AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Mannen har aldri vært hissig eller voldelig men har slitt med et tungsinn det siste halve året, med flere sykemeldinger og noen psykologtimer. Vi har vært til FVK også og jeg føler jeg virkelig har gjort alt for å støtte men kjenner at dette forholdet nærmer seg slutten for meg. Men alle disse sakene, særlig hvor man ikke hadde noen tanke om at dette kunne skje skremmer meg. Jeg er genuint redd for at et ønske om separasjon vil dytte han over en kant. Anonymkode: b4bce...b58 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 Hva er det som får deg til å bli redd for at han kommer til å drepe deg ? Tror dette er noe du burde gå å snakke med en psykolog om. Når du sier at folk ikke så slikt komme, så vil jeg tro at i de fleste tilfeller, har de som er blitt drept, levd med en mann som har hatt et stort kontroll behov, samt også en partner som har dypt foraktet sin partner. Samt, er dette ofte menn som sliter med en form for rusbruk, og ikke har særlig å leve for gjenerelt. Ikke at dette bare er menn som har lite å leve for. Det er MYE som ligger bak, slike menn og tragedier. Er det slik hos dere ? Kontrollerende mann, med sinne ? Lite å leve for? Problemer med rus? Aggressiv ? Forakt for deg? Altså at han ser ned på deg? Dårlig impulskontroll ? Min eks har ganske mye forakt for meg, han er også aggressiv, men han har ikke sinneproblemer, han har god impulskontroll, han har mye å levefor, og han har ingen problemer med rus. Jeg har tenkt over dette jeg også, kan han kanskje bli så sint en gang at han bare dytter meg for hardt ned en trapp, kaster en sten osv ?? Nei, er svaret. Han har impulskontroll heldigvis, og han har ikke rusproblemer. Anonymkode: f7d00...104 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 Hvis den redselen hadde dukket opp ville jeg i alle fall avsluttet forholdet. Men selvfølglig tatt forhandsregeler videre, som å flytte på dagen. Anonymkode: f8209...eb9 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 Jeg gjemte alle knivene på kjøkkenet den dagen jeg skulle si ifra om skilsmisse. Han gikk bananas, men angrep aldri meg. Skadet bare seg selv, "heldigvis". Men jeg skjønner deg godt. Anonymkode: 0c3a3...7bb 1 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 Si at du skal besøke en venninne/søster en uke og dra bort. Når du er borte ringer du han og sier at du ønsker å avslutte forholdet. Foreslå å møtes på kafé. I mange tilfeller er det nok størst fare for at han skader seg selv om han er veldig deprimert. Anonymkode: cb51c...c28 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 Skummelt å tenke på at jeg kunne ha vært en del av den statistikken. Gikk fra ham fordi han begynte å oppføre seg rart. Levde med drapstrusler, terror og et tilfelle av vold i 5 år etterpå. Hadde ikke turt å gå fra ham om jeg hadde visst hvordan det skulle bli. Var som å leve i en skrekkfilm. Et under at jeg kom meg gjennom det, i full jobb hele tiden og uten store traumer etterpå. Hvis du er bekymret, så allier deg med folk du kan søke tilflukt hos. Det er jo ikke sånn at alle menn er klin gærne, men forstår din redsel ❤️ Anonymkode: c1d53...5e7 4
Ww83 Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 Leit å høre at du har sånne tanker. De aller, aller fleste menn har en sperre på å legge ei hånd på ei dame på den måten. Samme om man er deprimert, eller hva det måtte være. Noen ting gjør man bare ikke, og det er en uskreven regel blant menn. Man har jo alltids unntak, dessverre, men jeg tror sannsynligheten er veldig liten. Hvis det er kun dette som holder deg tilbake fra å gå, hadde jeg gått på dagen. M40 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 De fleste som sliter psykisk er jo ikke aggressive, herregud. De sliter med seg selv og har det vondt. Så hva annet en psykiske problemer gjør at du tror dette? Har han krigstraumer, vokst opp i hard kultur utenlandsk med forakt for vestlige damer? Ruser han seg eller vær voldelig? Anonymkode: 75d06...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #9 Skrevet 8. februar 2024 Det finnes en del risikofaktorer. Pål Grøndahl oppsummerer hva partnerdrap har hatt til felles: -70 % involverte rus (også alkohol) -70 % innebar tidligere melding til politi, fastlege eller hadde vært på krisesenter -Andre risikofaktorer: tidligere domfelt, har utøvd vold tidligere, har vært vitne til vold i barndommen, stor aldersforskjell til offeret. https://www.forskning.no/kriminalitet-psykologi-psykologimasterne/derfor-dreper-menn-partneren-sin/2006728 Anonymkode: 96463...31f 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #10 Skrevet 8. februar 2024 Det du bør være redd for er om det vil dytte han over en kant. Du må formidle det på best mulig måte, og ta vare på han på best mulig måte slik at også han kommer seg videre. Du må vise hensyn og forståelse, uten å vingle. Det du leser og hører i media om vold og drap i nær familie er misvisende. Det skjer dessverre, men statistikken påvirkes i stor grad av æresdrap som knyttes til andre religioner og kulturer. Det er mer sannsynlig at du vinner toppremie i Lotto flere ganger i året enn at partner dreper deg. Anonymkode: 42719...697
moroklompen Skrevet 8. februar 2024 #11 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): De fleste som sliter psykisk er jo ikke aggressive, herregud. De sliter med seg selv og har det vondt. Så hva annet en psykiske problemer gjør at du tror dette? Har han krigstraumer, vokst opp i hard kultur utenlandsk med forakt for vestlige damer? Ruser han seg eller vær voldelig? Anonymkode: 75d06...7d1 Flere av drapene vi har sett så langt i år, har det vært drapsmenn som ikke passer under noen av disse kategoriene. Stol på magefølelsen din Ts! 2 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #12 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det finnes en del risikofaktorer. Pål Grøndahl oppsummerer hva partnerdrap har hatt til felles: -70 % involverte rus (også alkohol) -70 % innebar tidligere melding til politi, fastlege eller hadde vært på krisesenter -Andre risikofaktorer: tidligere domfelt, har utøvd vold tidligere, har vært vitne til vold i barndommen, stor aldersforskjell til offeret. https://www.forskning.no/kriminalitet-psykologi-psykologimasterne/derfor-dreper-menn-partneren-sin/2006728 Anonymkode: 96463...31f Fin og politisk korrekt oppsummering. Anonymkode: 42719...697
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #13 Skrevet 9. februar 2024 moroklompen skrev (20 timer siden): Flere av drapene vi har sett så langt i år, har det vært drapsmenn som ikke passer under noen av disse kategoriene. Stol på magefølelsen din Ts! Enig! Blir både oppgitt og provosert over alle «velmente»(?) råd her inne om at mannen til TS mest sannsynlig ikke passer i statistikken for partnerdrap der utenlandsk opprinnelse og rus i følge dere her inne er hovedfaktorer. senest denne uken har det vært begravelse der en bestefar drepte hele familien sin, ut ifra det vi vet så langt var det hverken rus eller psykiske faresignaler involvert i den saken - for ikke å snakke om at han var etnisk norsk (til dere som poengterer at det er utlendinger som dreper partnerne sine). sier som hun over, stol på magefølelsen din og allier deg med folk du stoler på! Har du ingen nære relasjoner du stoler på kan du rådføre deg med nærmeste krisesenter. Lykke til ❤️ Anonymkode: 50b43...bc3 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå