Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir skremt over hvor mange som opplever utroskap i en eller annen form. Hører det fra søsken, venner og kollegaer og ikke minst har på KG. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen ønsker å såre et annet menneske så mye, ødelegge deres selvbilde og tillitt til evt senere partner og skape mange sår NÅR DE BARE KAN VÆRE SINGEL OG PULE PÅ HVA DE VIL UTEN Å MÅTTE ØDELEGGE ET ANNET MENNESKE PÅ VEIEN. Er det for spenningen sin skyld folk er utro og at de rett og slett liker å se andre såret og være onde? Jeg forstår det virkelig ikke. Virker som man ikke kan komme utenom utroskap i forhold i dag og jeg blir vettskremt for å gå inn i et forhold selv til tider. 

Anonymkode: 15e57...e77

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke like gøy?

Anonymkode: eb0c6...b1c

Skrevet

Ikke for å forsvare utroskap, men den der DU KAN JO BARE VÆRE SINGEL blir litt for enkel i mange tilfeller. 

Jeg tror de aller færreste blir sammen med et menneske, flytter sammen med dem, gifter seg med dem og får barn med dem med tanke om at de har tenkt å bedra dem. 

Hvorfor det skjer kan være mange årsaker, det er jo et interessant fenomen. Men jeg ser jo fra innlegget ditt at du ikke er genuint interessert i å reflektere over hva det kan være, og bare godtar dumme svar som at de liker å være onde. 

Så da får du vel leve med å aldri vite, da. 

Anonymkode: 00306...380

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke for å forsvare utroskap, men den der DU KAN JO BARE VÆRE SINGEL blir litt for enkel i mange tilfeller. 

Jeg tror de aller færreste blir sammen med et menneske, flytter sammen med dem, gifter seg med dem og får barn med dem med tanke om at de har tenkt å bedra dem. 

Hvorfor det skjer kan være mange årsaker, det er jo et interessant fenomen. Men jeg ser jo fra innlegget ditt at du ikke er genuint interessert i å reflektere over hva det kan være, og bare godtar dumme svar som at de liker å være onde. 

Så da får du vel leve med å aldri vite, da. 

Det tok deg nå noen sekunder til å sette meg i bås ved å si at jeg ikke er interessert i et reflektert svar, så deg er det ikke noe jeg setter min lit til på noen måte for å reflektere genuint. Mest sannsynlig er du mann som har vært utro og deretter gitt deg selv mange "reflekterte" grunner til at det er greit. Svaret ditt gjør meg kvalm og jeg håper ikke en kvinne har vært uheldig å møtt deg. 🤢🤮🤮🤮🤮

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke like gøy?

Anonymkode: eb0c6...b1c

Så da handler det om å morre seg på andre sin bekostning, liv og følelser? Dersom det er sant er det jo ren ondskap men det finnes jo så jeg er ikke overrasket.  

Skrevet

Fordi de ønsker seg familie, nærhet og forhold. Men sjelden blir det slik man planlegger, sexen uteblir eller at de faller for noen andre, men vil ikke miste det de har.

Anonymkode: e89a6...349

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir skremt over hvor mange som opplever utroskap i en eller annen form. Hører det fra søsken, venner og kollegaer og ikke minst har på KG. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen ønsker å såre et annet menneske så mye, ødelegge deres selvbilde og tillitt til evt senere partner og skape mange sår NÅR DE BARE KAN VÆRE SINGEL OG PULE PÅ HVA DE VIL UTEN Å MÅTTE ØDELEGGE ET ANNET MENNESKE PÅ VEIEN. Er det for spenningen sin skyld folk er utro og at de rett og slett liker å se andre såret og være onde? Jeg forstår det virkelig ikke. Virker som man ikke kan komme utenom utroskap i forhold i dag og jeg blir vettskremt for å gå inn i et forhold selv til tider. 

Det er ikke utroskap i de fleste forhold.

Men hvorfor er det i noen? 

Du har det planlagte utroskapet, og det som ikke var planlagt.

Noen mener at dem har rett til å være utro. Sånn sett at monogami er en krenkelse av deres menneskerettigheter. Eller dem bruker det som unnskyldning til å være egoister.

Noen har problemer med å avslutte uten å ha landet enn erstatter. Min eks var en slik, de fleste forhold i hennes liv involverte utroskap slutten. 

Noen ramler inn i utroskap uten å ha ønsket det, attraksjon, bli betatt, lidenskap og spenning som utviklet seg gradvis fra det som var litt "uskyldig" flørting på jobb. 

Fellesnevneren er at dem faktisk syns at det forhold dem er i, har en eller annen psykologisk verdi som gjør at dem ikke vil ta valget om samlivsbrudd innen dem roter seg bort i andre. 

Skrevet

Fordi de ønsker seg familie, nærhet og forhold. Men sjelden blir det slik man planlegger, sexen uteblir eller at de faller for noen andre, men vil ikke miste det de har.

Så pose og sekk, med andre ord. Egoistiske drittsekker. 

Anonymkode: a9b07...942

Skrevet

Stort sett fordi de vil ha både forhold med kone og barn, OG spennede "har ikke barn har nettopp møttes"-sex. De vil ikke nøye seg med kun den ene tingen. 

Anonymkode: b998e...025

Skrevet

Det er vel forskjellige grunner til at folk velger å være utro.

Tror det er endel som ikke har økonomi til å ha leilighet alene, som da må bli værende i et dødt forhold frem til de eventuelt treffer en person.

Skrevet

Er nok mange som ikke har intensjon om å være utro, men så passet det bare så godt akkurat der og da - "jeg kom i prat med han/hun og h*n så meg endelig for den jeg virkelig er og hørte på hva jeg hadde å si og når jeg nevnte han jævla gubben/hu jævla kjerringa som gjorde ditt og datt/ikke gjør ditt og datt så forsto vedkommende meg virkelig. Det var nesten som om at jeg møtte min sjelevenn der og da og det var bare helt fantastisk."

Det du ikke forstår er at vedkommende kun er ute etter å få pult.

Skrevet

Det er vanskelig å bryte opp en familie med unger hus og Volvo.

Av og til slår de gjerne opp etterpå et utroskap. Og før de har fått flyttet sammen med, og lært opp hun spennende, blide dama, så må de passe unger og gjøre husarbeide selv. De tror det blir optimalt når de flytter sammen med elskerinnen, men så ble hun jammen sur og grinete når hun fant ut at HUN måtte gjøre alt i huset, inkl passe hans unger. Hva ER det med "alle" kvinnfolk?? 😂 😂 😂

Anonymkode: 991aa...aba

• Liker 1
Skrevet

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Coolidge-effekten

Coolidge-effekten.

Coolidge-effekten er et fenomen innen biologi og psykologi som har blitt observert i nesten alle pattedyrarter hvor det har blitt testet, hvor menn (og i mindre grad kvinner) får fornyet seksuell interesse hvis de blir introdusert for nye mottakelige seksualpartnere, selv etter å ha avvist interesse av å ha sex med tidligere seksuelle partnere som også er mottakelige for sex.

Anonymkode: f36cd...fc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det tok deg nå noen sekunder til å sette meg i bås ved å si at jeg ikke er interessert i et reflektert svar, så deg er det ikke noe jeg setter min lit til på noen måte for å reflektere genuint. Mest sannsynlig er du mann som har vært utro og deretter gitt deg selv mange "reflekterte" grunner til at det er greit. Svaret ditt gjør meg kvalm og jeg håper ikke en kvinne har vært uheldig å møtt deg. 🤢🤮🤮🤮🤮

Du snakker om å sette i bås... Jeg er kvinne og har aldri vært utro. 

Bruken din av spysmiley sier alt om hvor rasjonelt du forholder deg til tema. Angriper meg for ingenting.

Ikke rart du blir bedratt, du er ikke mye sympatisk og da føler ikke folk for å være snill mot deg heller. Det kalles for karma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...