Spock Skrevet 9. februar 2024 #21 Skrevet 9. februar 2024 Maskinfører skrev (1 time siden): Det var det ja ☹️ ja samme med min Toyota sikkert også da renner inn vann ett sted der også bor i Vestfold 😉 Det er slik det skal være - det kan ikke være helt tett der - da ville du ikke kunne heise opp og ned vinduene. Hvor ille det blir avhenger av hvor mye bilen står ute i regn - forurensing osv - stå under et tre er nok ikke bra. 2
Maskinfører Skrevet 9. februar 2024 #22 Skrevet 9. februar 2024 Spock skrev (2 minutter siden): Det er slik det skal være - det kan ikke være helt tett der - da ville du ikke kunne heise opp og ned vinduene. Hvor ille det blir avhenger av hvor mye bilen står ute i regn - forurensing osv - stå under et tre er nok ikke bra. Nei er sant det nei bilen min står på tunet så 😊 1
Maskinfører Skrevet 9. februar 2024 #23 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jaaa 😃 Det er en Mercedes A180 Jeg har vært nedi reservehjulsbrønnen, der er det tørt. Teppet baki der er også tørt. Har gummimatter nå, men det ble nesten verre enn med stoffmatter. Stakk en tur innom butikken i går på vei fra et annet ærend, da jeg kom ut etter noen minutter var frontruten dugget igjen. Men ikke der en klut lå over luftutblåsingen… dandere hele vinduet med bleier når jeg parkerer 😆 Anonymkode: 23ec6...ef4 Oi ble det ja ☹️ da får jeg beholde de jeg har ja mine dugger også igjen ja å bruke bleier der kan nok være lurt 😀
Spock Skrevet 9. februar 2024 #24 Skrevet 9. februar 2024 Jeg holdt på å bli gal av duggproblemet. Plukket nesten hele bilen fra hverandre uten å finne noe som var vått/årsaken. Vel, fant det jo til slutt. Særlig når det ble kuldegrader skjønte jeg lite. Kunne kjøre bilen skikkelig varm og duggfri. Så parkere en times tid og det var dugg på alle ruter - eller til og med rim. Håper ts får fikset det, utrolig irriterende greier.
TheHairyToothfairy Skrevet 9. februar 2024 #25 Skrevet 9. februar 2024 Skift pollenfilter og rens bilen pluss luftanlegg. Opplev magien.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #26 Skrevet 9. februar 2024 Spock skrev (2 timer siden): Jeg holdt på å bli gal av duggproblemet. Plukket nesten hele bilen fra hverandre uten å finne noe som var vått/årsaken. Vel, fant det jo til slutt. Særlig når det ble kuldegrader skjønte jeg lite. Kunne kjøre bilen skikkelig varm og duggfri. Så parkere en times tid og det var dugg på alle ruter - eller til og med rim. Håper ts får fikset det, utrolig irriterende greier. Og årsaken var? Anonymkode: f7ff2...f4e
Spock Skrevet 9. februar 2024 #27 Skrevet 9. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Og årsaken var? Anonymkode: f7ff2...f4e Jeg skrev om det noen innlegg tidligere i tråden - bilder og greier 🙂 Endret 9. februar 2024 av Spock 2
bvp Skrevet 9. februar 2024 #28 Skrevet 9. februar 2024 Du har ikke ventilasjonsanlegget på resirkulering, da blir det alltid dugg?
Sirah Skrevet 9. februar 2024 #29 Skrevet 9. februar 2024 Jeg får lett dette problemet i min bil dersom ikke jeg er veldig flink til å dunke av meg snø og drit før jeg setter meg inn. Nå som jeg har blitt obs på dette problemet så har også duggproblemet forduftet Kan det være så enkelt TS? 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #30 Skrevet 9. februar 2024 Sirah skrev (1 time siden): Jeg får lett dette problemet i min bil dersom ikke jeg er veldig flink til å dunke av meg snø og drit før jeg setter meg inn. Nå som jeg har blitt obs på dette problemet så har også duggproblemet forduftet Kan det være så enkelt TS? Problemet er like ille ved barfrost 😵 Anonymkode: 23ec6...ef4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #31 Skrevet 9. februar 2024 bvp skrev (1 time siden): Du har ikke ventilasjonsanlegget på resirkulering, da blir det alltid dugg? Å nei du 😃 Så amatør er jeg ikke 🤪 Dessverre, det hadde jo vært en enkel løsning… Anonymkode: 23ec6...ef4 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #32 Skrevet 10. februar 2024 Folkevogn? Anonymkode: 6fdaf...d40
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #33 Skrevet 10. februar 2024 Tipper at spjeldet i ventilasjonsanlegget som regulerer friskluft/resirkulering ikke går som det skal. Anonymkode: 30977...c63 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #34 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 14.23): Har gummimatter nå, men det ble nesten verre enn med stoffmatter. Anonymkode: 23ec6...ef4 Neimen dette er jo helt merkelig. Gummimatter er imho et must i hele Norge. Har det tom. i veteranbilen min, som har tjukke teppematter under. Legg aviser imellom som trekker til seg restfukt. Sjekk de regelmessig. Mine skifter jeg ut omtrent 2-3 ganger i året; er ganske sjeldent de blir fuktige overhodet, men det er en enkel metode å finne lekkasjer og avdekke for mye fukt på. Anonymkode: 20faf...a6d 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #35 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tipper at spjeldet i ventilasjonsanlegget som regulerer friskluft/resirkulering ikke går som det skal. Anonymkode: 30977...c63 Men det er når jeg går fra bilen problemet oppstår. Er ikke noe dugg når jeg kjører? Anonymkode: 23ec6...ef4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #36 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Men det er når jeg går fra bilen problemet oppstår. Er ikke noe dugg når jeg kjører? Anonymkode: 23ec6...ef4 Og? Når du kjører blir det varmt i bilen. Varm luft tar opp mye mer fuktighet enn kald luft. Når bilen står blir den varme lufta, med mye fuktighet i seg, kald, og fuktigheten skilles ut i form av dogg. Anonymkode: 30977...c63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå