Gå til innhold

Ha med advokat til møter i offentlig skifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har vært med på offentlig skifte med høyt konfliktnivå?

Jeg måtte åpne offentlig, og skal nå om noen uker i første møte. Vurderer å ha med advokat, da jeg er så fortvilt rundt denne situasjonen at jeg ikke kommer til å klare å si stort uten å begynne å gråte. Er det en mulighet at advokat tar seg av det meste av snakkingen?

Anonymkode: b0bee...90a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan man! Har du spørsmål om dette bomøtet kan du også høre med bostyren.

Anonymkode: 96db2...cb0

• Liker 2
Skrevet

Ved offentlige skifte ska nå alt bli delt likt. Men er du usikker kan du ha med advokat

Jeg syns det var veldig greit med offentlige skifte på far min, da var det ingen som kunne si noe

Anonymkode: 7adb1...0f1

• Liker 2
Skrevet

Hvor mye koster offentlig skifte?

Anonymkode: 7b95f...292

Skrevet

Når jeg oppretter et testamente så skal jeg føre opp hva jeg selv ønsker når jeg er død ang begravelse mm. Og for de som arver meg og hvordan boet skal ordnes opp i blir det tydelig hva jeg ønsker i dette testamentet. Jeg er absolutt ikke interessert i at de roter igjennom tingene mine, merker at det blir for intimt på mange måter. Og det vil bli et offentlig skifte fordi jeg selv ønsker det. Det skal ikke være opp til arvingene hvordan arven min fordeles mm. Sånt skal de slippe. Jeg kommer til å være helt åpen omkring dette til arvingene mine fra jeg har levert det inn. På denne måten blir det mindre konflikter og de vil være trygge på hva de kan forvente. Åpenhet rundt arv er som regel alltid gunstig sånn jeg har forstått fra de med lang erfaring innen dette. 

• Liker 2
Skrevet

Ta med advokat så ikke du angrer på at du ikke tok med.

Anonymkode: baa7f...3b7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg måtte åpne offentlig, og skal nå om noen uker i første møte. Vurderer å ha med advokat, da jeg er så fortvilt rundt denne situasjonen at jeg ikke kommer til å klare å si stort uten å begynne å gråte. Er det en mulighet at advokat tar seg av det meste av snakkingen?

Ja 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det noen her inne som har vært med på offentlig skifte med høyt konfliktnivå?

Ja -pga sykdom så har jeg sendt egen advokat til å representere meg i off booppgjør. Ingen problem det. 

Anonymkode: 48d4a...78f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor mye koster offentlig skifte?

Det varierer veldig fra sak til sak, for noen arveoppgjør er enkle mens andre er komplisere, men normalt koster det mellom 100 000 og 150 000 

• Liker 1
Skrevet
CAPS LOCK skrev (7 minutter siden):

Det varierer veldig fra sak til sak, for noen arveoppgjør er enkle mens andre er komplisere, men normalt koster det mellom 100 000 og 150 000 

Det koster såpass ja, men det er jo verdt det i noen tilfeller.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Hvis arvingene er uenige, så har man ikke noe valg

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja -pga sykdom så har jeg sendt egen advokat til å representere meg i off booppgjør. Ingen problem det. 

Anonymkode: 48d4a...78f

Så du trengte ikke å møte opp selv engang?

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

I tillegg kan man måtte stille sikkerhet, om det ikke er tilstrekkelige frie midler i boet og/eller det er åpnet privat skifte først.

I vårt tilfelle ble privat skifte åpnet først, derfor måtte jeg stille 45 000 som garanti. Får de tilbake når alt er klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...