Gå til innhold

Dine beste råd selvhjelp mot eksistensiell angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenom medisinering og psykologhjelp

Jeg føler alt overveldende og har av å til litt panikkfølelse over livet. Er så ubehagelig og føler meg rådløs.

Dere som har slitt med dette, hva et deres tips til hvordan gjøre dagene og tilværelsen bedre? Og blir det bedre etterhvert? 🥺

Anonymkode: a2b69...dd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dessverre ikke det blir bedre, har slitt med dette i tre år nå 😕

Anonymkode: a4fd3...354

Skrevet

Jeg slet med det samme etter at jeg fikk vite at jeg har en alvorlig sykdom. Det jeg gjorde var å lese en del om temaet. Det hjelper nesten alltid når man er redd for noe, å lære så mye som mulig om det. Jeg synes det var godt å lese om andres filosofier og syn på livet, vår eksistens, døden og så videre.

Hva er så feil med psykologhjelp forresten? Det er jo fint å ha noen å lufte tanker med. Behøver ikke være psykolog, det kan være nesten hvem som helst.

Anonymkode: d31f2...116

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg fikk så sinnsyk mye angst og depresjon i sommer. Aldri slete med det før. Trudde ALDRI jeg skulle komme meg ut av det h***** men det gjor jeg! og det gjør du og. Stol på prossesen.

Nå har jeg littegrann depresjon igjen, men det kommer seg, det kjenner jeg. Har så og si ikke angst igjen - og da var angsten helt brutal i sommer. 10 av 10! Så alt blir bedre.
Ikke steng deg inne, eksponer deg for alt mulig. sosiale aktiviteter, og ting som ikke gir deg angst så vil underbevisstheten din jobbe uten at du vet det. Alarmsystemet ditt må «bare» trenes tilbake slik det var. Og får å bli god på en ting, må en trene. Og da får en resultat. Men om en går å analysere angsten hele tiden så mater du angsten/undervisstheten. Det beste er å «la tlf» ringe og ikke ta den. Der er en tolmodighet sak, men det går til slutt! 

En annen ting er å få en ny hobby! Jeg begynte å bade i sjøen uansett vær. Da går kroppen din i slags sjokk over at DU tar kontrollen og ikke at den tar kontroll over deg. Jeg har skrevet notater om mange tips jeg har samlet som jaffal hjalp meg tilbake der jeg er no. Du kan få dem om du vil!

og det viktigaste av ALT. Ikke snakk deg selv ned, og ikke fokuser på det negative. Hjernen har en tedens til å følle etter det enn tenker, og da blir en faktisk mye verre. Om en klarer å rette fokus på KUN det posetive du har klart ved hver dag, hva en har fått til , være takknemlig og se hvor modig, tøff du er som står opp i dette, gi deg selv annerkjennelse.. så vil óg kroppen rette seg etter dette og du vil føle deg bedre.

Anonymkode: ad3dc...13f

• Hjerte 2
Skrevet

Enig i det med å lese litt om eksistensen, fra et eksistensialistisk perspektiv. Anbefaler også ...Gud, som hen er for deg. Jeg mener det seriøst. Ønsker deg alt godt♥️

Anonymkode: 0f890...0dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...