Gå til innhold

Partner som har kjøpt sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt første innlegg her, men nå må jeg få lufta hue. Har vært sammen med en mann i ett års tid, vi er begge i 30 årene, han er borte ca 50% av tida i jobb. Jeg har aldri egentlig vært så opptatt av fortid, utenom de gangene jeg prøver å forstå mønster. Dette forholdet gikk fra å føles kjempetrygt og åpent, til at jeg har sittet igjen med fler og fler spørsmål... SÅ. Like før han reiste i går kom det tydelig frem at han tidligere har kjøpt sex. I en helt tilfeldig prat relatert til en serie vi så faktisk. Virker ikke som han syntes det var videre betenkeligheter med det, og bare dèt fikk meg til å spekulere litt. 

Det ble nokså stille etterpå, jeg vet enda ikke hva jeg skal tenke om saken. Han har alltid vært stille og beskjeden, med unntak av episoder styrt av blant annet adhd og et par andre personlighetstrekk som gjør han en smule impulsiv. Skal også sies at han har herpes type 2, hvilket han heller ikke turte si noe om før det hadde gått en stund. 

Føler meg egentlig dum jeg. 

Hvordan hadde dere reagert, og er det virkelig så vanlig å gjøre det at man liksom ikke skal ta stilling til sånt? 

For ordens skyld, hadde jeg vist disse to tinga før jeg traff ham flere ganger, og følelsene kom, så tror jeg faktisk at det hadde vært fullstendig turnoff. Akkurat nå føles det også litt sånn...

Anonymkode: 9292c...0b9

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er ikke en mann som har kjøpt sex en mann med like verdier som meg. En ting hadde vært om han hadde sagt at han var ung og dum og at han angrer på valgene han tok, men å ha kjøpt sex uten videre betenkeligheter? Nei, ikke en mann for meg. I mitt hode er menn som kjøper sex emosjonelt fravikende, mangler evne til å tenke på kvinnens nytelse, en mann som strever med å få attraktive kvinner uten å betale for det, en mann med dårlig kvinnesyn, en mann med manglende evne til å føle empati og konsekvenstenkning. 

Anonymkode: dc569...c12

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Kjenner mange normale menn som har gjort det samme. Det er litt det samme som menn som får kvinner som bare herjer med spanjolene på ferie. Det er like horete, og en tilsvarende greie for menn som kjøper fine eskortedamer eller er på ferie i thai. 

Mer tvilsom hadde jeg vært med komboen Herpes 2, det klarer jeg meg uten. Men er du i tvil, gå videre alene. 

Anonymkode: ae27e...4a4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Menn synes nok det å kjøpe sex er en mye mindre sak/greie en det kvinner gjør. Tror veldig få tenker på bakgrunnen til de prostituerte eller hvor forkastelig det egentlig er. Spesielt når man er yngre. 

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er mitt første innlegg her, men nå må jeg få lufta hue. Har vært sammen med en mann i ett års tid, vi er begge i 30 årene, han er borte ca 50% av tida i jobb. Jeg har aldri egentlig vært så opptatt av fortid, utenom de gangene jeg prøver å forstå mønster. Dette forholdet gikk fra å føles kjempetrygt og åpent, til at jeg har sittet igjen med fler og fler spørsmål... SÅ. Like før han reiste i går kom det tydelig frem at han tidligere har kjøpt sex. I en helt tilfeldig prat relatert til en serie vi så faktisk. Virker ikke som han syntes det var videre betenkeligheter med det, og bare dèt fikk meg til å spekulere litt. 

Det ble nokså stille etterpå, jeg vet enda ikke hva jeg skal tenke om saken. Han har alltid vært stille og beskjeden, med unntak av episoder styrt av blant annet adhd og et par andre personlighetstrekk som gjør han en smule impulsiv. Skal også sies at han har herpes type 2, hvilket han heller ikke turte si noe om før det hadde gått en stund. 

Hvordan hadde dere reagert, og er det virkelig så vanlig å gjøre det at man liksom ikke skal ta stilling til sånt? 

For ordens skyld, hadde jeg vist disse to tinga før jeg traff ham flere ganger, og følelsene kom, så tror jeg faktisk at det hadde vært fullstendig turnoff. Akkurat nå føles det også litt sånn...

Nei nei nei, kom igjen KG nå stemmer vi i alle sammen - en, to tre : "FORTID ER FORTID" !!!!!!! 😆

Anonymkode: e636e...f9f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det hadde vært uaktuelt med en mann som har kjøpt sex og ikke ser et problem med det.

For meg er det kun aktuelt med menn som blir tent av at partneren er tent og nyter akten. Når man kjøper sex, kan man ikke være sikker på at partneren faktisk koser seg (sjansen er stor for at de IKKE koser seg). At man da kan ligge der og jokke i vei, vel vitende om at den prostituerte sannsynligvis ikke koser seg, er for meg uforståelig. Jeg hadde følt meg som en overgriper om jeg hadde hatt sex med noen som jeg umulig kan vite nyter det eller ikke.

Jeg har møtt flere menn som synes tanken på både prostitusjon og strippeklubb er skikkelig turn-off, og det mest sexy som finnes er damer som sier og viser med hele seg at de har lyst på deg og storkoser seg. Betaler man for sex, er det umulig å vite om de faktisk koser seg. 

Anonymkode: e68f5...794

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det hadde vært uaktuelt med en mann som har kjøpt sex og ikke ser et problem med det.

For meg er det kun aktuelt med menn som blir tent av at partneren er tent og nyter akten. Når man kjøper sex, kan man ikke være sikker på at partneren faktisk koser seg (sjansen er stor for at de IKKE koser seg). At man da kan ligge der og jokke i vei, vel vitende om at den prostituerte sannsynligvis ikke koser seg, er for meg uforståelig. Jeg hadde følt meg som en overgriper om jeg hadde hatt sex med noen som jeg umulig kan vite nyter det eller ikke.

Jeg har møtt flere menn som synes tanken på både prostitusjon og strippeklubb er skikkelig turn-off, og det mest sexy som finnes er damer som sier og viser med hele seg at de har lyst på deg og storkoser seg. Betaler man for sex, er det umulig å vite om de faktisk koser seg. 

Pisspreik. Fortid er fortid. Dette sier bare disse mennene for å prate deg etter munnen slik at de kan ligge med deg. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hadde vært uaktuelt å fortsette relasjon til en slik mann på grunn av stor forskjell i grunnleggende verdier.

Anonymkode: d2ff8...a9e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan tror du han fikk herpesen?

Du burde teste deg. 

Anonymkode: f706f...0e6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Pisspreik. Fortid er fortid. Dette sier bare disse mennene for å prate deg etter munnen slik at de kan ligge med deg. 

Min personlige mening er pisspreik? Om du vil ha sex med menn som ikke bryr seg om du nyter sexen eller ikke, så er du velkommen til å gjøre det. Jeg har ingen interesse i det. 

At du ikke klarer å forstå at andre kan ha et annet tenningsmønster enn deg selv, er ditt problem. Alle tenker, føler og reagerer som deg, og de som sier annerledes er løgnere, selvfølgelig. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan vil du forholde deg til menn som har spandert middager, ferier, gaver, drinker og fått sex tilbake? 

Dette er noe vi menn opplever ukentlig, desto mer spandable vi er, med både ukjente og med kjæresten så får vi alltid mer sex tilbake desto rausere vi er med lommeboka. 

Det omvendte merkes ekstra godt, slutter vi helt å gi kvinnen oppmerksomhet rså mister hun lysten umiddelbart etterpå.. 

