AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Hei. Jeg skriver her fordi jeg vil ha råd fra damer som har stått i lignende situasjoner. Har vært sammen med samboer i 4 år. Vi har en sønn sammen og venter et nytt barn i august. Samboeren min kan finne på å kalle meg for “dumme faen” hvis jeg ikke får til noe han mener jeg burde fått til. Han kan også si at jeg ikke er brukelig til noe som helst fordi jeg glemmer å bytte dorull. Han har også ved flere anledninger vist fysisk vold. Jeg og minstemann satt i sofaen mens typen skulle støvsuge. Jeg trodde han skulle støvsuge golvet først, men han skulle visst støvsuge sofaen. Da jeg ikke flyttet meg momentant sa han at han skulle slå meg med støvsugeren. Og da jeg ikke reiste meg opp fort nok av sofaen så slo han meg i armen (jeg er gravid i uke 12). En annen ting han gjorde var at når jeg satt bak i bilen og var trøtt og sov, så krevde han at jeg svarte på en melding for ham. Jeg sa nei og at det kunne vente. Da skrek han bak at det skulle jeg faen meg gjøre, og sa hev han mobilen sin hardt bak på meg. Jeg svarte på meldingen hans og satt med tårer i øynene hele bilturen hjem. Vår sønn satt i bilstolen ved siden av. hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Tatt med barnet og dratt? Jeg er i en sårbar situasjon siden jeg har vært hjemmeværende mamma i 2 år, har derfor ingen penger. Eneste mulighet er å dra hjem til min egen mor og starte helt på nytt. Anonymkode: ebfb3...d16 13
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 Hadde tatt med sønnen min på krisesenter og deretter tatt abort. Anonymkode: 442cc...99d 12 3
Liseeline Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 Synes dette var et ganske kvalmt svar. Selvsagt skal jeg ikke drepe barnet mitt i magen. Hva i alle dager. 3 5 1
Virrevirrevapp Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 Jeg synes du skal ta deg en tur med barnet hjem til mamma og bli der. Ring Krisesenteret og spør om råd angående samvær når han har begått vold mot deg framfor barnet (dette regnes som vold mot barnet, og vold i bil i bevegelse er frihetsberøvelse). 9 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 Du tar kontakt med familievernkontoret i kommunen og ber om samtaler med samboeren din. Anonymkode: 219d3...1be 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 Liseeline skrev (4 minutter siden): Synes dette var et ganske kvalmt svar. Selvsagt skal jeg ikke drepe barnet mitt i magen. Hva i alle dager. Hei. Avslutte forholdet å dra hjem til mor. Da har du en base mens du fikser alt praktisk. Lever også inn en anmeldelse,forberedt deg på henleggelse på bevis mangel MEN lurt ha i mot han med en evt rettssak senere om han prøver seg på å få mer samvær med barn. Løp nå...dette blir ikke bedre😞 Psykopat. Been there. Anonymkode: 04093...66d 7 2 3
Liseeline Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. Avslutte forholdet å dra hjem til mor. Da har du en base mens du fikser alt praktisk. Lever også inn en anmeldelse,forberedt deg på henleggelse på bevis mangel MEN lurt ha i mot han med en evt rettssak senere om han prøver seg på å få mer samvær med barn. Løp nå...dette blir ikke bedre😞 Psykopat. Been there. Anonymkode: 04093...66d Takk for svar. Det er så ekkelt. Og så er det slike små tilfeller som å hive en mobil, dytte meg osv. Så jeg føler liksom ikke at han har banket meg blå og gul. men det er det at han blir så aggressiv og i tillegg bruker psykisk vold. 1
Liseeline Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 Virrevirrevapp skrev (5 minutter siden): Jeg synes du skal ta deg en tur med barnet hjem til mamma og bli der. Ring Krisesenteret og spør om råd angående samvær når han har begått vold mot deg framfor barnet (dette regnes som vold mot barnet, og vold i bil i bevegelse er frihetsberøvelse). Regnes det som vold mot barnet når han hev mobilen hardt på meg? Sønnen min satt rett ved siden av da. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #9 Skrevet 8. februar 2024 Liseeline skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Det er så ekkelt. Og så er det slike små tilfeller som å hive en mobil, dytte meg osv. Så jeg føler liksom ikke at han har banket meg blå og gul. men det er det at han blir så aggressiv og i tillegg bruker psykisk vold. Har du utøvd noen form for vold mot han, det kan være materiell vold, psykisk vold, verbal vold eller fysisk vold? Anonymkode: 219d3...1be
Liseeline Skrevet 8. februar 2024 #10 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du utøvd noen form for vold mot han, det kan være materiell vold, psykisk vold, verbal vold eller fysisk vold? Anonymkode: 219d3...1be Ja. For ca 2 år siden så var jeg så dum å gi han en liten bitchslap, fordi han respekterte ikke å stoppe å kile meg når jeg sa stopp. Men ikke etter. Virrevirrevapp skrev (8 minutter siden): Jeg synes du skal ta deg en tur med barnet hjem til mamma og bli der. Ring Krisesenteret og spør om råd angående samvær når han har begått vold mot deg framfor barnet (dette regnes som vold mot barnet, og vold i bil i bevegelse er frihetsberøvelse).
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #11 Skrevet 8. februar 2024 Sønnen din skal ALDRI oppleve sånn - det blir et barn med traumer. Samboer vil bare bli verre, ikke bedre. Sånne tendenser er noe man enten har eller ikke har, og en som er i stand til å slå og kaste ting mot en gravid dame med barn til stede er en spesielt kald person. Gå til din mor, vær glad du har en trygg havn der, søk hjelp av NAV og ordne deg et fint liv sammen med barna- uten ham 🧡 Anonymkode: f44f0...ffd 5 2 1
Virrevirrevapp Skrevet 8. februar 2024 #12 Skrevet 8. februar 2024 Liseeline skrev (5 minutter siden): Regnes det som vold mot barnet når han hev mobilen hardt på meg? Sønnen min satt rett ved siden av da. Ja, det er vold og veldig skadelig for barnet https://www.stinesofiesstiftelse.no/aktuelt/sma-vitner-til-vold 2 1
Liseeline Skrevet 8. februar 2024 #13 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sønnen din skal ALDRI oppleve sånn - det blir et barn med traumer. Samboer vil bare bli verre, ikke bedre. Sånne tendenser er noe man enten har eller ikke har, og en som er i stand til å slå og kaste ting mot en gravid dame med barn til stede er en spesielt kald person. Gå til din mor, vær glad du har en trygg havn der, søk hjelp av NAV og ordne deg et fint liv sammen med barna- uten ham 🧡 Anonymkode: f44f0...ffd Synes det er kvalmt å tenke på å blir fysisk uvel av tanken at han får seg til å slå sin gravide samboer. Jeg har en veldig trygg havn der heldigvis ❤️ Får også 90k i engangsstønad så jeg har litt å gå på! Takk for svar 🥰 2 1
Virrevirrevapp Skrevet 8. februar 2024 #14 Skrevet 8. februar 2024 Liseeline skrev (3 minutter siden): Ja. For ca 2 år siden så var jeg så dum å gi han en liten bitchslap, fordi han respekterte ikke å stoppe å kile meg når jeg sa stopp. Men ikke etter. Det høres ut som du satte fysiske grenser, ikke begikk vold. 5
Liseeline Skrevet 8. februar 2024 #15 Skrevet 8. februar 2024 Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå): Det høres ut som du satte fysiske grenser, ikke begikk vold. Jeg føler i hvertfall selv at det ikke var noe vold. Ja, det var et klaps på kinnet, men ikke uten grunn. Mine grenser ble ikke respektert. Irritert på meg selv at jeg måtte ty til det. Fikk også høre av han hvor ugreit det var… litt hyklerisk.. 1
Virrevirrevapp Skrevet 8. februar 2024 #16 Skrevet 8. februar 2024 Liseeline skrev (1 minutt siden): Fikk også høre av han hvor ugreit det var… litt hyklerisk.. Han tålte ikke å få svar på tiltale.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #17 Skrevet 8. februar 2024 Det med at du klappet til han når han kilte deg skal du ikke tenke på. Lykke til! 💖 Anonymkode: 8f908...880 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #18 Skrevet 8. februar 2024 Det er høres ugreit ut. Han er fysisk og du høres vrang ut. Hvordan skal dere samarbeide bra og hjelpe hverandre når ting blir MYE mer krevende med to barn enn et. Hvorfor i all verden få barn nr 2 i en slik situasjon. Anonymkode: bc1df...d4f 2
Liseeline Skrevet 8. februar 2024 #19 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er høres ugreit ut. Han er fysisk og du høres vrang ut. Hvordan skal dere samarbeide bra og hjelpe hverandre når ting blir MYE mer krevende med to barn enn et. Hvorfor i all verden få barn nr 2 i en slik situasjon. Anonymkode: bc1df...d4f Hvordan da vrang egentlig? Fordi ting var bedre en periode.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #20 Skrevet 8. februar 2024 Om du ikke tar grep og fjerner deg fra din voldelige samboer, går dette kraftig utover barna dine. Du skriver du er gravid med nr 2....... KOM DEG TIL HELVETE BORT FRA DEN MANNEN NÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du risikerer å ende opp som en av de kvinnene vi har lest om i avisene de siste månedene... Drept. Av partner. Anonymkode: 0e286...c94 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå