AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 Opplevde nyresteinsanfall i oktober. Grusomt. Endte på sykehus osv, hadde store smerter. Nå, noen måneder etterpå opplever jeg det samme. Smertene er ikke sååå intense som sist, men fremdeles mye verre enn mens smerter feks. Men ikke så grusomme som jeg opplevde det i oktober. Uansett, jeg har de samme symptomene, bare litt mindre vondt. Forsto fra både lege og Internett at sannsynligheten for å få det igjen etter noen år var stor. Men hva med etter noen måneder? Jeg vet at jeg hadde en liten på 4 mm igjen etter sist. Men den sa legen jeg ville tisse ubemerket ut etter noen dager. Er dette den som er mnd forsinket, har jeg fått Ny. Skjonner ikke!! Skal jeg nå gå hele tiden og forventer nyresteinsanfall flere ganger årlig? Hva er din erfaring? Har du opplevd to anfall så tett på hverandre ? Anonymkode: 1a208...d61
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #2 Skrevet 9. februar 2024 Jeg har hatt tre store nyresteinsanfall på 20 år. Men jeg har hatt mange små og murringer som kommer og går. Blir alltid litt små hysterisk når det kommer for da tenker jeg at nå kommer det igjen. Men det gjør nødvendigvis ikke det. Jeg har fått påvist nyregrus også. Det kan gjøre veldig vondt, men de kommer lettere ut og det går derfor raskere. Var forklaringen fra lege. Anonymkode: 7397e...dad
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #3 Skrevet 9. februar 2024 Jeg har hatt to perioder med nyresteinsanfall på 4-5 år. Det var riktignok to lange perioder før jeg endelig fikk knust den ene og satt inn stent for å få ut den andre. 😂 Har sett på CT at jeg har en stein til, men den har ikke plaget meg nevneverdig det siste året. Kjenner igjen smertene innimellom, men det blir ikke helt krise og har enda ikke hatt behov for å kontakte lege. Anonymkode: a9af8...9fb
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #4 Skrevet 9. februar 2024 Opplevd mange nyresteins anfall, opperert ut en som var for stor for å passere. Men da jeg sluttet å røyke for 10år siden, så forsvant nyresteinene. Så om du røyker, slutt med det. https://urologyspecialityclinic.com/smoking-your-kidney-health.php Drikker også mye vann, mer enn anbefalingene men kjenner jeg trenger det for å ikke tørke opp. Anonymkode: 45f44...b47 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Skrevet 9. februar 2024 6 år fra første til andre anfall. Etter det har de kommet på rekke og rad. Trolig forverring pga svangerskap for min del. Håper det blir roligere nå som jeg er ferdig å få barn. Operert 6-8 ganger. Anonymkode: 9634c...c20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå