AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Hva skjer da? Kan da den personen som du kjenner og som bare er ekstravakt, få tildelt andre arbeidstider hvis det er snakk om en kortvarlig innleggelse sånn på rundt noen dager? Skilles det mellom hva som er nært vennskap, og det som er bekjennskaper ( som feks kolleger på tidligere arbeidsplass,)? Kan man unngå at den personen får sensitiv informasjon om en selv? Kan man pga dette også be om overflytting på et annet sykehus hvis det er flere å velge mellom? Anonymkode: b3223...e1e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 Andre arbeidstider vil vel ikke hjelpe om du er der i flere døgn? Trenger de flere folk på jobb så må de ta de dem har. Vedkommende blir ikke satt opp på deg om du informerer om dette. Informasjon er jeg usikker på, men antar at vedkommende får informasjon på lik linje med de andre ansatte under overlapping. Anonymkode: 86f7f...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 Siden jeg jobber i psykiatrien tar jeg dette anonymt. Ja, man kan be om hensyn der jeg jobber. Vi tar og hensyn om vi ikke blir bedt om det. Man deltar f. Eks ikke på behandlingsmøte når den aktuelle pasienten omtales. Vi blir selvfølgelig ikke brukt som kontaktperson eller andre nære roller inn mot pasienten. Vi har en tillitsbasert praksis om å ikke lese i pasientens journal, selv om vi har tilgang. Vi opplyser kolleger, og om pasienten ønsker det kan også medpasienter informeres. Vi tar hensyn, så godt vi kan. Men for noen pasienter blir det vanskelig likevel. Anonymkode: 54fec...802 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Siden jeg jobber i psykiatrien tar jeg dette anonymt. Ja, man kan be om hensyn der jeg jobber. Vi tar og hensyn om vi ikke blir bedt om det. Man deltar f. Eks ikke på behandlingsmøte når den aktuelle pasienten omtales. Vi blir selvfølgelig ikke brukt som kontaktperson eller andre nære roller inn mot pasienten. Vi har en tillitsbasert praksis om å ikke lese i pasientens journal, selv om vi har tilgang. Vi opplyser kolleger, og om pasienten ønsker det kan også medpasienter informeres. Vi tar hensyn, så godt vi kan. Men for noen pasienter blir det vanskelig likevel. Anonymkode: 54fec...802 Men om man blir innlagt på akuttpsykiatrisk eller på DPS, så er det vel ikke egne behandlingsmøter? Nevner man ikke flere pasienter i samme møte? Anonymkode: b3223...e1e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Men om man blir innlagt på akuttpsykiatrisk eller på DPS, så er det vel ikke egne behandlingsmøter? Nevner man ikke flere pasienter i samme møte? Anonymkode: b3223...e1e Ja, og da går man ut når det blir snakk om pasienten man kjenner privat. Det er helt innafor å si i fra at det blir rart å ha en bekjent som kontaktperson etc. Man får ikke bytte sykehus pga dette. Problemstillingen er veldig vanlig Anonymkode: d12a0...98a 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 Man kan ta hensyn ja. Men er jo litt forskjellig hvordan det kan gjennomføres og om det er akutt, planlagt operasjon, psykiatrisk osv. Har en slektning som jobbet på sykehus som pleier som havnet på døden avdelingen hun egentlig jobber på som ga klar beskjed om at det var helt uaktuelt å være sengeliggende med kolleger som skulle ta vare på vedkommende. Ble flyttet til en annen avdeling. Anonymkode: 2d629...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men om man blir innlagt på akuttpsykiatrisk eller på DPS, så er det vel ikke egne behandlingsmøter? Nevner man ikke flere pasienter i samme møte? Anonymkode: b3223...e1e Som den over skriver er det vanlig å gå ut da. Man tar bare den pasienten til slutt. På overlapping, blir bare det nødvendigste sagt om hver pasient. Generelt om dagen og hva man skal være observant p. Gjerne spesielle planer og hensyn pasienten trenger iløpet av vakten. Anonymkode: 54fec...802 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skjer da? Kan da den personen som du kjenner og som bare er ekstravakt, få tildelt andre arbeidstider hvis det er snakk om en kortvarlig innleggelse sånn på rundt noen dager? Skilles det mellom hva som er nært vennskap, og det som er bekjennskaper ( som feks kolleger på tidligere arbeidsplass,)? Kan man unngå at den personen får sensitiv informasjon om en selv? Kan man pga dette også be om overflytting på et annet sykehus hvis det er flere å velge mellom? Anonymkode: b3223...e1e Vedkommende har fullt lov til å være på jobb men det vedkommende skal ikke ha noe direkte med deg å gjøre, men sensitiv informasjon kan den personen få eksempel under overlapping på vakter etc. Men så lenge personen ikke skal ha noe med deg å gjøre er det heller ingen grunn til at vi skal lese sensitiv informasjon i for eksempel en journal. Anonymkode: c4dd4...e5f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå