kvinnen du var sammen med og latt henne finne seg et ekte mannfolk som ikke var utro. Egoistiske drittsekk. Anonymkode: db7f2...8e0 Det var ikke noe hyggelig skrevet, men du får mene det du vil. Anonymkode: 9f0e9...89c 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #9 Skrevet 9. februar 2024 Jeg gikk fra han jeg var sammen med for å bli sammen med elskeren. Er 2 år siden nå og kunne ikke vært lykkeligere. Anonymkode: 0fd26...59f 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #10 Skrevet 9. februar 2024 Tror nok ikke du får noe svar fra de som angret eller fikk forholdet "ufrivillig" ødelagt på grunn av egen utroskap. Ytterst få har selvinnsikt nok og empati nok til å ta på seg den. Partner var problemet og utroskapen løste alt… Anonymkode: 40b2f...d0e 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #11 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du som var den som var utro, hvordan hadde du det med deg selv etterpå? Ble du i forholdet og holdt det hemmelig? Ble du oppdaget? Gikk du rundt med en konstant dårlig følelse inni deg? Og følte deg dårlig av dårlig samvittighet? Anonymkode: 5b0b9...8bc Gikk rundt med konstant dårlig samvittighet, og ble spist opp og ødelagt innvendig av det. Fortalte det selv, og forholdet ble også ødelagt, og ble avsluttet noen måneder etter at jeg fortalte. På det tidspunktet tok jeg også alt ansvar for bruddet. I ettertid tar jeg fortsatt ansvar for utroskapen, men angrer på at jeg ensidig tok ansvaret. Forholdet var uten fremtidsvyer. Det er blir ikke greit å være utro av den grunn, men det var ikke jeg som manglet fremtidsvyer på vegne av forholdet. Anonymkode: 3e5ec...ef4 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #12 Skrevet 9. februar 2024 Nei, jeg hadde aldri vært utro dersom mannen min hadde behandlet meg bra. Han dreiv med mental og fysisk misbruk, ødela selvtilliten min helt. Anonymkode: 77361...d6a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #13 Skrevet 9. februar 2024 Jeg hadde dårlig samvittighet, samtidig var jeg glad for at jeg hadde en god grunn til at vi kunne gjøre det slutt uten at det ble endeløse diskusjoner og trusler. Anonymkode: ce555...900
Nonish91 Skrevet 9. februar 2024 #14 Skrevet 9. februar 2024 Så desperate mennesker er blitt 😅 at man må finne seg en annen først. Er dere redd om dere forlater et forhold dere ikke er lykkelig i, at dere ikke vil finne dere kjæreste? Altså e det mulig 😅😅😅 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #15 Skrevet 9. februar 2024 Nonish91 skrev (5 minutter siden): Så desperate mennesker er blitt 😅 at man må finne seg en annen først. Er dere redd om dere forlater et forhold dere ikke er lykkelig i, at dere ikke vil finne dere kjæreste? Altså e det mulig 😅😅😅 Frykt for ensomhet er mennesjelig det. Vi bor jo alle hver for oss of ikke kolektivt. Vi er sosiale dyr som egentlig har der best i felleskap. Mister man partner kan man bli alene, ergo frykt Anonymkode: 721bf...b04 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #16 Skrevet 9. februar 2024 Var utro over lang tid uten samvittighet. Den idioten jeg hadde hjemme gav meg ingenting utenom problemer. Skilte meg to år etterpå og ble lykkelig alene. Anonymkode: fbb51...2ae
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #17 Skrevet 9. februar 2024 Følte meg rampete. Kjente på en spenning som etter hvert ble til forelskelse. Holdt det hemmelig og flyttet ut. Kjente ikke på dårlig samvittighet før lenge etter det var slutt. Om man først er utro tror jeg man er i en såpass selvsentrert tilstand at man ikke tenker på andre enn seg selv og elskeren. Anonymkode: 749dd...329 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #18 Skrevet 9. februar 2024 Ja, følte meg som dritt. Fortalte han det og han banket meg. Vi slo opp, men ble sammen igjen noen år etter. Vi har barn og hus i dag. Han er snill, men jeg er forelsket i en annen på ny og vurderer utrolig nok å være utro mot han igjen. Driftene er så sterke t jeg ikke kan motstå. Vi får se hva det ender med, men hvis han andre vil, er jeg med. Anonymkode: 2b4a6...7e2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #19 Skrevet 9. februar 2024 Følte ingenting, ikke dårlig samvittighet. Glad i mannen min. Ikke noe følelse for han jeg hadde sex med i fylla. Anonymkode: c0f63...70c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #20 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, følte meg som dritt. Fortalte han det og han banket meg. Vi slo opp, men ble sammen igjen noen år etter. Vi har barn og hus i dag. Han er snill, men jeg er forelsket i en annen på ny og vurderer utrolig nok å være utro mot han igjen. Driftene er så sterke t jeg ikke kan motstå. Vi får se hva det ender med, men hvis han andre vil, er jeg med. Anonymkode: 2b4a6...7e2 Ble det en liten glipp i oppdragelsen og den mentale utviklingen? Mangler både evne til selvkontroll og empati. Allerede i 4-årsalderen begynner barn å utvikle selvkontroll og fortsetter å utvikle denne evnen gjennom hele livet. Empati er normalt utviklet i 2-årsalderen og utvikles gjennom hele livet i samspill med andre mennesker. Et voksent menneske med normal kognitiv og emosjonell utvikling skal altså kunne beherske sine lyster og evne å se hvordan ens egne handlinger påvirker andre. Til og med psykopater som generelt mangler evne til å føle empati kan føle empati for dem som står en nærmest. Anonymkode: 40b2f...d0e 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå