AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 Ringte forsikringsselskapet for å spørre noe annet hjelp. Snakket om en barne forsikringer vi betaler, han sa at den forsikringen finnes ikke lenge hos dems systemet. Har jeg krav på noe selv om jeg har ikke skade. Ble ikke jeg lurt da? Anonymkode: bcfd7...332
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #2 Skrevet 9. februar 2024 Forsikringen avsluttes når du ikke betaler for den lengre. Så den var vel aktiv mens du betalte for den? Er det lenge siden du sluttet å betale for den? Anonymkode: 18f72...27b
petterm Skrevet 9. februar 2024 #3 Skrevet 9. februar 2024 Så lenge du betaler er forsikringen aktiv. Det er ikke sikkert at det er mulig å tegne ny forsikring på de vilkårene. Du må jo på et vis bli krevd for pengene du betaler. Enten avtalegiro, e-faktura el.l. Da gjelder selvsagt forsikringen. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #4 Skrevet 9. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Forsikringen avsluttes når du ikke betaler for den lengre. Så den var vel aktiv mens du betalte for den? Er det lenge siden du sluttet å betale for den? Anonymkode: 18f72...27b Vanskelig å lese? Ts betaler fortsatt. Anonymkode: b097e...c8c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Skrevet 9. februar 2024 Beklager , jeg mente, den type forsikringen har ikke banken lenge. Jeg betaler fortsatt i avtalegiro. Anonymkode: bcfd7...332
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #6 Skrevet 9. februar 2024 Men hvem betaler du til? Hvis banken har kuttet ut leverandøren f.eks slik at det ikke er mulig å tegne så kan det hende du fortsatt har forsikringen direkte hos leverandør, og betaler til denne. Og det har du kanskje fått et skriv om en eller annen gang og? Banken er gjerne bare formidlere av forsikringer. Anonymkode: 3b098...e2a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #7 Skrevet 9. februar 2024 Tegnet via sparebanken , betaler til fremtid. Anonymkode: bcfd7...332
newman01 Skrevet 9. februar 2024 #8 Skrevet 9. februar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Ringte forsikringsselskapet for å spørre noe annet hjelp. Snakket om en barne forsikringer vi betaler, han sa at den forsikringen finnes ikke lenge hos dems systemet. Har jeg krav på noe selv om jeg har ikke skade. Ble ikke jeg lurt da? Anonymkode: bcfd7...332 Tilbyr de ikke produktet lenger, eller finnes ikke avtalen du betaler på? Om du betaler 900kr i måneden på en forsikringsavtale som er slettet har du vel i praksis krav på pengene tilbake? Kanskje.. Har ikke så mye på avtalegiro lenger, men skulle tro at utsteder av faktura har plikt til å oppheve trekket når en avtale slettes. En annen ting hadde vært om man har en vanlig automatisk overføring fra en konto til en annen som man glemmer. Eller har selskapet sluttet å tilby nye kunder den avtalen du har?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #9 Skrevet 9. februar 2024 Da hadde jeg krevd pengene tilbake. Anonymkode: 310e0...560
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #10 Skrevet 10. februar 2024 Jeg tror du misforstod rådgiveren. De tilbyr kanskje ikke den spesifikke forsikringen lengre, men din forsikring er fortsatt gyldig. Du mottar vel årlig en fornyelse, med betingler, oppdaterte klausuler osv.? Anonymkode: 2031e...02f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #11 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 8.43): Tegnet via sparebanken , betaler til fremtid. Anonymkode: bcfd7...332 Hva er problemet? Forsikringen er flyttet til Framtind Anonymkode: 49e9c...e1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå