Gå til innhold

Bryllupsnatta

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nå tuller du, sant???? Du kan jo ikke gifte deg med en du ikke kjenner så godt bare fordi han er fin, kanskje snill og rik???

Det står det er arrangert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er arrangert håper jeg virkelig du har tenkt igjennom om du ønsker å gjøre dette. At han er snill er jo bra, håper du bare kjenner han så godt at du virkelig vet det helt sikkert?!

Jeg hadde aldri turt å gjennomføre noe sånt.

Hvor gammel er du?

Skrevet

Hvis det er arrangert er det jo ikke sikkert at trådstarter har noe valg om hun vil eller ikke da.

Skrevet

Hvorfor skal du gifte deg med en du knapt kjenner?? :klø:

Skrevet

Hvis han er snill som du sier, så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye. Prøv å si fra til ham om at du er nervøs, så går han sikkert forsiktig frem.

Om han kommer til å være utro er det jo ingen som kan si på forhånd, det er et spørsmål om tillit og respekt for den andre parten. Ikke bekymre deg om det nå, prøv heller å tenke på det som skal skje nå, og tenk positive tanker. Siden du kan si nei og ikke har gjort det så regner jeg med at der er en liten glød der, så du kan jo heller konsentrere deg om den og om å bli litt bedre kjent med den fine og snille kommende mannen din. ;)

Ønsker deg lykke til både på bryllupsnatten og i ekteskapet!

Skrevet

Man har som regel noe å si i saken om ektaskapet er arrangert. Det betyr ikke nødvendigvis at det er tvang.

Hvis du har gått med på det syns jeg det er tøft gjort av deg, og jeg håper det vil gå deg vel!

Fortell han hvordan du føler det, at du er redd fordi du ikke har gjort dette før. Han vil sikkert bli glad for å høre at du har spart deg til han, og ta hensyn til at du er redd.

Jeg tror det vil gå veldig bra jeg.

Lykek til! :)

Skrevet

da forventer han vel at du er jomfru da... og at du har sex på bryllupenatta....

Prøv å nyt dagen du - sex er godt det!!! Men du kan nok bli skuffa første gang... Mulighet til å prate med han før bryllupet da? om han er så snill så forstår han nok...

Gjest Nigo-san
Skrevet

OK, la oss si det arrangert, at du knapt kjenner ham og du er redd. Redd for at det skal være ekkelt, og redd for at han skal bli misfornøyd.

Jeg er en helt vanlig norsk jente som har hatt sex med mange før jeg traff min mann. Jeg har lest Hot Sex og SuperSex og The Guide To Orgasm og hundre andre bøker om hvordan få det bedre for ham og for deg.

Men mitt eneste (og kanskje dårlige råd) råd er: TA DEG TID!

Om dette er første gang, så få forspillet til å vare lenge. Han skal kose med deg, ta på deg og stryke deg til du blir helt fra deg av følelser. Gjør han det, så tror jeg du rent instinktivt vil føle hva du skal gjøre. Men HAN MÅ BRUKE TID! Fem minutter er ikke nok!

Prøv å glemme alle tanker, og bare kos deg. Og vær ikke fremmed for å prøve noe nytt. Sex er rare greier, det er mye snålt å forholde seg til, men hvis du "glemmer hodet" og følger kroppen, blir det stort sett bra.

Lykke til!

Gjest Tristessa
Skrevet

Godt mulig dette er tull, men jeg synes like vel det er utrolig naivt å ikke ta høyde for at trådstarter kan ha innvandrerbakgrunn hvor arrangerte ekteskap er vanligere enn ellers.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Enig, man burde faktisk ta høyde for at dette kan være sant. Hvis man har fulgt med på nyhetene i det siste kan jeg ikke fatte at noen her inne kan stille spørsmål som - hvordan kan du gifte deg med en du ikke kjenner.Det er ikke mange av jentene som blir giftet arrangert som har så fryktelig mye de skule ha sagt.

Hun sier her at hun blir rådspurt- hvis du har noe du skulle sagt så ville jge bedt om å få bli bedre kjent med ham først

Skrevet

Takk. Det er verre i hjemlandet til foreldrene mine. Der må alle som har handicap gifte seg med likesinnede. F.eks. kortvokst med kortvokst og en halt med en halt.

Jeg er glad for at vi ikke har det slikt her. :)

Jeg kan bestemme, men har ikke funnet noen selv. Så da finner de en mann for meg som jeg også kan si nei til. Jeg er kortvokst og har hatt flere operasjoner for å forlenge bena. Jeg har studert og er utdannet kokk/konditor. Synes det er kjempegøy, og kunne tenket meg å starte eget konditori, drive opplæring el.l.

Jeg er oppvokst i Norge og føler meg norsk, men samtidig "utenfor". Jeg gleder meg til bryllupet, men gruer meg til bryllupsnatta siden jeg ikke har noen erfaring på det området. Har hørt mange historier hvor dette er en plikt og t.o.m der han har blitt sint hvis hun ikke har gjort det han ville. Men jeg vet ikke hva han forventer og jeg vet ikke om jeg klarer å prestere.

Tenk om han blir skuffet, eller om jeg blir det. Bryllupsnatten. Et skremmendes og pliktfyllt ord. Men også spennende. :rodme:

Jeg liker ham godt og folk har bare godt å si om han. Han er veldig sjarmerende og høflig mot alle, og han leder en muslimsk ungdomsgruppe. I Oslo og en annen by har han også restaurant og 2 butikker.

Jeg håper det blir fint.

Skrevet (endret)

Jeg tror nesten bare det ville bli sett på sjarmerende dersom du er åpen om at akuurat de tingene du sier nå. Dersom du er jomfru, blir det jo spesielt for han, og han kan jo egentlig ikke forvente noe av deg, du stiller med helt blanke ark.

Jeg tror det viktigste er at du er ærlig og at dere ikke haster med å få det overstått. Dersom du ikke får varmet opp, kan det jo gjøre skikkelig vondt, og det er jo ikke så gøy(og hjelper helt sikkert ikke på nervøsiteten din).

Prøv å tenke at du har en helt ekteskap til å lære deg disse "pliktene". Prøv å glede deg mer enn du gruer deg. Litt nervøs vil man alltid være. Dersom det er en ny person og en du faktisk skal leve sammen med, så skjønner jeg at du blir nervøs. Jeg også ville gruet meg til bryllupsnatten. Det ligger jo som du sier mange forventninger i det ordet.

Men tenk på det på den måten at alle gifte har vært gjennom en bryllypsnatt på den ene måten eller den andre. Du har ikke hørt om mange tilfeller hvor det er det som ødelegger senere i ekteskapet?

Og dersom han er så god og høflig som du har fått inntrykk av at han er, så blir han vel neppe sint.. Heller forståelsesfull..

Lykke til. Det går nok bra. :klem:

Endret av Misty
Skrevet
Nå tuller du, sant???? Du kan jo ikke gifte deg med en du ikke kjenner så godt bare fordi han er fin, kanskje snill og rik???

Det finnes faktisk ganske mange arrangerte ekteskap i Norge, Mary77bgo. Selv om du er på et bryllupsforum er det ingen grunn for deg til å tro at alle andre her inne er slik som deg selv, og kan/vil gifte seg på grunn av kjærlighet. Slik er verden i dag!

Til hovedinnlegger: støtter det de andre her sier om at du må prate med din kommende mann om hva slags forventninger dere har til dette. Tror det viktigste er at dere begge føler dere trygge, og at dere tar det i rolig tempo. Dette går nok helt fint! :klem:

Skrevet

Jeg synes det hele er litt rørende og romantisk jeg, særlig når trådstarter er så positiv selv! Kanskje vi andre skulle ta litt lærdom istedet for å sleppe haka nedpå...

Som alltid her i verden er god kommunikasjon og ærlighet et godt utgangspunkt! Snakk med mannen når du får ham for deg selv! Sånn tillit må han jo bare sette pris på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...