Naken Skrevet 31. januar 2006 #1 Skrevet 31. januar 2006 Ja, lurer rett og slett på ca. hvor mange kvaderat rommene til barna deres er og om dere synes de er store nok. Hvor gamle er barna som bebor rommet? Vi har nylig kjøpt hus og skal fikse opp to barnerom, et for ei jente på 6 år, og et for to gutter på 4 og 5 år, og derfor lurer jeg på masse ting. Hva barna deres på rommet sitt, og hva bedriver de tiden med der inne? Hva slags farger/ stil er det på rommet? Kanskje dere har noen kjempeglupe tips for et vellykket barnerom?!
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #2 Skrevet 31. januar 2006 Er og igang med å innrede barnerom.. Det jeg iallefall er helt sikker på er at jeg skal ha masse oppbevaringsplass, gjerne med etiketter som forteller hva som hører til oppi. Jeg skal og ha lukkede hyller/skap til filmer og bøker, og en tallerkenhylle over senga med bøker som byttes ut iblandt. Jeg vil og ha spill/puslespill i stua i en kommode i stedetfor å ha det på barnerommene, dette fordi mine barn alltid trekker slike ting utover hele rommet... Satser og på å henge turnringer i taket. Interiørmessig kommer rommene til å være kremfargede, gutterommet med turkise/blå detaljer og jenterommet med rosa detaljer. Det var det jeg kom på i farta..
Montezuma Skrevet 31. januar 2006 #3 Skrevet 31. januar 2006 Barnerommene våre er ca 8 kvm. Det er litt i minste laget pga skråtak. Men så har de i tillegg en felles stue til pc, tv, Playstation og overnattingsgjester. Rommene dems er store nok til rolige aktiviteter/"jenteaktiviteter". Mine er 6 og 10 og sitter mye ved skrivepulten, leser, tegner, bygger HP-lego mm. Fordelen med skråtak er at vi har vannvittig god oppbevaringsplass i kott inni veggen!
Gjest Madeline Skrevet 1. februar 2006 #4 Skrevet 1. februar 2006 Eldstemann har et rom på ca 12 kvm og de to jentene mine deler et rom på 17 kvm.
Gjest Gjesta Skrevet 1. februar 2006 #5 Skrevet 1. februar 2006 Her er rommene på åtte og ni kvadrart. De er små, med skråtak. Skulle gjerne hatt større rom til dem, særlig lillemanns, for han har et pipeløp inne på sitt 8 kvm rom som tar mye plass. Jeg pusset opp prinsessens rom i fjør høst. Da malte jeg tak og vegger i helhvitt, i samme farge. Det ble innmari bra, rommet virket mye større når det var samme farge overalt. Hun fikk hvite blondegardiner sammen med lett-grønnebomullsgardiner. Jeg sydde puter i samme stoff (grønne) og kjøpte fine sånne gardinopphengsbånd /til å ta gardinet til siden) i samme stil, med perlerpynt på. Så malte jeg grønne eføyblader på to forskjellige steder på veggene (med sjabloner) det ble utrolig flott! Hun fikk diger ny pc-pult, jeg lette lenge for å finne en som passet akkurat innunder skråtaket inni kroken. Det ble innmari bra. Jeg er kjempefornøyd Lillemanns rom ser ikke ut. Men han skal få søsterens rom når kjelleren blir ferdig en gang.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå