AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Si man har vært på 2-3 kartleggingstimer, så får beskjed om at man har rett på helsehjelp. Man kommer inn på 1 eller 2 psykologtimer, og de mener at pasienten ikke har behov lenger, kan de da trekke tilbudet? Anonymkode: 11ce7...a5d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 Min erfaring etter å ha jobbet på en stor DPS avd i flere år, er at det ikke er så ofte at det skjer slik du beskriver det. Rett og slett fordi nåløyet for å komme inn er så trangt, så hvis du har kommet så langt som til å få time så mener behandler at du både har rett til og trenger behandling. Anonymkode: 57311...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 Ja. Det er jo en kartlegging. Anonymkode: 1b902...ae4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 Absolutt. Men om det er vanlig vet jeg ikke. Anonymkode: ca892...150
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 Ikke nødvendigvis at "man ikke sliter nok til å få hjelp", men at de må prioritere andre enn deg. Anonymkode: 6e611...b4a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring etter å ha jobbet på en stor DPS avd i flere år, er at det ikke er så ofte at det skjer slik du beskriver det. Rett og slett fordi nåløyet for å komme inn er så trangt, så hvis du har kommet så langt som til å få time så mener behandler at du både har rett til og trenger behandling. Anonymkode: 57311...4b3 Nåløyet er jo ikke så trangt når 1/3 avvises. Om bare 9% av søkermassen fikk time kunne vi kalt det trangt? Anonymkode: 67927...314
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #9 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja. Det er jo en kartlegging. Anonymkode: 1b902...ae4 Jeg mener etter å ha fått tilbud om hjelp etter kartlegging. Etter å ha vært 1-2 ganger hos psykolog. Ts Anonymkode: 11ce7...a5d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #10 Skrevet 9. februar 2024 Ja det skjedde med meg og årsaken var at de ikke hadde ressurser til å behandle min lidelse. Anonymkode: ad2e3...e97 2
Paneera Skrevet 9. februar 2024 #11 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja det skjedde med meg og årsaken var at de ikke hadde ressurser til å behandle min lidelse. Anonymkode: ad2e3...e97 Så tragisk system at det er til å gråte av. Helt forferdelig at vi i verdens beste land ikke får den hjelpen vi trenger. Men vi er så konforme. Burde vært mye mer protester, også i gatene. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #12 Skrevet 9. februar 2024 Det høres veldig merkelig ut. Når man har kommet inn til dps så er det jo allerede bestemt etter henvisning fra fastlege at man kvalifiserer til å få hjelp i spesialisthelsetjenesten. Jeg trodde at kartleggingen kun var samtale for å finne ut akkurat hva slags hjelp man trenger og har krav på. Dps holder jo på med dette pakkeforløpet sitt med x antall timer per lidelse omtrent, derrav kartlegging i forkant. Anonymkode: a5e6f...412 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #13 Skrevet 9. februar 2024 Ja, det er jo hele poenget med kartlegging Anonymkode: cb9e4...ed8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #14 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Si man har vært på 2-3 kartleggingstimer, så får beskjed om at man har rett på helsehjelp. Man kommer inn på 1 eller 2 psykologtimer, og de mener at pasienten ikke har behov lenger, kan de da trekke tilbudet? Anonymkode: 11ce7...a5d Pasienten må først og fremst være motivert selv. Behandler merker fort om pasienten ikke er motivert nok i utgangspunktet og da lar de han fort gå- hver så god neste! Kan det være noe sånn som har skjedd her? Anonymkode: 25951...797
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #15 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja det skjedde med meg og årsaken var at de ikke hadde ressurser til å behandle min lidelse. Anonymkode: ad2e3...e97 Så da måtte du bare klare deg selv? Anonymkode: 0bc46...9cc
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #16 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så da måtte du bare klare deg selv? Anonymkode: 0bc46...9cc Kan jeg spørre om hva slags lidelse du hadde? ts Anonymkode: 11ce7...a5d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #17 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jeg spørre om hva slags lidelse du hadde? ts Anonymkode: 11ce7...a5d Du må spørre den jeg siterte. Jeg er er bare en som lurer. 😊 Anonymkode: 0bc46...9cc
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #18 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du må spørre den jeg siterte. Jeg er er bare en som lurer. 😊 Anonymkode: 0bc46...9cc Åja siterte feil. hehe Anonymkode: 11ce7...a5d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #19 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja det skjedde med meg og årsaken var at de ikke hadde ressurser til å behandle min lidelse. Anonymkode: ad2e3...e97 Kan jeg spørre hva slags lidelse du hadde? Anonymkode: 11ce7...a5d
Sawyer Skrevet 9. februar 2024 #20 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Min erfaring etter å ha jobbet på en stor DPS avd i flere år, er at det ikke er så ofte at det skjer slik du beskriver det. Rett og slett fordi nåløyet for å komme inn er så trangt, så hvis du har kommet så langt som til å få time så mener behandler at du både har rett til og trenger behandling. Anonymkode: 57311...4b3 Flere DPS velger nå å ta inn de fleste som blir sendt til de, for nettopp en kartleggingssamtale for å bekrefte eller avkrefte om DPS er rett nivå, og om det er alvorlig nok i henhold til prioriteringsveilederen. Spesielt Helse Sør-Øst har begynt med dette, at man på forhånd gjerne må svare i på digitale kartlegginger + en kort samtale, og dette legges til grunn for om man kommer gjennom "nåløyet" eller om man blir avvist. På denne måten, så har også DPS mer å stille opp med når pasienten nesten garantert klager. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå