Gå til innhold

Gjerrige foreldre som kommer med sårende kommentarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter for tiden. Jeg spurte foreldrene mine om hjelp. De nektet og sa at jeg kunne bare sulte ihjel, det var ikke deres problem. De har alltid vært gjerrige, men de har god råd, og har nedbetalt hus og bil osv… Jeg har ikke gjeld eller noe. Men er ufør og har ikke så god råd. Krever ikke at de skal hjelpe meg, men kommentaren var veldig sårende. Har nesten aldri spurt om hjelp før heller da jeg vet hvordan de er. Flere som har det sånn? Noen tips om hvordan jeg kan snakke med dem? Er jo trist hvis de virkelig ikke bryr seg og faktisk mener jeg bare kan sulte ihjel.

Anonymkode: 5f357...ac8

• Liker 1
  • Hjerte 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du blakk? Mener de at du ikke klarer å ha kontroll? Sløser du bort penger på tull? Klær, sminke, kafebesøk, take away, frisør, falske negler....?

Anonymkode: 9868d...217

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Noe galt er det med foreldre som sier slik til sine barn, er det verdt å ha i livet sitt? Er det vits å prate med de etter en slik kommentar? 
Søk nødhjelp hos nav, lar du foreldrene dine være🥺

• Liker 24
  • Hjerte 6
  • Nyttig 9
Skrevet

Du har nesten ikke spurt om hjelp før.. Hva betyr det? 

Du er gjeldsfri, eier du egen leiligheten eller leier du? 

Anonymkode: bd34c...331

• Liker 3
Skrevet

Aner ikke hvordan eller hvorvidt du bør snakke med dem. Men du tar opp to forskjellige saker. De er kanskje stygge i munnen, men du er jo voksen, de skal ikke forsørge deg lenger. 

Anonymkode: 99df8...16c

• Liker 10
Skrevet

Jeg forslår at du minimerer kontakten med dem, også går du på nav og søker om supplerende hjelp der.

Jeg forstår at det er sårt med slike kommentarer, men jeg tviler på at det går an å nå gjennom til slike folk. Og det beste du kan gjøre er å skjerme deg selv.

Anonymkode: cbbd3...829

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Du har det nok bedre uten de.

Anonymkode: 7498b...ce8

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er du blakk? Mener de at du ikke klarer å ha kontroll? Sløser du bort penger på tull? Klær, sminke, kafebesøk, take away, frisør, falske negler....?

Nei. Sløser ikke. Men er ikke rom for å spare så mye, og dyr husleie og strøm. Klarer meg så vidt.

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet

Det var en helt forferdelig ting å si til deg- utrolig at det går an. Og det må være veldig vondt for deg❤️

Normale folk ville sagt «ja det kan vi» eller «nei det kan vi ikke.» på en ordentlig måte. 

Jeg tenker du kan si til de at det er helt greit de ikke ønsker å hjelpe deg- men at det de sa til deg var helt unødvendig  og vondt å høre.💔

Håper det ordner seg❤️ 

• Liker 15
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En gang før. Jeg leier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aner ikke hvordan eller hvorvidt du bør snakke med dem. Men du tar opp to forskjellige saker. De er kanskje stygge i munnen, men du er jo voksen, de skal ikke forsørge deg lenger. 

Anonymkode: 99df8...16c

Nei. Skjønner de ikke har forsørgeransvar lenger. Men sånt sier man ikke til barna sine uansett.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke gjeld.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg sliter for tiden. Jeg spurte foreldrene mine om hjelp. De nektet og sa at jeg kunne bare sulte ihjel, det var ikke deres problem. De har alltid vært gjerrige, men de har god råd, og har nedbetalt hus og bil osv… Jeg har ikke gjeld eller noe. Men er ufør og har ikke så god råd. Krever ikke at de skal hjelpe meg, men kommentaren var veldig sårende. Har nesten aldri spurt om hjelp før heller da jeg vet hvordan de er. Flere som har det sånn? Noen tips om hvordan jeg kan snakke med dem? Er jo trist hvis de virkelig ikke bryr seg og faktisk mener jeg bare kan sulte ihjel.

Hvor gammel er du? Er du i fast jobb?

Skrevet

Hva konkret ba du om penger til?  Kanskje de kom med en sarkastisk kommentar fordi du ba om penger til mat eller overdrev situasjonen litt, og de vet du bruker penger på tøys  og/eller fint har råd hvis du selger klær og gamingutstyr på finn. Det er sikkert ikke så gøy for foreldrene dine å bli brukt som minibank og hjelpemannskap hvis du er voksen selv.

Anonymkode: 30045...19e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

De høres ikke snille ut. Har dere et dårlig forhold ellers? Og det var bare snakk om noen hundrelapper til et par handleposer med mat?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva konkret ba du om penger til?  Kanskje de kom med en sarkastisk kommentar fordi du ba om penger til mat eller overdrev situasjonen litt, og de vet du bruker penger på tøys  og/eller fint har råd hvis du selger klær og gamingutstyr på finn. Det er sikkert ikke så gøy for foreldrene dine å bli brukt som minibank og hjelpemannskap hvis du er voksen selv.

Fordi jeg hadde ikke så mye mat akkurat nå, jeg overdrev ikke. Gaming og klær er ikke ting jeg bryr meg om, så bruker ikke penger på sånt. Har klær så jeg klarer meg. Nei, bruker med da ikke som minibank. Spurte nå.

Skrevet

Har du spurt hvorfor? Kanskje foreldrene dine tror de gjør deg en tjeneste hvis du må ordne opp selv og klare deg på egenhånd. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fordi jeg hadde ikke så mye mat akkurat nå, jeg overdrev ikke. Gaming og klær er ikke ting jeg bryr meg om, så bruker ikke penger på sånt. Har klær så jeg klarer meg. Nei, bruker med da ikke som minibank. Spurte nå.

Da selger du det du kan, så har du penger til mat. Og så går du igjenn hvordan du kan øke inntekter og redusere utgifter, så du ikke havner der igjen?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det var da hyggelig sagt av foreldrene dine... Håper du troller.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor spør dere hva det betyr at hun er gjeldsfri eller hva hun bruker penger på? Rettferdiggjør det at foreldrene hennes sier hun kan sulte ihjel når hun ber om hjelp? Tipper ingen av dere hadde sagt dette til barna deres om de så hadde lidd av spillegalskap og spilt opp hver krone. 
Så hvorfor i HULESTE sier dere dette til denne personen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...