AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Har en veldig allergisk pus og jeg har selv astma. Har prøvd mange forskjellige typer sand oppigjennom og det er klumpesand som funker bra for min katt. Men nå har produsenten av kattesanden jeg har brukt, endret på produktet slik at det ikke fungerer for oss lengre. Jeg trenger derfor tips til en klumpesand som passer godt til våre behov og lukter godt. Synes EverClean støver veldig mye. Noen som har erfaring med dette selv og kan gi noen gode råd? Anonymkode: 67c1d...b40
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 KLUMPER godt, ikke lukter godt haha. Den må være parfymefri. - TS Anonymkode: 67c1d...b40
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 Da jeg hadde katt brukte jeg PeeWee kattetoalett sammen med trepellets, det støvet mye mindre enn tradisjonell kattesand. Trepelletsen kjøpte jeg etterhvert på Felleskjøpet. (Vanlig trepellets, for det var mye rimeligere) https://www.petworld.no/peewee-ecohus-kattetoalett-sort-morkegra https://www.petworld.no/catalogsearch/result/?q=PEEWEE Anonymkode: 5cd75...898
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da jeg hadde katt brukte jeg PeeWee kattetoalett sammen med trepellets, det støvet mye mindre enn tradisjonell kattesand. Trepelletsen kjøpte jeg etterhvert på Felleskjøpet. (Vanlig trepellets, for det var mye rimeligere) https://www.petworld.no/peewee-ecohus-kattetoalett-sort-morkegra https://www.petworld.no/catalogsearch/result/?q=PEEWEE Anonymkode: 5cd75...898 Jeg brukte denne før, men den fungerer dårlig for oss. Må bruke klumpesand. Anonymkode: 67c1d...b40
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 Ikke noe glad i de andre fra everclean, men den med lavendel klumper godt synes jeg, i tillegg til å minimere lukt. Brukte også kattedo med tak og katteluke, samt matte utenfor som samler opp små-sand som kommer med potene når katten går ut. Aldri hatt noe problem med støv og gris, og tømte av matten i blant eller støvsugde over. Anonymkode: 5c0d0...bd7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke noe glad i de andre fra everclean, men den med lavendel klumper godt synes jeg, i tillegg til å minimere lukt. Brukte også kattedo med tak og katteluke, samt matte utenfor som samler opp små-sand som kommer med potene når katten går ut. Aldri hatt noe problem med støv og gris, og tømte av matten i blant eller støvsugde over. Anonymkode: 5c0d0...bd7 Må ha uten parfyme. Har tak, luke og matte. Støvsuger daglig Anonymkode: 67c1d...b40
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 Hvilke har du prøvd? Ever Clean Extra Strong Clumping (eller noe slikt) støver ikke. Faktisk dumpa jeg en kvart eske rett ned i skåla i går og jeg så ikke noe tegn til støv! Den er uten parfyme. Og jeg har forsøkt dårlige som støver som et helvete. Men! Ever Clean, og alle typer sand, kan ha esker som støver mer enn andre. Jeg tror det har med produksjonen å gjøre. Kanskje får man en eske med "siste rest" av sand, og da blir det bunnslam og støv. Hvis man ikke ønsker støving, ville jeg forsøkt enten Cat's Best. Det er et merket som lager "kattesand" av pellets, men med myeee høyere oppsugingsevne enn pellets, fordi de er ikke så harde som pellet. Mykt for kattepoter, IKKE støvete sand, og god pris for mye! Jeg anbefaler den! Også uten parfyme. Det finnes også kattesand som er "perler", altså noe Silica går jeg ut fra. Det skal da heller ikke støve, (ikke prøvd). Det er kjempemange merker som har slikt. Heter ofte noe med Pearl, og ser hvitt ut. Antar de også finnes uten parfyme. Anonymkode: 81310...ada
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #8 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvilke har du prøvd? Ever Clean Extra Strong Clumping (eller noe slikt) støver ikke. Faktisk dumpa jeg en kvart eske rett ned i skåla i går og jeg så ikke noe tegn til støv! Den er uten parfyme. Og jeg har forsøkt dårlige som støver som et helvete. Men! Ever Clean, og alle typer sand, kan ha esker som støver mer enn andre. Jeg tror det har med produksjonen å gjøre. Kanskje får man en eske med "siste rest" av sand, og da blir det bunnslam og støv. Hvis man ikke ønsker støving, ville jeg forsøkt enten Cat's Best. Det er et merket som lager "kattesand" av pellets, men med myeee høyere oppsugingsevne enn pellets, fordi de er ikke så harde som pellet. Mykt for kattepoter, IKKE støvete sand, og god pris for mye! Jeg anbefaler den! Også uten parfyme. Det finnes også kattesand som er "perler", altså noe Silica går jeg ut fra. Det skal da heller ikke støve, (ikke prøvd). Det er kjempemange merker som har slikt. Heter ofte noe med Pearl, og ser hvitt ut. Antar de også finnes uten parfyme. Anonymkode: 81310...ada Takk for tips! Har prøvd så utrolig mange at jeg husker ikke lengre. Men har vært veldig fornøyd med Canem pets nøytral - men denne har de altså nå endret og konsistensen er ikke så god som den var. Det ble Ever Clean extra strong clumping, unscented. Så får jeg prøve den og satse på at den funker. Satser på at den er hakket bedre enn gamle Canem igjen, for klumpene i den hadde en tendens til å dele seg opp lett. - TS Anonymkode: 67c1d...b40
Minya Skrevet 10. februar 2024 #9 Skrevet 10. februar 2024 Veldig få klumpesand typer støver ingenting, men noen få støver vesentlig mindre enn andre. Vi er ekstremt fornøyd med Musti sin Compact Care Multicat, jeg takler ikke lavendel så vi bruker Unscented. Den klumper ekstremt godt, støver mye mindre enn TidyCats og Everclean (i vår erfaring) Den holder også veldig godt på ammoniakklukten, selv hvis du ikke renser kattedoen daglig. Når vi har vært på ferie og hatt kattepasser hjemme som ikke har hatt nok tid til å rense kattedoene så ofte som vi vanligvis gjør, har det fortsatt vært fullstendig akseptabel lukt fra doene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå