Gå til innhold

Ny kollega som snakker på inn- og utpust

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forholder man seg til sånne? Vi har en veldig rolig jobb hvor det er mye ventetid, så jeg får ikke unnskyldt meg med arbeidsoppgaver. Jeg er altfor høflig til å ikke svare, si fra at hun prater for mye eller lignende. Kan det bli bedre etterhvert? Hvorfor er noen mennesker sånn? Jeg vet så enormt mye om henne etter noen dager. Men hun sier så mye helt unødvendige ting også, forteller ting om naboen sin kusine feks. Helt fullstendig unødvendig å prate om, for det er ikke en interessant historie engang. Bare fyll for å ha noe å si.

Anonymkode: 121c1...dea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke gjøre noe annet i denne ventetiden? Lese noe, høre på noe, hva som helst som signaliserer at du er opptatt og at hun må ti stille.

Skrevet

Det er dessverre ikke så lett, fordi vi observerer noe mens vi sitter der... så vi kan ikke holde på med andre ting.

Anonymkode: 121c1...dea

Skrevet

Hun er ny, og vil sikkert gjøre et godt inntrykk. Vær hyggelig tilbake, selv om du helst vil ha det stille. La henne få en god velkomst, selv om du synes hun prater for mye.

Anonymkode: 1fa90...768

Skrevet

Det blir nok ikke bedre så lenge du skal være så høflig. Hun får ingen tegn på at du ikke er fornøyd med det som skjer, så hvorfor skal hun forandre seg da? Du kan la være å svare så mye eller for eksempel bare si det rett ut at du ikke orker å snakke hele tiden.

Anonymkode: a8b2f...104

Skrevet

Har du en leder? Ta det opp.

De som holder på sånn har ofte ikke lært å lytte og være stille. Ofte gjør de det fordi de ikke har blitt ‘sett nok’ i oppveksten.

De bruker ofte å prate mye for de klarer ikke å ha der stille, for da kan de få tankekjør.

En ting er sikkert, det må tas opp - ellers sprekker du en dag.. men skånsomt, det kan hende de ikke er klar over det, eller at de blir uvel av å skulle tie stille. 

Skrevet

Sett grenser. Og be henne være stille. Dette går IKKE over av seg selv. 

Anonymkode: e1109...85c

Skrevet

Si høflig ifra.

Jeg har adhd og kan skrravle mer enn jeg ønsker selv. Spesielt når jeg føler meg litt usikker  på noen jeg må forholde meg til. 

Ved å få beskjed på en grei måte, er det god hjelp for meg.

Så om du sier til meg at jeg må være stille slik at vi kan konsentrere oss, så hjelper det. Også hjelper det om du tar litt regi og forklarer litt om jobben feks. Da føler jeg mer trygghet og slipper da  bable så mye

Anonymkode: f587e...5b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...