AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #41 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 22.25): Kunne det være aktuelt å finne kjærligheten i et annet land?😊 Anonymkode: f3f43...4fa Nei. Anonymkode: d74e0...3dc
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #42 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 21.56): Er du avhengig av disse trådene du skriver 2-3 ganger i året? Så får du påfyll av oppmuntring og håp og så varer det litt til du bare trenger noe neste gang? Du er dessverre ikke det ene unikummet i verden som er verdiløs. Det er ingenting spesielt med deg. Det er veldig leit at du har det så vondt. Jeg holder et håp for deg og alle i din situasjon. ❤️ Anonymkode: 65366...b9c Hva er galt med deg som skriver sånt til folk? Høres dessuten som du lider av paranoia. Sitter du med et excel-skjema og fører ned enhver tråd på KG? Du vet at det finnes flere folk som kan ha det kjipt vet du, og ikke bare 1? Anbefaler å søke hjelp for paranoiaen din for det er ikke normalt. Ser du driver med brukerdebatt inne på singelforumet og, det er ikke normal oppførsel. Og på sex-forumet. Anonymkode: d56ef...8a3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #43 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva er galt med deg som skriver sånt til folk? Høres dessuten som du lider av paranoia. Sitter du med et excel-skjema og fører ned enhver tråd på KG? Du vet at det finnes flere folk som kan ha det kjipt vet du, og ikke bare 1? Anbefaler å søke hjelp for paranoiaen din for det er ikke normalt. Ser du driver med brukerdebatt inne på singelforumet og, det er ikke normal oppførsel. Og på sex-forumet. Anonymkode: d56ef...8a3 Hva som er galt med meg som skriver at noen er verdifull som alle andre? Ingenting, jeg er glad i mennesker og ønsker de skal få det godt. Hvis TS reflekterer over hva trådene gir ham, og kan skaffe det på mer bærekraftige måter er det flott. Anonymkode: 65366...b9c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #44 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 22.20): Hvordan blir det brukerdebatt? Jeg spør TS et spørsmål som jeg tenker er nyttig å finne ut av. Om han er avhengig av det, hva det gir ham. Kanskje hvis han finner ut av det, så kanskje han også kan finne andre måter å få det på. For siden det gjentas 2-3 ganger i året og alt fremdeles er like ille så fungerer det gjerne ikke så bra, eller? Anonymkode: 65366...b9c Sett at du har rett- og jeg vet hvem du sikter til her. Så er det vel tross alt bedre med 2-3 tråder i året enn 1 hver uke, som det kanskje var tidligere? Hvis internett er det eneste stedet vedkommende får oppmerksomhet, så er det kanskje ikke så rart. Men nå er det veldig lenge siden brukeren du sikter til har vært innlogget. Anonymkode: 38a20...6d2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #45 Skrevet 13. februar 2024 Du trenger komme deg ut av den negative tankegangen din og det tar tid. Ikke se på hvordan andre lever livet sitt og alle har sine ting. Jeg har innfunnet meg med at livet ikke ble slik jeg drømte og håpte på. Jeg er blitt flink til å sette pris på de små tingene i livet mitt. Jeg har ingen familie i nærheten, en eks og far til barna mine som er en narsissist og noen få gode venner. Jeg er mye aleine og innimellom føler jeg meg ensom selv om jeg er mamma, men jeg bestemmer meg for å ikke fokusere på det jeg ikke har men alt det som jeg har. Jeg har mye jeg ønsker endre på med meg selv og livet mitt, men prøver å ikke straffe meg selv når jeg ikke får ting til. Det er aldri for sent å få det bedre. Du kan finne deg en ny jobb du trives bedre i og du kan få deg nye venner. Prøv å snu tankegangen din litt etter litt. Masse lykke til❤️ Anonymkode: dda04...7ec 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #46 Skrevet 13. februar 2024 Dette kunne jeg rett og slett ha skrevet selv. Jeg har det på samme måte. Jeg mistrives så enormt i livet mitt. Jeg har hatt det noe bra. Jeg går på jobb (mot min vilje holdt jeg på å si), og er hjemme. Føler aldri noe glede eller lykke. Og det er jo for sent å finne en mann, få barn og egen familie. Selvom det ikke er for sent, så har jeg uansett ikke tro på at noen skal kunne like meg. Så hvorfor i det hele tatt prøve. Mitt liv er så utrolig bortkastet. Anonymkode: e2322...f66 1
Sofakona Skrevet 13. februar 2024 #47 Skrevet 13. februar 2024 Skap det er liv du vil,finn ny jobb ,finn en hobby og finn noe du finner positive ting ut av. Jeg er 40 år går på aap og har ingen venner, jeg har 2 barn og mann...men dagene er lange og tunge...men jeg henger i... Du må finne ut hva kan gjøre deg glad i livet.. ikke sammenligne deg med alle andre A4 liv...du må ikke ha venner,du nå ikke feste hver helg og dra på store ferier vært år. Skap ting til deg selv... Du lever..du har et liv...du er nok frisk og har jobb... tenkt litt på alle de menneskene som er syke og kansje ikke har mer liv...de ville nok hat et "kjedelig" liv..en ingen liv. Finn deg selv og DIN glede 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #48 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Sett at du har rett- og jeg vet hvem du sikter til her. Så er det vel tross alt bedre med 2-3 tråder i året enn 1 hver uke, som det kanskje var tidligere? Hvis internett er det eneste stedet vedkommende får oppmerksomhet, så er det kanskje ikke så rart. Men nå er det veldig lenge siden brukeren du sikter til har vært innlogget. Anonymkode: 38a20...6d2 Tja, er ikke enig i observasjonene dine, men vil ikke delta i brukerdebatt. Min hensikt er ikke å diskutere dette med andre, men å spørre TS hva han får ut av det fordi det kanskje hjelper ham til å identifisere hva han kan gjøre for å få det bedre mer bærekraftig. TS kan skrive så ofte han vil for min del, det er et åpent forum og det er godt folk bruker det til det de trenger. Anonymkode: 65366...b9c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #49 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tja, er ikke enig i observasjonene dine, men vil ikke delta i brukerdebatt. Min hensikt er ikke å diskutere dette med andre, men å spørre TS hva han får ut av det fordi det kanskje hjelper ham til å identifisere hva han kan gjøre for å få det bedre mer bærekraftig. TS kan skrive så ofte han vil for min del, det er et åpent forum og det er godt folk bruker det til det de trenger. Anonymkode: 65366...b9c Jeg er enig. Men kan også forstå at når man har svart på de samme tingene og prøvd å hjelpe veldig mange ganger, så føles det tilnærmet respektløst måter man kommer med den samme problemstillingen igjen og igjen, i årevis. Det kjennes som uærlighet, man later som man vil ha råd og hjelp, når man egentlig ikke tenker å foreta seg noen ting og bare vil klage. Anonymkode: 3292e...39a 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #50 Skrevet 14. februar 2024 Vi må selv skape meningen i livet når vi ikke er født under en lykke stjerne. Selv er jeg så heldig at jeg kan tro på Gud. Det har reddet meg fra å være konstant deprimert og fra å dø. Jeg har selv en del usynlige handikapp. Jeg har en hjerne skade som jeg fikk påvist som 34 åring hos nevrospykologen. jeg har en lettere dysleksi/dyskalkuli/lærevansker og en kronisk hodepine. Noe som har hindret meg i å fullføre høyskole utdanningen ( fikk aldri tilrettelagt noenting ) og å jobbe. I stedet har måtte jeg nedverdige meg til å ta imot en lav uføretrygd etter 14 år under Nav. Og da fikk jeg minste sats på 19200 kr mnd fordi jeg er for gammel til ung ufør. Noe mer "mislykket liv" pga uheldige omstendigheter skal man lete lenge etter. Derfor har jeg aldri ønsket barn. Og Jeg hadde vel blitt sett på som uegnet pga mine handikapp her i Norge. Har heller aldri hatt kjæreste fordi min selvtillit i ungdommen var på nullpunktet. Men i dag så vil jeg være alene fordi jeg fungerer best med det. Mine lyspunkter er mitt forhold til Gud. Det og meditere og be, nyte naturen, holde på med kunst, lesing, dukker, sying og gå på kristne møter og ha sosialt samvær etterpå. Altså å være lykkelig med de nære ting. Anonymkode: 252d8...25b
Carrot Skrevet 14. februar 2024 #51 Skrevet 14. februar 2024 Hvis vi snur på spørsmålsstillingen TS - hva ville gjort livet ditt slik at du følte det var verdi i det da? Hva konkret er det du mangler som er innenfor din rekkevidde å endre på? For verdien i hverdagen er det jo opp til hver av oss å skape - det kommer ikke "rekende på en fjøl av seg selv" Det er ikke slik at det å ha stor familie eller ett stort nettverk nødvendigvis gir glede, det er ikke slik at en jobb nødvendigvis gir glede om man mistrives med oppgaven osv - så hva konkret er det du føler mangler i ditt liv i dag som du KAN gjøre noe med? 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #52 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er enig. Men kan også forstå at når man har svart på de samme tingene og prøvd å hjelpe veldig mange ganger, så føles det tilnærmet respektløst måter man kommer med den samme problemstillingen igjen og igjen, i årevis. Det kjennes som uærlighet, man later som man vil ha råd og hjelp, når man egentlig ikke tenker å foreta seg noen ting og bare vil klage. Anonymkode: 3292e...39a Ja, jeg kan også forstå det. Det var ikke ut fra en slik følelse jeg skrev. Men jeg har sett andre uttrykke følelse av å bli lurt og utnyttet i andre lignende tråder. Anonymkode: 65366...b9c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #53 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg kan også forstå det. Det var ikke ut fra en slik følelse jeg skrev. Men jeg har sett andre uttrykke følelse av å bli lurt og utnyttet i andre lignende tråder. Anonymkode: 65366...b9c Men hallo, det er da helt og holdent opp til alle og enhver om de vil bruke krefter på å svare. Og hvor lenge de skal gidde å prøve. Det er opp til et annet menneske å ta valgene, og man kan ikke forvente at vedkommende klarer å følge rådene som blir gitt. Det kan det være mange grunner til (som ingen her vet om). Å føle seg lurt og utnyttet på et forum fordi en person ikke gjør som de vil eller råder til- da må man gå i seg selv. Da er det bare å la være, tenker jeg. Anonymkode: 38a20...6d2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #54 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hallo, det er da helt og holdent opp til alle og enhver om de vil bruke krefter på å svare. Og hvor lenge de skal gidde å prøve. Det er opp til et annet menneske å ta valgene, og man kan ikke forvente at vedkommende klarer å følge rådene som blir gitt. Det kan det være mange grunner til (som ingen her vet om). Å føle seg lurt og utnyttet på et forum fordi en person ikke gjør som de vil eller råder til- da må man gå i seg selv. Da er det bare å la være, tenker jeg. Anonymkode: 38a20...6d2 Oki, du får si det til dem det gjelder. Jeg har stor forståelse for at folk føler seg lurt, du har ikke. Ok. Det er noe med at vedkommende stadig gir uttrykk for å være en ny person som ønsker svar, og ingenting av lange og ektefølte svar får svar. Forstår godt at folk føler at tiden deres blir misbrukt. Ellers enig med deg at folk må ta ansvar selv. Anonymkode: 65366...b9c
Kalevala Skrevet 15. februar 2024 #55 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 20.06): Dette minner meg om en jeg snakket med en gang som var så misfornøyd med at han bare var vikar og ikke fast ansatt. Til slutt fikk han fast jobb og da flyttet fokus seg med en gang. Tror ikke han var glad for det i et minutt engang, for da var det lønnen som var feil og at han følte seg så inkompetent. Det er liksom alltid negativt, uansett hva han får til og uansett hvor mange penger som står på konto så er det aldri bra nok eller verdt noe. Hva kan det komme av at noen tenker slik, tror du? Og at andre synes de har et godt liv i liknende eller dårligere situasjoner? Det er et spørsmål verdt å filosofere litt over.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #56 Skrevet 15. februar 2024 Kalevala skrev (4 timer siden): Det er et spørsmål verdt å filosofere litt over. Vi har forskjellig psyke. Enkelt og greit. Anonymkode: 38a20...6d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå