AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Ser så mange støvler "med ekstra forsterkning" på tå og hæl, og da lurer jeg på om det er vanlig å slite ut gummistøvler i løpet av den korte tiden barnet får brukt de før dere utvokst?? Mitt barn er foreløpig kun 2, og støvler og sko ser jo knapt brukt ut. Anonymkode: 4ef2f...01c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 Noen barn kan slite ut alt av sko på ekstremt kort tid bare de vil, har sett mange barn konsekvent dra sko/støvler bortetter underlaget og da holder ikke ting lenge. Barn med ADHD sliter skotøy gjerne ekstra mye. Anonymkode: 6c2f9...3c8 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 Ja om de bremser på sykkel feks Anonymkode: 6a08d...c79 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 Kommer vel an på hvor man bor og hvor ofte de brukes. Når vi har fått hull i støvler så er det steder som har brettet seg ved gange, og selve gummien har blitt hullete Anonymkode: 90420...be5 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 Barn sliter sko og utstyr ulikt. Ene her sine klær ser knapt brukt ut, mens nr 2 sine ser ut som de er slept rundt. Så her må ene ha nye sko 2-3 ganger så ofte som den andre. De er tvillinger såndet merkes veldig godt at ene sliter mer på klær og sko enn andre... Anonymkode: d171d...908 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 Det husker jeg ikke helt. Men det er iallefall vanlig at de blir utvokst på mindre enn en sesong. 😅 Anonymkode: 71d3e...cad
smurfebuss Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 Kommer an på støvlene. De du sannsynligvis snakker om, som f.eks Viking opplever jeg at holder til de blir så gamle at gummien blir morken. Mens jallete støvler som dette vil sprekke opp i løpet av brukstiden til ett barn.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 Ja, det finnes endel barn som greier å slite ut sko/støvler før de vokser ut av dem. Anonymkode: 3d3b3...26c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #9 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det husker jeg ikke helt. Men det er iallefall vanlig at de blir utvokst på mindre enn en sesong. 😅 Anonymkode: 71d3e...cad Det har jeg aldri opplevd, sikker på at du ikke kjøper de for små i utgangspunktet? Anonymkode: 4ef2f...01c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #10 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det har jeg aldri opplevd, sikker på at du ikke kjøper de for små i utgangspunktet? Anonymkode: 4ef2f...01c Vårt barn byttet 2 str opp i løpet av en vinter. Kjøpte nye sko i november i feb var de alt for små. Da var hun ca 5 år. Anonymkode: c9a44...f67 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #11 Skrevet 9. februar 2024 Er nok veldig individuelt. Kommer nok an på barnet i seg selv og hvor mye utetid de har i barnehagen. For vår del personlig var alt av utetøy, inkludert sko, minimalt slitt frem til barnet sluttet å sove på dagtid. Da var hun både mer ute og lekte istedet samtidig som barnehagen begynte å gå på lengre turer. Anonymkode: 985f4...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #12 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vårt barn byttet 2 str opp i løpet av en vinter. Kjøpte nye sko i november i feb var de alt for små. Da var hun ca 5 år. Anonymkode: c9a44...f67 Hvor mye voksetillegg hadde de skoene du kjøpte i november da? Anonymkode: 4ef2f...01c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #13 Skrevet 9. februar 2024 Vi har stort sett kjøpt sko og støvler brukt (vet ikke om de har vært brukt av 1 eller flere barn på forhånd), og om det er brukbare merker har de holdt til alle 3 barna våre i etterkant, uten å bli utslitt. Så minst 4 barn som har brukt dem da. (Men jeg kjøpte støvler på supertilbud på Europris en gang, satt ned til 30 kr paret, og de sprakk opp i gummien etter én sesong... så det gjelder ikke billigstøvler.) Anonymkode: 9b487...979
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #14 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det har jeg aldri opplevd, sikker på at du ikke kjøper de for små i utgangspunktet? Anonymkode: 4ef2f...01c Det er vel fordi du er en av disse som kjøper for store sko til barna sine da. Og har null respekt for at barn skal ha klær og sko som passer! Ikke som de skal vokse inn i Anonymkode: 7bd35...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #15 Skrevet 9. februar 2024 Mitt barn kunne bruke samme støvler lenge, så lenge han sov på dagtid i barnehagen og hadde maks en time uterus i løpet av dagen. Så gikk det over, og han var ute halve dagen, med klatring på fjell, sparking i steiner, og bruk av føttene som brems mot bakken når han syklet. Støvlene varte aldri mer enn tre uker, prøvde flere ulike merker. Hull i sålen, hull på skotuppen. Gikk over til Dockboots, de ordentlige, ikke kopimerkene. De er de eneste som holder til han vokser ut av dem. Jeg jobber i barnehage og, og noen barn klatrer jo rundt hele dagen og skulle nesten hatt vernesko framfor støvler. De slites fort. Andre barn tripper pent rundt og står mye stille eller sitter i sandkassa. De sliter knapt noen ting. Anonymkode: f8e82...cd8 3
Mt3 Skrevet 9. februar 2024 #16 Skrevet 9. februar 2024 Hvor fort det slites kommer jo an på leken og underlaget, om de sitter mye og gnisser støvlene mot asfalt, bruker de å bremse farten med.... så slites de jo langt fortere enn om de kun brukes til å gå tur i skogen.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #17 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel fordi du er en av disse som kjøper for store sko til barna sine da. Og har null respekt for at barn skal ha klær og sko som passer! Ikke som de skal vokse inn i Anonymkode: 7bd35...1ba Nei jeg forholder meg til anbefalingen om 1-1,5 cm, vet det er anbefalt opp til 2 cm tillegg, men det synes jeg blir litt mye. Føttene til barn vokser uansett ikke mer enn 1,5 cm i året, så da holder de godt over en sesong. Anonymkode: 4ef2f...01c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #18 Skrevet 9. februar 2024 Dårlig kvalitet blir fort utslitt ja. Ser det ofte på jobben (barnehage). Det går hull rundt tå eller hæl feks, eller sålene løsner. Hvis dere tenker å bruke støvler til flere barn (søsken) kjøp ikke de billigste kjipeste greiene. Anonymkode: ded05...337
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå