Gå til innhold

Vanvittig ensom nesten-alenemamma

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man egentlig? Sitter hver bidige kveld og kjenner på hvor ensom jeg er. Har noen venner, men de har sjelden tid til meg og jeg er jo og bundet til huset hver kveld annet enn annenhver helg. Men da klaffer det sjelden med at venner kan gjøre noe. Har ingen å prate med om dagene, skjønner liksom ikke helt meningen med alt når man bare er mutters alene hele tida. 

Noen i samme båt? Jeg trives vanligvis i eget selskap, men ikke hele tida og når jeg ikke har noe valg. 

Anonymkode: 3c75f...f3f

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du ikke i jobb? 

Hva med å prate med folk online? 

Anonymkode: 7ba8d...266

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kontakt med andre via barnehage og lekeplass samt aleneforeldreforeningen. Mine barn et sosiale så jeg åpnet tidlig opp for besøk og overnatting. Fikk meg etterhvert et lite nettverk hvor vi gjorde voksenting når vi ikke hadde ansvar for egne barn. Traff faktisk min beste venninne på den måten. 

Anonymkode: 06325...30a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du ikke i jobb? 

Hva med å prate med folk online? 

Anonymkode: 7ba8d...266

Er på jobb om dagene, men det er jobb-prat, og føler ikke at juss-prat dekker behovet mitt for sosial kontakt. 

Hvem skal jeg prate med online? 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg fikk kontakt med andre via barnehage og lekeplass samt aleneforeldreforeningen. Mine barn et sosiale så jeg åpnet tidlig opp for besøk og overnatting. Fikk meg etterhvert et lite nettverk hvor vi gjorde voksenting når vi ikke hadde ansvar for egne barn. Traff faktisk min beste venninne på den måten. 

Jeg sliter med å få kontakt med andre foreldre, prøver hardt å nå ut og invitere på besøk osv., men ingen har tid 😕 

-TS

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sliter med å få kontakt med andre foreldre, prøver hardt å nå ut og invitere på besøk osv., men ingen har tid 😕 

-TS

Du må gå etter aleneforeldrene.

Anonymkode: 1e37f...423

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det gjorde jeg og... fikk stort nettverk og mange venner via barnehagen, og senere barnets aktiviteter - gull! 

Anonymkode: 3c562...686

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som deg. Bare at mitt barn er blitt 13 år og jo eldre og mer sosial hun blir, jo mer ensom blir jeg. 
Selv om hun er selvstendig trenger hun fortsatt middag, leggerutiner og nærvær. 
Så da sitter jeg her da. 
Og er i tillegg blitt ufør de siste årene- noe som gjør det hele mye tyngre…

Anonymkode: 32120...5ff

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Online - begynn å spille et spill som ser fengende ut og bli kjent med folk på den måten? Det er faktisk veldig sosialt. 

Eller bare inviter folk på besøk? De fleste vil gjerne ha nye bekjentskap, de bare orker ikke å ta initiativ selv.

Anonymkode: 5f74e...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du jurist?

Anonymkode: a7729...b4d

Ja. 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå etter aleneforeldrene.

Anonymkode: 1e37f...423

Det er ingen på avdelingen til sønnen min 😕 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det som deg. Bare at mitt barn er blitt 13 år og jo eldre og mer sosial hun blir, jo mer ensom blir jeg. 
Selv om hun er selvstendig trenger hun fortsatt middag, leggerutiner og nærvær. 
Så da sitter jeg her da. 
Og er i tillegg blitt ufør de siste årene- noe som gjør det hele mye tyngre…

Anonymkode: 32120...5ff

Høres kjempetungt ut, du har ingen å treffe på kveldstid nå når hun er større? Eller mulighet for en sosial hobby? Min er 5 så jeg kan ikke dra noe sted akkurat 😕 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Online - begynn å spille et spill som ser fengende ut og bli kjent med folk på den måten? Det er faktisk veldig sosialt. 

Eller bare inviter folk på besøk? De fleste vil gjerne ha nye bekjentskap, de bare orker ikke å ta initiativ selv.

Anonymkode: 5f74e...55d

Jeg har prøvd spill, jeg gamet en del da jeg var yngre, men det gir meg ingenting lenger. 

Har prøvd å invitere, men folk er jo opptatt med jobb eller familie (og det er selvsagt forståelig).

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Anonym2212 skrev (9 timer siden):

Hvor bor du TS?

Trondheim.

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likt. Alle andre er opptatt hele tiden. Nesten så jeg håper noen blir alene så de kan få kjenne på det. Tydeligvis viktigere og se på Netflix enn og ta en tlf med en ensom venninne.

Jeg har en sosial helgejobb og en sosial hverdagsjobb. Utenom det er jeg hjemme…

Anonymkode: 4f7f2...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte campingvogn på helårs fastplass. Litt miljøforandring…

Anonymkode: 4f7f2...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trondheim.

-TS

Jeg bor langt unna, men jeg hadde synes det hadde vært bare koselig å dra hjem og se en film eller noe på kveldstid med andre kvinner som er bundet litt i huset pga barn. Jeg er singel og barnløs selv og har frihet til å tilpasse meg andre som har litt mer ansvar. 

Anonymkode: 92577...73e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...