Gå til innhold

Dekkes trekking av tenner av forsikringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte ikke finne info om dette. Jeg har KLP forsikring og angrer muligens på det. 

Det er snakk om medfødt feil tannstilling på to tenner som kanskje må trekkes. Vil det dekkes av forsikringen? 

Anonymkode: ec1d8...784

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finner du ut om du leser vilkårene i forsikringen din 

Anonymkode: f42bf...f6b

• Liker 5
Skrevet

Umulig å si.

Anonymkode: 056e6...047

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finner du ut om du leser vilkårene i forsikringen din 

Anonymkode: f42bf...f6b

Hysj hysj. Folk her inne tror at alle forsikringsvilkår er like. 

Anonymkode: 625e2...74b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis det ikke dekkes av din så forhør deg om det dekkes av morens forsikring siden det er medfødt. 

Anonymkode: fa9a6...808

Skrevet

Jeg leste igjennom vilkårene og de var ikke akkurat veldig opplysende, så jeg tror du må ringe for å få et eksakt svar. 

Normalt sett dekkes ikke tenner annet enn ved ulykker og emaljefeil, men det er vanskelig å si ut fra disse vilkårene.

• Liker 1
Skrevet

Aldri hørt om at forsikring dekker vanlig tannbehandling 

Anonymkode: 681db...fca

• Liker 1
Skrevet

Dersom det står i veterinærattesten fra da valpen var hos veterinær før du kjøpte den og forsikret den, så vil ikke din forsikring dekke dette uansett da feilen var tilstede på kjøpstidspunktet. Har feilen dukket opp i ettertid og er diagnostisert som medfødt vil ikke dette dekkes heller av ditt forsikringsselskap. 

Alternativet er da å sjekke om oppdretter har avlsforsikring på mor og om denne forsikringen vil dekke dette.

Skrevet

Takk for svar. 

Jeg forsikret hunden før veterinærattest om feil tannstilling, men  selve forsikringen begynte ikke før dagen jeg hentet henne, og det var etter at feilen ble oppdaget. Det er uansett en skjev tannstilling som nok har vært der fra starten av. 

Blir vel dyrt dette..

Skrevet

I min kjøpekontrakt fra oppdretter sto det spesifisert at jeg ville få tilbake 10% (? husker ikke farten hvor mye) av kjøpesummen om det ble oppdaget noe feil med tannstilling. Dette ble heldigvis ikke aktuelt, tror oppdretter hadde dette som fast i sine kontrakter, ingen av foreldredyrene hadde tannstillingsproblemer. 

Skrevet
AnAngel skrev (1 minutt siden):

I min kjøpekontrakt fra oppdretter sto det spesifisert at jeg ville få tilbake 10% (? husker ikke farten hvor mye) av kjøpesummen om det ble oppdaget noe feil med tannstilling. Dette ble heldigvis ikke aktuelt, tror oppdretter hadde dette som fast i sine kontrakter, ingen av foreldredyrene hadde tannstillingsproblemer. 

Det er det dessverre ikke i min kontrakt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det dessverre ikke i min kontrakt. 

Synd, tror ikke jeg hadde tenkt den tanken selv heller. Min forsikring dekker ikke tenner, så sant det ikke er ulykker (Agria), har forstått det sånn at det gjelder de aller fleste forsikringer. I grunnen usikker på om den dekker medfødte feil, ville uansett tatt kontakt med oppdretter, om de ikke vil dekke noe, er det i alle fall noe de bør vite om, om det har betydning for videre avl. 

Skrevet
AnAngel skrev (5 minutter siden):

Synd, tror ikke jeg hadde tenkt den tanken selv heller. Min forsikring dekker ikke tenner, så sant det ikke er ulykker (Agria), har forstått det sånn at det gjelder de aller fleste forsikringer. I grunnen usikker på om den dekker medfødte feil, ville uansett tatt kontakt med oppdretter, om de ikke vil dekke noe, er det i alle fall noe de bør vite om, om det har betydning for videre avl. 

Ja absolutt synd. Er heldigvis snakk om kun to tenner, men det blir jo noen tusen det da. I tillegg har hun noe med øynene. Hun tårer og har røde slimhinner. Skal rense med saltvann en periode, men hvis ikke bedring må vi utrede hva problemet er. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja absolutt synd. Er heldigvis snakk om kun to tenner, men det blir jo noen tusen det da. I tillegg har hun noe med øynene. Hun tårer og har røde slimhinner. Skal rense med saltvann en periode, men hvis ikke bedring må vi utrede hva problemet er. 

Det med øynene kan være matallergi. 

Skrevet

Hva slags hund er det? 

Min puddel slet litt med dette på øynene, men vokste det av seg. Men lurt å følge opp tidlig om det ikke glør det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det med øynene kan være matallergi. 

Å? Hun får Royal canin og har fin pels og avføring. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva slags hund er det? 

Min puddel slet litt med dette på øynene, men vokste det av seg. Men lurt å følge opp tidlig om det ikke glør det. 

Det er 75% puddel og 25% cocker spaniel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Akkurat som med mennesker så trenger ikke avføringen og pelsen bli påvirket av allergi. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Med en sånn blanding er det vel neppe tegnet noe forsikring på moren som dekker dette? 

Endret av Neket
Skrevet
Neket skrev (2 timer siden):

Med en sånn blanding er det vel neppe tegnet noe forsikring på moren som dekker dette? 

Jeg har ikke blitt opplyst om det. 

Men hva mener du med "en sånn blanding"? Er det noe galt med blandingen puddel og cocker spaniel? Bortsett fra at hun er ganske viljesterk så framstår hun så langt som en ganske bra hund. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat som med mennesker så trenger ikke avføringen og pelsen bli påvirket av allergi. 

Okei. Kanskje jeg skulle prøvd å bytte tørrfôr da. Hvis ikke saltvann virker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...