Gå til innhold

Hemoroide eller polypp i endetarm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter. 

Setter dette som anonymt når jeg kjenner flere her inne :)

Jeg har vært til legen min noen par ganger nå pga en "liten" utstikker ut fra min analåpning, hver gang får jeg kremer jeg skal bruke men ingenting funker og legen har ikke sett på den. 

Kløe og ubehag har vart i flere år nå, Det startet kanskje for 6 år siden og nå har jeg fått en hard klump, kanskje 1 cm, det er ikke noe forandringer i hudfarge på den (samme farge som resten av hunden der nede). Men den gjør vondt når jeg tar på den, og det blør hver gang jeg går på do. Finner også noen ganger blod i undertøyet. Jeg kjenner alltid at den er der. 

Jeg tok koloskopi for magesmerter for 3 år siden, også fordi det var blod i avføringen.  De viste ikke hva det var, men de fant polypper i tarm som ikke var farlige. Men min utstikker der nede har kommet etter dette. Magevondt har jeg fortsatt. Veksler mellom diare og forstoppelse. 

Vet dette ble litt langt, men jeg lurer på om noen andre her har erfaringer med det samme?

Jeg har bestilt legetime om 3 uker, og håper legen kan se på den og slutte å bare skrive ut resepter på kremer som ikke funker. Men vil være litt mer forberedt på hva jeg skal si for at hun tar det seriøst. 

Anonymkode: 8dc65...baa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det akkurat helt likt som deg, spent på hva legetimen resulterer i!

Anonymkode: 33634...4f7

Skrevet

Hemoroide eller marisk. Hvis ikke kremer funker og du vil ha den bort, er det kirurgi som er alternativet.

Anonymkode: 5f273...f2c

• Liker 1
Skrevet

Polypper, magevondt osv- gå privat og bli skikkelig utredet.

Anonymkode: ca458...f73

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har det akkurat helt likt som deg, spent på hva legetimen resulterer i!

Anonymkode: 33634...4f7

Skal gi oppdatering når jeg har hatt min legetime🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Polypper, magevondt osv- gå privat og bli skikkelig utredet.

Anonymkode: ca458...f73

Takk for svar. Vurderer å punge ut å dra til Volvat uansett om det svir i lommeboka. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...