AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Jeg leser at i Asker/ Midtbygda er det gratis å ta livmorhalsprøve på Kvinnedagen. Hvorfor ikke et sånt tilbud i hele Norge? Anonymkode: c45b2...dd1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 #sjekkdeg er vel gratis de fleste steder.. Du må spørre din kommune Anonymkode: 6dfae...cab
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 Kapasitet og initiativ. Du er avhengig av at noen kan gjøre undersøkelsene og kan organisere det. Anonymkode: a99dc...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): #sjekkdeg er vel gratis de fleste steder.. Du må spørre din kommune Anonymkode: 6dfae...cab Er ikke #sjekkdeg bare en kampanje for å få folk til å sjekke seg hos legen da? Det er vel ikke gratis? Ts Anonymkode: c45b2...dd1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 Hvorfor forventer nordmenn at alt mulig skal være gratis hele tiden? Du kan jo gjøre det nesten gratis (liten egenandel, svært liten i forhold til reell kostnad) hos fastlegen din. Anonymkode: 51d94...81d 1 3
enkefru Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 I Asker er det et samarbeid med norske kvinners sanitetsforening, så godt mulig det blir ordnet til andre steder også.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 Har det ikke vært snakk om å ta hjemmetestløsninger? Det gjelder kanskje ikke for livmorhalsprøver men andre tester. Leste noe om det for en stund siden at det skulle prøveinnføres. Anonymkode: ea07e...834 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor forventer nordmenn at alt mulig skal være gratis hele tiden? Du kan jo gjøre det nesten gratis (liten egenandel, svært liten i forhold til reell kostnad) hos fastlegen din. Anonymkode: 51d94...81d Fordi der er mange kvinner som meg: jeg har mannlig fastlege, som er en hyggelig lege. Men jeg prokrastinerer celleprøve fordi jeg hater underlivsundersøkelser, der jeg direkte unngår dem om menn skal ta dem. Det er minst 7 år siden jeg tok celleprøve nå. Jeg hadde gjort det om der fantes gratis tilbud. Tror til og med jeg ville tolerert en mann da, om jeg slapp bli informert om kjønn som tar prøve på forhånd. Jeg syns alle kvinner burde få gratis livmorhalsprøve. Anonymkode: 18eb1...795 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #9 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke #sjekkdeg bare en kampanje for å få folk til å sjekke seg hos legen da? Det er vel ikke gratis? Ts Anonymkode: c45b2...dd1 Det er flere private som har gratis kampanjer på celleprøve. Bare å følge med. Ellers så koster ikke celleprøve hos fastlegen mye. Anonymkode: 8d31c...23d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #10 Skrevet 8. februar 2024 Aleris hadde bl.a. En kampanje om gratis celleprøve 1. februar. Anonymkode: 8d31c...23d 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #11 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi der er mange kvinner som meg: jeg har mannlig fastlege, som er en hyggelig lege. Men jeg prokrastinerer celleprøve fordi jeg hater underlivsundersøkelser, der jeg direkte unngår dem om menn skal ta dem. Det er minst 7 år siden jeg tok celleprøve nå. Jeg hadde gjort det om der fantes gratis tilbud. Tror til og med jeg ville tolerert en mann da, om jeg slapp bli informert om kjønn som tar prøve på forhånd. Jeg syns alle kvinner burde få gratis livmorhalsprøve. Anonymkode: 18eb1...795 De aller fleste har et anstrengt forhold til å bli undersøkt i underlivet altså. Dumt du setter helsa på spill av en så triviell grunn. Anonymkode: 996e3...db9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå