AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Måtte kjøpe klyx i dag og betalte 290,- på apotek, på Farmasiet.no koster den 136,- 😳 Hvordan i alle dager kan egentlig apotekene forsvare en slik prisforskjell? Stakkars gamle minstepensjonister som ikke forstår netthandel, de blir jo flådd. Anonymkode: 1305f...c7f 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 Enig.. Skulle kjøpe vitaminer og kom på ca 299kr for en boks. Kjøpte ikke.. Anonymkode: d9f61...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 Fysiske apoteker har jo en husleie og mange flere ansatte de må betale, og det tror jeg de fleste skjønner. Anonymkode: 49879...df6 6 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 33 minutter siden, AnonymBruker said: Fysiske apoteker har jo en husleie og mange flere ansatte de må betale, og det tror jeg de fleste skjønner. Anonymkode: 49879...df6 Nei for det dukker opp tråder om hvorfor det er billigere å kjøpe vare X på nett istedenfor i butikken. Anonymkode: 486d9...ee9 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 Kjøpte nødvendig medisin til barnet. Trengte bare en flaske som vil holde til langt over ett års forbruk. Det ble svindyrt og hu på apoteket solgte meg topakning av medisinen uten at jeg ba om det. Da er man blakk i to uker da. Anonymkode: 68965...626
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei for det dukker opp tråder om hvorfor det er billigere å kjøpe vare X på nett istedenfor i butikken. Anonymkode: 486d9...ee9 Hæ? Så klart er det billigere å kjøpe på nettapotek. Det er jo akkurat det jeg skrev. Anonymkode: 49879...df6 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #7 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fysiske apoteker har jo en husleie og mange flere ansatte de må betale, og det tror jeg de fleste skjønner. Anonymkode: 49879...df6 Men allikevel. Og apotekene vet ikke en dritt heller, uansett hva du spør om så er det «du må bestille time hos fastlege». 🙄 De er liksom «farmasøyt» og hva mer men kan ikke noe om produktene de jobber med. Anonymkode: 24d07...b24
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #8 Skrevet 9. februar 2024 Kjøp på nettet og hent på apoteket så fåt du nettpris Anonymkode: be86d...3a1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #9 Skrevet 9. februar 2024 Nettbutikk er alltid billigere. Det du kan kjøpe på matbutikken (milde smertestillende, nesespray ol) bør du ikke kjøpe på apoteket, prisene er store. Bruker alltid nettapotek, Farmasiet, og får varene samme dag om jeg bestiller innen kl 12 tror jeg. Eller man kan bestille på nett og hente på et fysisk apotek, det er mye billigere. Anonymkode: 759d9...42b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #10 Skrevet 9. februar 2024 Enig! Folk betaler mye mer for helsehjelp enn egenandelstaket fordi de i tillegg betaler grisepriser på apoteket. Jeg var hos lege for en tid tilbake der jeg betalte for legetime+blodprøver+medisinen jeg fikk resept på kostet 5-600. Det er reellt sett en utgift på opp mot 1000 kr. Jeg gikk fra apoteket uten medisin. Anonymkode: acaea...9c5
Honey Dew Skrevet 9. februar 2024 #11 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men allikevel. Og apotekene vet ikke en dritt heller, uansett hva du spør om så er det «du må bestille time hos fastlege». 🙄 De er liksom «farmasøyt» og hva mer men kan ikke noe om produktene de jobber med. Anonymkode: 24d07...b24 Det er ikke alle som jobber på apoteket, som er farmasøyter. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #12 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enig! Folk betaler mye mer for helsehjelp enn egenandelstaket fordi de i tillegg betaler grisepriser på apoteket. Jeg var hos lege for en tid tilbake der jeg betalte for legetime+blodprøver+medisinen jeg fikk resept på kostet 5-600. Det er reellt sett en utgift på opp mot 1000 kr. Jeg gikk fra apoteket uten medisin. Anonymkode: acaea...9c5 Ja, det er dyrt. Men viktig å hente medisiner legen anbefaler å ta da! Jeg ble også sjokkert av at sterke D-vitaminer var så dyrt. Men Paracet er billigere på resept enn de du kjøper i butikk eller apotek☺️ Anonymkode: 81920...09a 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #13 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men allikevel. Og apotekene vet ikke en dritt heller, uansett hva du spør om så er det «du må bestille time hos fastlege». 🙄 De er liksom «farmasøyt» og hva mer men kan ikke noe om produktene de jobber med. Anonymkode: 24d07...b24 Her jeg bor vet ei som jobber der ganske mye. Hun er sikkert farmasøyt. Assistentene spør henne, og kunden får svar. Men innimellom må selv farmasøyter anbefale legetime Anonymkode: 81920...09a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #14 Skrevet 9. februar 2024 På Farmasier koster paracet 30 kr. På apotek er det vel ikke under 80 kr, om over 100 kr? Helt sykt. For noen år siden solgte de Pinex eller noe slikt til rundt 30-40 kr, som er det samme som paracet. Ting jeg bruker mye av koster ca 250kr hos apotek, og 160 kr hos Farmasiet. Forstå det den som kan. Jada, leie og ansatte...men at hver eneste vare skal være over dobbel pris på? Nei. Anonymkode: e2eb8...12b 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #15 Skrevet 9. februar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Jada, leie og ansatte...men at hver eneste vare skal være over dobbel pris på? Nei. Apotek 1 feks har 7000 ansatte ifølge proff.no hvor farmasiet har snaut 100. Så kan du legge på strøm, husleie, transportutgifter, fellesutgifter som er på kjøpesenter og andre ledd som for eksempel transport. Anonymkode: 486d9...ee9 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #16 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjøp på nettet og hent på apoteket så fåt du nettpris Anonymkode: be86d...3a1 Du gjør ikke lenger det på apotek1. Den eldre garde klagde på at det var forskjellsbehandling og da fjernet apotek1 de billigere nettprisene sine. Jeg handler alt av apotekvarer på nett nå pga prisene. Orker ikke betale neste dobbel pris i butikk. Anonymkode: 1dc77...494
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #17 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du gjør ikke lenger det på apotek1. Den eldre garde klagde på at det var forskjellsbehandling og da fjernet apotek1 de billigere nettprisene sine. Jeg handler alt av apotekvarer på nett nå pga prisene. Orker ikke betale neste dobbel pris i butikk. Anonymkode: 1dc77...494 Å er det sant? Det var dumt pokker... hadde heller hjulpet alle mine eldre garde naboer med bestillinger der enn at vi alle mistet dette. Anonymkode: be86d...3a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå