AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Del Skrevet 8. februar 2024 Hvor mye brukte du det og hva brukte du det til? Hva dyrket du, brukte du det som «utestue», hvor store deler av året brukte du det osv? Anonymkode: 8d044...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 8. februar 2024 #2 Del Skrevet 8. februar 2024 Jeg har ikke drivhus, men vurderer å kjøpe. Som deg observerer jeg og hører hva de som har det, bruker det til. Veldig mange starter stort, og så avtar interessen og/eller det blir for mye. Man skal på ferie, og hvem skal da ta seg av alt? Andre reduserer på hva de planter og sår, og innreder utestue. Heller ikke den brukes så mye etter hvert. Det blir som gamle dagers lofts- og kjellerstuer. De står bare der. Drivhus i god kvalitet koster. Man bør også tenke over at strømmen er blitt dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Del Skrevet 8. februar 2024 Har et drivhus på ca 15 m2 og elsker det! Dyrker tomater, basilikum, persille, paprika, chili og «aler opp» diverse sommerblomster. Siden drivhuset er såpass stort er det plass til et par stoler og cafebord. Nyter å sitte der i varmen og drikke kaffe eller te. Om det blåser eller er litt guffent ute er det likevel lunt og varmt inne. Anonymkode: e0fe1...b19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Del Skrevet 8. februar 2024 Jeg hadde et lite på knappe 1,5 kvadrat på terassen, mest for gøy. Hadde tomat og agurk, og det fungerte godt. Flyttet fra det, så nå er jeg og i tenkeboksen 😆 tror jeg går for noe som er koblet til huset, siden jeg ser for meg at det blir mer brukt. Ville ikke hatt stort drivhus med mindre det hadde innlagt vann, eller at bedene sto i jorden. Blir så mye vanning! Anonymkode: bc06b...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Del Skrevet 9. februar 2024 Åja, det med vanning har jeg ikke tenkt på en gang! Anonymkode: 8d044...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #6 Del Skrevet 9. februar 2024 Ååå drivhuset er det beste stedet i hele verden 🥰 verdt hver en krone, og all tiden som går der inne 🥰 Mitt er 12,7 kvm, og er egentlig alt for lite. Tips: kjøp større enn du tror er max-størrelsen du trenger! Dyrker tomat, agurk, paprika, eksotiske frukter, førkultivering av mye blomster, bær, ka, du kan bruke det til alt. Har ikke plass til og bruke det til noe annet enn planter, men har også polykabonat istedet for glass, så det er beregnet på kun planter. Mye vanning blir det ja, men det er verdt det. Har strøm også, så kan dyrke fra tidlig mars til desember 🥰 Anonymkode: 9313a...bb8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #7 Del Skrevet 10. februar 2024 Jeg har en polytunnel som er mye billigere enn drivhus (lavet av tjukk plast). Kjøpte det først fordi jeg ville teste ut hvor mye den ble brukt. Og etter å ha prøvd den ut noen år er jeg i alle fall helt frelst. Bruker masse tid der inne. Dyrker tomater, paprika, chili og agurk på sommer/høst, urter, salat, vårløk tidlig på våren og har til og med pleid å sette noen tulipanløker der inne på høsten slik at jeg kan plukke og ta med inn senvinter/tidlig vår før de som står ute kommer opp. Så hvis du har samme type interesser er det verdt det synes i alle fall jeg. Også deilig å sitte der inne å chille på tidlig vår/sen høst. Når jeg skal kjøpe meg ordentlig drivhus kommer jeg til å kjøpe et som er stort nok til å ha sitteplasser også. Når det gjelder vanning har jeg laget meg vannmagasiner som man bare trenger å fylle opp 1 gang i uka på det varmeste midt på sommeren. Dette er til mindre planter som paprika, chilli, agurk. Jeg har også noen pallekarmer med dryppslange til tomat. Da trenger du bare feste vannslangen og skru på vannet så gjøres jobben for deg. Sparer også mye vann på den måten. Med drypp og glessklipp som jorddekke så synes jeg også jorda holder seg fuktigere lenger så det holder å vanne 20-30 min. en gang i uka selv på det varmeste. Anonymkode: ae4b9...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. februar 2024 #8 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Åja, det med vanning har jeg ikke tenkt på en gang! Anonymkode: 8d044...df1 Jeg har et drivhus på ca. 13 kvm. og dyrker bl.a. stort sett hele årsforbruket vårt av tomater der. Det er innlagt strøm med mulighet for oppvarming så det er stort sett i bruk fra mars til oktober. Vanning gjør jeg stort sett selv når jeg likevel er hjemme siden det uansett er greit å se over plantene ofte, men jeg har også et vanningssystem (Blumat) som kan settes på når vi reiser bort. Det koster ikke all verden og fungerer også uten strøm og evt. kan vannet komme fra en tønne hvis man ikke har innlagt vann. Drivhuset mitt er i glass og har ca. tre meter mønehøyde så planen var egentlig å ha en krok som "utestue", men jeg har etter hvert funnet ut at vi praktisk talt aldri sitter der så i år blir det i stedet flere planter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #9 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 22.06): Ååå drivhuset er det beste stedet i hele verden 🥰 verdt hver en krone, og all tiden som går der inne 🥰 Mitt er 12,7 kvm, og er egentlig alt for lite. Tips: kjøp større enn du tror er max-størrelsen du trenger! Dyrker tomat, agurk, paprika, eksotiske frukter, førkultivering av mye blomster, bær, ka, du kan bruke det til alt. Har ikke plass til og bruke det til noe annet enn planter, men har også polykabonat istedet for glass, så det er beregnet på kun planter. Mye vanning blir det ja, men det er verdt det. Har strøm også, så kan dyrke fra tidlig mars til desember 🥰 Anonymkode: 9313a...bb8 Dette kunne nesten vært skrevet av meg, bortsett fra at jeg ikke har strøm i det, så jeg bruker det fra mai til september/oktober. Anonymkode: 2c2ab...62f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. februar 2024 #10 Del Skrevet 25. februar 2024 Har ikke drivhus men vurderer og anskaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå