Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å begynne å prøve på baby til sommeren. Jeg bruker et retinolserum som jeg selvfølgelig skal slutte med når jeg slutter på prevensjon. Men bør jeg kutte ut retinolserumet før vi begynner å prøve, typ nå?😅 eller holder det å slutte til sommeren?

Anonymkode: 920a2...b1a

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme ☺️

Anonymkode: 461f4...1d4

Skrevet

Etter noen runder med IVF har jeg lest og studert en del rundt dette med eggkvalitet og det tar ca 3 mnd å modne et egg før eggløsning. Når det er sagt vet jeg ikke om retinol i seg selv på noen måter påvirker eggkvaliteten den ene eller andre veien så vet ikke om det er direkte relevant for spørsmålet. Men ville personlig hatt det som et utgangspunkt i hvert fall.

Anonymkode: 393de...2ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter noen runder med IVF har jeg lest og studert en del rundt dette med eggkvalitet og det tar ca 3 mnd å modne et egg før eggløsning. Når det er sagt vet jeg ikke om retinol i seg selv på noen måter påvirker eggkvaliteten den ene eller andre veien så vet ikke om det er direkte relevant for spørsmålet. Men ville personlig hatt det som et utgangspunkt i hvert fall.

Anonymkode: 393de...2ba

Tusen takk, da tror jeg at jeg forholder meg til å slutte med serumet rundt påsketider for å være sikker🥰 ts

Anonymkode: 920a2...b1a

Skrevet

A-vitamin, slik som i retinol, er fettløselige og kroppen lagrer det derfor lengre enn vannløselige vitaminer. Jeg klarte ikke finne noe info om hvor fort nivåer synker. Ettersom det er veldig høye nivåer av A-vitamin som er farlig for foster tenkte jeg personlig det holdt å slutte 1 måned før vi begynte prøving.

Anonymkode: 1691e...c8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...