AnonymBruker Skrevet 8. februar #1 Del Skrevet 8. februar Jeg skulle inn til gynekologen ved positiv test å starte på blodfortynnende å progesteron støtte, men nå er gynekologen sykemeldt i to uker,så de sa at jeg da ikke fikk disse medisinene, det måtte skrives ut av denne gynekologen. Er så skuffet, mistet flere ganger å to MA, dette skulle være det første jeg skulle få prøve før videre utredning. Håper sån at spiren holder seg fast. Dette er bare en klage tråd, å jeg gråter nå. Anonymkode: 6b3f9...eeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #2 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skulle inn til gynekologen ved positiv test å starte på blodfortynnende å progesteron støtte, men nå er gynekologen sykemeldt i to uker,så de sa at jeg da ikke fikk disse medisinene, det måtte skrives ut av denne gynekologen. Er så skuffet, mistet flere ganger å to MA, dette skulle være det første jeg skulle få prøve før videre utredning. Håper sån at spiren holder seg fast. Dette er bare en klage tråd, å jeg gråter nå. Anonymkode: 6b3f9...eeb Gå privat og betal selv? Anonymkode: 5bd58...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #3 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gå privat og betal selv? Anonymkode: 5bd58...98e Ringte den nærmeste klinikken å kunne ikke få time før om 9 dager, å de ville først starte med utredning før jeg fikk medisiner av de. Anonymkode: 6b3f9...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idapida567 Skrevet 8. februar #4 Del Skrevet 8. februar Gå til fastlegen da ☺️ å ring gyn å be de sende journalen din til fastlegen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #5 Del Skrevet 8. februar Be fastlegen ringe gynekologisk avd på sykehuset og legge frem saken. Anonymkode: 464a0...a84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #6 Del Skrevet 8. februar Idapida567 skrev (12 minutter siden): Gå til fastlegen da ☺️ å ring gyn å be de sende journalen din til fastlegen Ringte legen, men han sa at « du vet det er spesialisthelsetjenesten som skal gjøre slikt? Du får bare vente» føler meg synlige tatt vare på å nesten verdiløs. Anonymkode: 6b3f9...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #7 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Be fastlegen ringe gynekologisk avd på sykehuset og legge frem saken. Anonymkode: 464a0...a84 Han ville ikke det, fikk bare beskjed om at det er spesialisthelsetjenesten som skal hjelpe meg med dette. så ringte gynpol igjen å de sa at,Gynekologen har skrevet at svangerskapet skal bekreftes med ul før oppstart med medisiner. Ts Anonymkode: 6b3f9...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #8 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han ville ikke det, fikk bare beskjed om at det er spesialisthelsetjenesten som skal hjelpe meg med dette. så ringte gynpol igjen å de sa at,Gynekologen har skrevet at svangerskapet skal bekreftes med ul før oppstart med medisiner. Ts Anonymkode: 6b3f9...eeb Men de har da ikke bare en gynekolog? Det her er ganske ille! Du kan be om å få skrevet ut journalen din og ta den med til en privat gynekolog hvor du kan få time i løpet av kort tid. Jeg hadde ringt rundt og vært villig til å kjøre langt for å få de medisinene. Blodfortynnende og progesteron er virkelig ikke farlige medisiner for fastlegen din å gi ut heller, når situasjonen er som den er. Det er helt normalt medisiner når kvinner som har mistet. Anonymkode: d99b2...089 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #9 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han ville ikke det, fikk bare beskjed om at det er spesialisthelsetjenesten som skal hjelpe meg med dette. så ringte gynpol igjen å de sa at,Gynekologen har skrevet at svangerskapet skal bekreftes med ul før oppstart med medisiner. Ts Anonymkode: 6b3f9...eeb Det er jo ikke bare én gynekolog der vel? Mitt første svangerskap var i egglederen, og den sprakk og måtte fjernes. Fikk da beskjed om at jeg måtte ha en ultralyd mellom uke 6-7 i mine neste svangerskap for å bekrefte plassering. Neste gang jeg var gravid så tok jeg kontakt med fastlegen, men han hadde ferie de neste tre ukene, og det ble for sent. De hadde heller ikke tid hos vikar. "Du skulle ha ringt før", fikk jeg til svar, men man er jo liksom i uke 4 eller mer når man finner ut at man er gravid😅 Jeg ringte da direkte til sykehuset, og selv om de egentlig måtte ha en henvisning så tok de meg inn siden det ville blitt for sent å vente på legen. Det må jo være en løsning når noen er borte, man kan ikke bare gå glipp av viktige undersøkelser og behandlinger. Anonymkode: d19ab...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #10 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men de har da ikke bare en gynekolog? Det her er ganske ille! Du kan be om å få skrevet ut journalen din og ta den med til en privat gynekolog hvor du kan få time i løpet av kort tid. Jeg hadde ringt rundt og vært villig til å kjøre langt for å få de medisinene. Blodfortynnende og progesteron er virkelig ikke farlige medisiner for fastlegen din å gi ut heller, når situasjonen er som den er. Det er helt normalt medisiner når kvinner som har mistet. Anonymkode: d99b2...089 Ja vet, spurte om dette også, fikk beskjed om at det kun var vikarer som var på jobb på gynpol så de kunne ikke ta meg inn. Så skuffet. De kunne ikke skrive ut journalen før gyn var tilbake. Ts Anonymkode: 6b3f9...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #11 Del Skrevet 8. februar Har du fortalt dem hvorfor det er viktig at du startet på dette med en gang? Og at det er bestemt i samråd med lege/gyn i forkant? Noen ganger må man være ganske tydelig, ikke alltid de som sitter i telefonen forstår alvoret og konsekvensene av ting. De har folk på jobb, så de må prioritere. Men dette tenker jeg er noe de bør prioritere. Hvor i landet bor du? Finnes private sykehus, har du ringt rundt? Aleris eller Volvat f. eks. Anonymkode: e0845...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #12 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er jo ikke bare én gynekolog der vel? Mitt første svangerskap var i egglederen, og den sprakk og måtte fjernes. Fikk da beskjed om at jeg måtte ha en ultralyd mellom uke 6-7 i mine neste svangerskap for å bekrefte plassering. Neste gang jeg var gravid så tok jeg kontakt med fastlegen, men han hadde ferie de neste tre ukene, og det ble for sent. De hadde heller ikke tid hos vikar. "Du skulle ha ringt før", fikk jeg til svar, men man er jo liksom i uke 4 eller mer når man finner ut at man er gravid😅 Jeg ringte da direkte til sykehuset, og selv om de egentlig måtte ha en henvisning så tok de meg inn siden det ville blitt for sent å vente på legen. Det må jo være en løsning når noen er borte, man kan ikke bare gå glipp av viktige undersøkelser og behandlinger. Anonymkode: d19ab...54e Føler alle motarbeider meg, prøver å være bestemt men de holder på sitt, forstår at de har andre oppgaver å slikt som de argumenter med, men dette var jo en avtale jeg hadde med gyn så synes de er sikkelig kjipe.ts Anonymkode: 6b3f9...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #13 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ja vet, spurte om dette også, fikk beskjed om at det kun var vikarer som var på jobb på gynpol så de kunne ikke ta meg inn. Så skuffet. De kunne ikke skrive ut journalen før gyn var tilbake. Ts Anonymkode: 6b3f9...eeb De kan ikke nekte å skrive ut journalen. Du har krav på innsyn i den. Anonymkode: c1d91...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #14 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har du fortalt dem hvorfor det er viktig at du startet på dette med en gang? Og at det er bestemt i samråd med lege/gyn i forkant? Noen ganger må man være ganske tydelig, ikke alltid de som sitter i telefonen forstår alvoret og konsekvensene av ting. De har folk på jobb, så de må prioritere. Men dette tenker jeg er noe de bør prioritere. Hvor i landet bor du? Finnes private sykehus, har du ringt rundt? Aleris eller Volvat f. eks. Anonymkode: e0845...255 Ja prøvde på det, men legen min er sikkelig udugelig. Har stått på venteliste til en annen lege i 2 år nå, legen min vil ikke skrive ut noe , han vil gyn skal gjøre det. Jeg bor på en plass som heter Smøla, ringte til privat gyn i Kristiansund å der var første ledige time om 6 uker. Ringte aleris å hun i telefonen skulle forhøre seg med legen der å kanskje jeg får komme der over helgen. Ts Anonymkode: 6b3f9...eeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #15 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De kan ikke nekte å skrive ut journalen. Du har krav på innsyn i den. Anonymkode: c1d91...28f Nei, de kan ikke nekte men de hadde ikke mulighet til å gjøre det før over helgen.ts Anonymkode: 6b3f9...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #16 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja prøvde på det, men legen min er sikkelig udugelig. Har stått på venteliste til en annen lege i 2 år nå, legen min vil ikke skrive ut noe , han vil gyn skal gjøre det. Jeg bor på en plass som heter Smøla, ringte til privat gyn i Kristiansund å der var første ledige time om 6 uker. Ringte aleris å hun i telefonen skulle forhøre seg med legen der å kanskje jeg får komme der over helgen. Ts Anonymkode: 6b3f9...eeb Da hadde jeg ringt rundt i Kristiansund. Har du prøvd Atlanterhavsklinikken og Medicus? Anonymkode: e0845...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #17 Del Skrevet 8. februar Åå kjære ts, vil bare si at jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Hatt seks aborter, ingen ville hjelpe meg med noe. «Det er normalt å abortere». Spurte vel sju-åtte ulike gynekologer om ulike støttemedisiner, men ingen ville gi meg. Ble tilslutt IVF på privatklinikk, da fikk jeg støttemedisiner og er nå i uke 12 for første gang. Tok 5 år for meg å bli tatt seriøst og faktisk få god hjelp. Blir veldig lei meg av å lese det du skriver, særlig frustrerende når du nå egt skulle få hjelp også får du det ikke pga sykdom hos lege. Føler så innmari med deg❤️ Anonymkode: 09ec9...b73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #18 Del Skrevet 8. februar Takk for alle svar, jeg ringte tilbake til gynpol en siste gang å var nå litt mer bestemt å fikk da skrevet ut medisinene 🥰 Anonymkode: 6b3f9...eeb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #19 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for alle svar, jeg ringte tilbake til gynpol en siste gang å var nå litt mer bestemt å fikk da skrevet ut medisinene 🥰 Anonymkode: 6b3f9...eeb Så bra!! ❤️ Anonymkode: 806ad...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå