Gå til innhold

En mor som ikke vil være med i 17.mai komiteen grunnet «angst»?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpe seg ut? Hun har en god grunn. Egentlig trenger man ingen grunn for å ikke delta, 17.mai er ingen skoledag, og bør fjernes fra skolen.

Anonymkode: afe61...623

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor er ts blitt av...?

Anonymkode: c865d...898

Hun fikk ikke den støtten hun håpet på da trakk hun seg vel ut.

Anonymkode: 4e099...104

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun fikk ikke den støtten hun håpet på da trakk hun seg vel ut.

Anonymkode: 4e099...104

Ja, kanskje hun fikk «angst». (Ikke angst, som den omtalte moren faktisk lider av.)

Anonymkode: 0abe1...746

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke godt nok å bidra??  Det kan man gjøre på mange ulike måter. Og ingen trenger alle den ene dagen.

hva med å bare være litt raus ..

Anonymkode: f7847...08e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe seg ut? Dette må være troll. Angst er en psykisk lidelse som til tider kan være svært krevende. Makan til ignoranse. 🤦‍♀️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var bra gjort av henne, tross angsten. Hadde selv et foreldrepar som bare nektet å bli med fordi de rett og slett ikke gadd. Unnskyldningen var at de uansett ikke hadde tenkt å være tilstede på selve 17. mai, men ta med eleven til noe større og bedre tydeligvis.. se toget i Oslo. 

De kunne jo uansett ha tilbudt seg å bake en kake i det minste, men neida. Ble mer å gjøre på oss andre, men uansett så kom jo de foreldrene det gjaldt i dårlig lys. 

Anonymkode: c482a...b14

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Sosial tvang" er ikke veien å gå. Har damen sagt ifra, så er det bare en ting å gjøre: respekter det. 

Anonymkode: a0fa8...fa6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 19.31):

Den tiden på året og var på møte i kveld.

En mor i klassen var ikke på møtet men skrev i gruppetråden at hun grunnet angst ikke var klar for å stille opp på selve dagen den 17.mai men skulle selvsagt bake, gjerne ta på seg andres baking også.

Er ikke det litt «å kjøpe seg ut»? Jeg kan kanskje ikke nok om angst…

Vet hun er på AAP så det er nok «ekte»

Anonymkode: f6520...a31

Tydeligvis ikke hatt angst før, det er faktisk ikke deg og leke psykolog eller bedømme noe som helts. Så skal du være takknemlig at dette ikke er deg, pass på deg selv og still opp og vår stolt av det. Og så la være og snakke dritt og spekulære rundt denne mammaen med dem andre foreldrene, og aldri foran barna dine. 

Anonymkode: 8d372...ef6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vei du, jeg tror du tuller. Ingen kan vel være så blåst som du fremstår, TS.

Anonymkode: 080f9...86d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi fire sider med fornuftige svar, av og til gjør KG er skikelig bra jobb! Håper du reflekterer over at du er så urimelig TS, at du er en av (veldig få) som ikke får noe støtte. Det er ret og slett bare kjempe urimelig og klandre en syk mor, spesielt når moren er tøf nok til å være åpen og hun tilbyr seg å stille ekstra opp!

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig det at hun bidrar med kake og sånt dere må være rause med henne ta imot tilbudet :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (På 8.2.2024 den 19.34):

Nei, hun er jo skikkelig på tilbudssiden her. Vær nå litt raus! 

Enig igjen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berøm henne for å si det åpent, og la henne få bake, og gjøre det hun føler hun klarer.  Tilby dere å hente kakene om hun har behov for det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun tilbyr seg å bake flere kaker. Det er kjempebra. Jeg hater å bake og tar heller andre oppgaver. Det er mange ulike oppgaver til et slikt arrangement og hennes bidrag er like viktig som andres. 

Anonymkode: 80906...535

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært meg og om jeg kunne bidra med flere kaker ( jeg elsker å bake) eller noe annet så ville jeg gjerne gjort det istedenfor å utsette meg for mye vondt. 

Skulle bare mangle... hun kunne ha like godt si at hun ikke kan møte opp eller ha "sykdom" den dagen men nei da, hun var åpen. 

Flott gjort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader ts! Hun har falt ut av arbeidslivet pga av angst og du skjønner ikke at det er like vanskelig for henne å stille opp på 17. mai arrangement som å stille opp på andre arenaer? Hun tilbyr og å bake ekstra for å kompensere for hennes shortcomings. Og du er misfornøyd?? Drittkjerring. 

Anonymkode: c17cc...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 19.31):

Den tiden på året og var på møte i kveld.

En mor i klassen var ikke på møtet men skrev i gruppetråden at hun grunnet angst ikke var klar for å stille opp på selve dagen den 17.mai men skulle selvsagt bake, gjerne ta på seg andres baking også.

Er ikke det litt «å kjøpe seg ut»? Jeg kan kanskje ikke nok om angst…

Vet hun er på AAP så det er nok «ekte»

Anonymkode: f6520...a31

Hun var tøff som delte dette helt åpent, tenker ikke du TS? Nok av folk som ikke forstår psykisk helse og tror hun vil "vri seg unna" eller rømme fra ansvar.  Å kjøpe seg ut betyr vel å betale penger, eller? Forstår ikke helt hva du mener. Høres mer ut som du er ute etter å ta henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et vis er jeg litt sjalu på ts som ikke sitter på egen erfaring om hvor ille angst er, til den grad at hun betviler at angst kan være en fryktelig stygg lidelse å leve med.

Det er vel "ekte"  🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Ja, det er meget ekte. Helt uten anførselstegn. Pris deg lykkelig for at du ikke vet nok om angst (via egen erfaring), men vær samtidig litt ydmyk når noen deler noe såpass sårbart og personlig. Du kan jo starte med å takke denne moren for åpenheten i den gruppetråden du nevner.

Og god 17.mai når den tid kommer 💐

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste lyger på seg angst, så tøft av henne å dele med dere i tillegg. Hun kommer med en løsning angårnde baking, så det er jo ikke slik at hun ikke bidrar. 

Anonymkode: 44503...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...