Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en liten gutt på 6 mnd og 2 uker. Han får MME og grøt og pleier å spise veldig godt. På fredag fikk han feber som varte i 2 dager. I ettertid har han vært mer sutrete og siden mandag har han tatt til seg mindre grøt og mme. Igår fikk han diaré med totalt 9 bæsjebleier. Drakk lite og spiste mindre igår. Han har litt urin i bleiene men på langt nær som han pleier å ha. Fontanellen er også noe innsunken. Han har kun drukket en flaske med MME idag rundt 06.30 og nekter å ta til seg mer.  Han hadde ikke feber igår eller idag. Skal jeg avente med å kontakte lege å se? Mtp dehydrering, vet de mindre tåler lite. Han er ikke slapp, han er helt med å leker når han er våken men blir fortere trøtt/sutrette. Har ikke hatt diaré idag. 
hva skal jeg gjøre når han NEKTER å ta flaske? 

Anonymkode: 2526e...156

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer du legen.

• Liker 1
Skrevet

Kontakt lege

Anonymkode: 39753...50f

• Liker 1
Skrevet

Helt klart lege 

Anonymkode: 6f9e2...9ae

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Du tar kontakt med lege.  Går veldig fort for så små å bli dehydrert 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hei! Har en liten gutt på 6 mnd og 2 uker. Han får MME og grøt og pleier å spise veldig godt. På fredag fikk han feber som varte i 2 dager. I ettertid har han vært mer sutrete og siden mandag har han tatt til seg mindre grøt og mme. Igår fikk han diaré med totalt 9 bæsjebleier. Drakk lite og spiste mindre igår. Han har litt urin i bleiene men på langt nær som han pleier å ha. Fontanellen er også noe innsunken. Han har kun drukket en flaske med MME idag rundt 06.30 og nekter å ta til seg mer.  Han hadde ikke feber igår eller idag. Skal jeg avente med å kontakte lege å se? Mtp dehydrering, vet de mindre tåler lite. Han er ikke slapp, han er helt med å leker når han er våken men blir fortere trøtt/sutrette. Har ikke hatt diaré idag. 
hva skal jeg gjøre når han NEKTER å ta flaske? 

Kontakt lege. 

Vil han ha vann? Smoothie? Saft?

Helt vanlig at unger ikke vil spise når de er syke, her gir vi smoothie og vann eller blåbærsaft ved sykdom. Viktigste er å få i ungen væske, og sukker i små mengder er ikke farlig. Ville heller prøvd det enn at ungen ikke drikker noe..  

Anonymkode: 7b36d...860

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kontakt lege. 

Vil han ha vann? Smoothie? Saft?

Helt vanlig at unger ikke vil spise når de er syke, her gir vi smoothie og vann eller blåbærsaft ved sykdom. Viktigste er å få i ungen væske, og sukker i små mengder er ikke farlig. Ville heller prøvd det enn at ungen ikke drikker noe..  

Anonymkode: 7b36d...860

Han vil ha smoothie. Han spiste nettopp en skål med grøt etter lang tid 🙈 skal kjøpe inn mer smoothie, og ta litt saft i vannet 👍🏼 har tatt kontakt med helsestasjonen som sa vi skulle ringe legen imorgen om det ble verre! Ts 

• Liker 1
Skrevet

Tilsett ekstra vann i smoothie. Mine får også farris på ml-sprøyte, supert tips som redder elektrolyttbalansen 🤩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...