Gå til innhold

Slutte med smokk, gutt snart tre år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg trenger noen gode tips til å få sønnen min til å slutte med smokken. Han fyller tre år om en måned. 

Han bruker ikke smokken i barnehagen, ikke ved duppen der heller.

Likevel har han "trengt" den på kvelden her hjemme eller om han har vært i ulage eller lei seg etc. Han er veldig glad i smokken..

Han sluttet med puppen helt uten problemer, men da hadde han jo smokken. 

Jeg lurer på om jeg enten skal ta en prat med ham, eller om jeg skal gå for en "snarvei" ved å klippe hull som min mor gjorde, og større og større hull for hver dag hvor hun sa det er siste smokken og til slutt gav jeg opp for den var ikke noe god lenger. 

Hva bør jeg gjøre ?

Anonymkode: 6fb14...311

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med prat, mener jeg at jeg sier han må slutte med smokk fordi vi må passe på tennene. Han godtok å ikke bruke smokk her om dagen fordi han måtte ha salve på haka. Han pleier som oftest å godta ting om jeg forklarer det for ham... Samme med medisiner og uforventede situasjoner, han må bare bli forklart. Samme med puppen, jeg forklarte at jeg ikke kunne amme mer fordi det var tomt, og det var greit..

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei! 

Jeg trenger noen gode tips til å få sønnen min til å slutte med smokken. Han fyller tre år om en måned. 

Han bruker ikke smokken i barnehagen, ikke ved duppen der heller.

Likevel har han "trengt" den på kvelden her hjemme eller om han har vært i ulage eller lei seg etc. Han er veldig glad i smokken..

Han sluttet med puppen helt uten problemer, men da hadde han jo smokken. 

Jeg lurer på om jeg enten skal ta en prat med ham, eller om jeg skal gå for en "snarvei" ved å klippe hull som min mor gjorde, og større og større hull for hver dag hvor hun sa det er siste smokken og til slutt gav jeg opp for den var ikke noe god lenger. 

Hva bør jeg gjøre ?

Min var ganske stor når han slutta. Ble cold turkey. "Glemte" de igjen hjemme hos mine foreldre når vi reiste derfra etter sommerferien. Gikk fint det. Han spurte etter de et par ganger men var ingen grining eller noenting.

Skrevet

Hvorfor må de slutte med smokk? Spør fordi jeg lurer altså.

Anonymkode: d8882...dca

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenner… 

Anonymkode: 9a2a4...ea1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tannstilling og kjeveutvikling.

Anonymkode: d36d1...85f

• Liker 1
Skrevet

Det ene barnet mitt måtte bare slutte, var ca 2 år, beit alltid i stykker smokken. Sa biter du i stykker en gang til så får du ikke ny smokk. Spurte etter den noen få kvelder så var det slutt

Anonymkode: 8eec6...53b

Skrevet
Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Min var ganske stor når han slutta. Ble cold turkey. "Glemte" de igjen hjemme hos mine foreldre når vi reiste derfra etter sommerferien. Gikk fint det. Han spurte etter de et par ganger men var ingen grining eller noenting.

Lurt . 😊 Har litt lyst til å ta en snarvei eller en liten hvit løgn, men siden han er så grei å snakke med så føler jeg litt på det.. at det er best å være ærlig og si han må slutte.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tannstilling. Det skal rette seg ut når de slutter, men han har åpent bitt. Aner ikke om det er pga smokken eller fordi han er sånn.

Skrevet

Det ene barnet mitt måtte bare slutte, var ca 2 år, beit alltid i stykker smokken. Sa biter du i stykker en gang til så får du ikke ny smokk. Spurte etter den noen få kvelder så var det slutt

Anonymkode: 8eec6...53b

Det her er sånn silikon så den blir ikke ødelagt tror jeg. Han behandler smokkene sine så pent ❤️ 

Skrevet

Kanskje han skal få gave av meg..han ønsker seg sånn dinosaur med gelekropp, så han skal få det...

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenner… 

Anonymkode: 9a2a4...ea1

Tannstilling og kjeveutvikling.

Anonymkode: d36d1...85f

👍 Takk.

Skrevet

Kanskje han skal få gave av meg..han ønsker seg sånn dinosaur med gelekropp, så han skal få det...

Det er koselig da. En belønning.

Skrevet

Vi forberedte 3 åringen i god tid før 3 års dagen og sa at når man blir 3 år er man så stor at man ikke trenger smokk. Så "sendte" vi de i posten til Kaptein Sabeltann og fikk diplom tilbake 🥳 (du trenger ikke sende de, bare melde deg på mail så får du diplom tilsendt).

Anonymkode: f325a...e6e

Skrevet

Spør han om han vil sende smokkene sine til nissen/tannfeen/smokkefeen/babyland nå når han blir stor gutt? Si at de vil resirkuleres til nye smokker i butikken. Vær kreativ og gjør det artig og frivillig for han. 

Anonymkode: de7bb...982

Skrevet

Spør han om han vil sende smokkene sine til nissen/tannfeen/smokkefeen/babyland nå når han blir stor gutt? Si at de vil resirkuleres til nye smokker i butikken. Vær kreativ og gjør det artig og frivillig for han. 

Vi skal plante smokketre 😍😍😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De får dårlig tannstilling samt de får lett utslett rundt munnen fordi det blir fukt rundt munnen av spytt

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Lurt . 😊 Har litt lyst til å ta en snarvei eller en liten hvit løgn, men siden han er så grei å snakke med så føler jeg litt på det.. at det er best å være ærlig og si han må slutte.

Tannstilling. Det skal rette seg ut når de slutter, men han har åpent bitt. Aner ikke om det er pga smokken eller fordi han er sånn.

Prøvde å snakke med han men siden han ikke forstod hverken logikk eller fornuft var det nytteløst

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Den prøvde vi og. Han skulle ikke gi bort sine smokker til noen

Skrevet
3 minutter siden, Maleficenta said:

Den prøvde vi og. Han skulle ikke gi bort sine smokker til noen

Herlig smart :fnise:

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Prøvde å snakke med han men siden han ikke forstod hverken logikk eller fornuft var det nytteløst

Ja, mulig det blir tilfellet her også når smokkene er det han elsker mest ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...