Gå til innhold

Hjelp! Trenger tips til dugnad for idrettslag som IKKE er salg av overprisede produkter!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår klubb vurderer å begynne med dugnader for å få bedre økonomi. I forbindelse med det lurer jeg på hvilke typer dugnader dere har som IKKE er salgsdugnad? Salgsdugnad resulterer i at jeg, som ikke har noe særlig nettverk, blir sittende igjen med dårlige/overprisede produkter og flere tusen i regning til klubben. Trenger derfor inspirasjon/ideer til alternativ dugnad!

Anonymkode: 1f0ec...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs litt hvor gamle barna er. Min klubb har deltatt på varetelling på butikker til inntekt for klubben.

Anonymkode: f7a7b...b7f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge lodd ved matbutikker.
«Vårt» fotballag fikk inn 25000kr på en lørdag, da delte vi oss og stod på tre forskjellige butikker i nærområdet. 
Premiene hadde for det meste skaffet via spons. Gavekort på pizza, gavekort på bilvask, divers produktet, leker etc. 

Anonymkode: 18c6c...f76

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen  her legger hvert år ut roder det skal plukkes søppel langs veien i, sånn typ før 17. mai... Vi søkte og fikk flere roder der. Sjekk om kommunen deres organiserer noe slikt? 
Parkeringsvakt ved utfartssteder i helgene har også gått på omgang til de forskjellige idrettslagene her, kanskje noe for dere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg lodd eller legg ut "småjobber ønskes" på de lokale Facebook sidene. Lodd på spond er også veldig effektivt og null jobb.

Men er dugnadene obligatorisk så legg også inn info om hvor mye det koster å kjøpe seg ut av den. Jeg går alltid for det alternativet.

Anonymkode: 6dbb6...a1f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sin tid så ryddet laget jeg spilte på dødsbo i oslo. Tror det var en av de tingene laget tjente mest på. 

Anonymkode: 242ad...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spondlodd, firmaflytt, dødsbo, varetelling, men det som nesten ga mest var loddsalg noen helger, men alle måtte gi premier for 100kr så ble bittelitt kostnad. 

Anonymkode: c3a36...64e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det varetelling i butikkene for de eldste, ellers fruktplukking, søppelplukking etter festivaler (betaling fra arrangør + all pant de finner), luke i blomsterbed utenfor butikker og andre firma, flaskeinnsamling, bilvask-dag på egnet sted (både utvendig og innvendig vask/støvsuging).

Anonymkode: 32f56...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsamling av pant er populært her. Barna går fra hus til hus, mens foreldre med bil står et sted i området og samler opp det barna kommer med. Pantes i butikk hvor man kan tømme alt i maskin.

Var nettopp med på lignende. 25 barn deltok, fikk inn 8.000 på to timer.

Anonymkode: e4338...49f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbutikken her deler vindfang med et par andre butikker, der står det ofte idrettslag og selger vafler (med tillatelse)! :)

Anonymkode: 394da...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bygge og drive en badstu? Her har det lokale idrettslaget bygget en badstu på vann, litt på dugnad, fått en del tilskudd fra kommunen og næringsliv og litt egne midler. Etter kun 6 måneder er de nå i pluss! De leier den ut til alle som vil (er også rimeligere en andre som leier ut badstu) så her tjener de masse penger nå!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi selger lodd (med premier donert av lokalt næringsliv), og deltar som funksjonærer på et nasjonalt idrettsarrangement som avholdes i nærområdet. 

Har også barn på teater og korps, og der tjener de ekstra ved å ha forestillinger og selge kaker foreldrene har bakt. 

FAU her arrangerte loppemarked et år, og idrettslaget har solgt brukt utstyr noen ganger (som foreldre/tidligere medlemmer har donert).

Anonymkode: f626e...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge digitale lodd på Spond. Laget vårt tjente 10.000,- på dette, eneste som kreves er at man deler lenke via sms, Facebook og andre sosiale medier. Man selger så mye eller lite man klarer, ingen krav. Krever bare at dere er på Spond, som er gratis. 

Samle inn panteflasker. Legg lapper i postkassene der dere skal samle inn noen dager før, be dem sette ut sekker i gårdsplassen om de ønsker (men ring på hos alle som ikke har satt ut), kjør rundt med bil og tilhenger for å samle inn. 

Selge vafler på Kiwi/Rema/kjøpesenter en lørdag. Tjener nok ikke mange tusen på dette, men kan nok dra inn en del. 

I vår kommune kan man få dugnader av kommunen, ta kontakt med dem og spør. Her er flaggheising på flaggdager et alternativ. 

Anonymkode: ec757...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vår klubb vurderer å begynne med dugnader for å få bedre økonomi. I forbindelse med det lurer jeg på hvilke typer dugnader dere har som IKKE er salgsdugnad? Salgsdugnad resulterer i at jeg, som ikke har noe særlig nettverk, blir sittende igjen med dårlige/overprisede produkter og flere tusen i regning til klubben. Trenger derfor inspirasjon/ideer til alternativ dugnad!

Anonymkode: 1f0ec...1c5

Du kan ikke pålegges å delta i dugnad eller bli sittende igjen med produkter du tvinges til å kjøpe. 

Dugnad er imidlertid frivillig. Det betyr at medlemmene ikke kan pålegges å delta eller pålegges bøter ved uteblivelse fra dugnadene.

Les mer på https://www.idrettsforbundet.no/tema/retningslinjer/dugnad/

Anonymkode: 29e98...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan ikke pålegges å delta i dugnad eller bli sittende igjen med produkter du tvinges til å kjøpe. 

Dugnad er imidlertid frivillig. Det betyr at medlemmene ikke kan pålegges å delta eller pålegges bøter ved uteblivelse fra dugnadene.

Les mer på https://www.idrettsforbundet.no/tema/retningslinjer/dugnad/

Anonymkode: 29e98...7bb

Akkurat.  Jeg har hatt gutter i idrettslaget i 15 år. Har solgt masse toalettpapir. Men i år sa jeg nei. Er blitt vanskelig å selge det overpriset papiret. 

Anonymkode: 90b3c...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lenge til neste gang. Vet noen kommuner har innsamling av juletrær. Det er det ikke i min kommune og de som har innsamling av juletrær som dugnad får så mange forespørsler at de ikke kan ta alle! (200kr per tre som de får levere gratis på avfallstasjonen). 
Jeg elsker det! 150kr/200kr for å slippe å stappe et dryssende tre inn i bilen og kjøre det selv, samtidig som jeg støtter ei speidergruppe/idrettsforening eller lignende. 

Anonymkode: b1d16...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ulike grupper som gjør ulike ting? Pante, selge bakst ved butikker, renhold eller enklere arbeid hos eldre, hundelufting, loddsalg. 

Anonymkode: a8a6b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tjente mye på dekkskift og juletreinnsamling. Ungdomsskole alder.

Anonymkode: b23c0...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...