Anonymkode: 2627b...fd1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

I bli-kjent fasen fortalte han, jeg nå er gift med, at han hadde kjøpt sex noen ganger, flere år før han traff meg. Jeg ble satt ut av dette, og gikk en runde eller to med meg selv, før jeg landet på at fortid må være fortid. Jeg hadde forsåvidt gjort en del greier som jeg ikke er spesielt stolt av i dag, som jeg faktisk ikke har fortalt han...Så for meg var altså ikke dette en dealbreaker. Vi gifta oss. 

Jeg må si at jeg hadde blitt mer skeptisk til herpes 2. Det blir man aldri kvitt. Dårlig og forkastelig oppførsel, slik som jeg syns sexkjøp egentlig er, kan man faktisk slutte med/angre på. Så for meg er det en forskjell.

Når du reagerer på dette, er det fordi du tenker at han kan gjøre det igjen, eller er ut fra et kvinneutnyttingsperspektiv du tenker?

Anonymkode: da54c...fd4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan vil du forholde deg til menn som har spandert middager, ferier, gaver, drinker og fått sex tilbake? 

Dette er noe vi menn opplever ukentlig, desto mer spandable vi er, med både ukjente og med kjæresten så får vi alltid mer sex tilbake desto rausere vi er med lommeboka. 

Det omvendte merkes ekstra godt, slutter vi helt å gi kvinnen oppmerksomhet rså mister hun lysten umiddelbart etterpå.. 

Hei. Det skrives "viser interesse", ikke "lommeboka", og du har rett. Viser man interesse- uansett om det er en bukett til 500kr eller en bukett man har plukket i skogen, så er det større sjanse for at man får sex enn når man ikke gir kvinner (fremmed eller kjæreste) oppmerksomhet.

Flink gutt! Ikke alle har skjønt at sex er en naturlig konsekvens av å vise en person at man liker de, liker å være i deres nærvær, liker samtalene man har og liker å bruke tid og energi på å gjøre den andre glad og føle seg ivaretatt.

• Nyttig 2
Skrevet

Det viser seg jo at 40% av alle menn har kjøpt en eller annen form for sex, så han er jo ikke unik akkurat.

Anonymkode: 66959...192

• Nyttig 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

I bli-kjent fasen fortalte han, jeg nå er gift med, at han hadde kjøpt sex noen ganger, flere år før han traff meg. Jeg ble satt ut av dette, og gikk en runde eller to med meg selv, før jeg landet på at fortid må være fortid. Jeg hadde forsåvidt gjort en del greier som jeg ikke er spesielt stolt av i dag, som jeg faktisk ikke har fortalt han...Så for meg var altså ikke dette en dealbreaker. Vi gifta oss. 

Jeg må si at jeg hadde blitt mer skeptisk til herpes 2. Det blir man aldri kvitt. Dårlig og forkastelig oppførsel, slik som jeg syns sexkjøp egentlig er, kan man faktisk slutte med/angre på. Så for meg er det en forskjell.

Når du reagerer på dette, er det fordi du tenker at han kan gjøre det igjen, eller er ut fra et kvinneutnyttingsperspektiv du tenker?

Anonymkode: da54c...fd4

Det er så innmari typisk at dere damer holder hemmelig fortiden deres, og samtidig skriker opp om hva menn har gjort. Dobbelmoralen hos norske kvinner er helt absurd til tider. Hva med å fortelle mannen din om din fortid, slik at han kan "gå noen runder med seg selv" for å se om du faktisk er noe å samle på ? Fortid er fortid lissom.... 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan vil du som mann forholde deg til kvinner som inviterer deg hjem og lager middag til deg av produkter som de har betalt for selv, gir deg bursdagsgave, så har dere sex etterpå? Har hun da betalt for sex med deg ved hjelp av innkjøp av mat, utgifter til strøm ved matlaging, tid og innsats hun har lagt inn for å lage middagen og oppvasken etterpå? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det viser seg jo at 40% av alle menn har kjøpt en eller annen form for sex, så han er jo ikke unik akkurat.

Anonymkode: 66959...192

Er mye grums under den prosenten der. Kjøp av sex kan like greit være en onlyfans konto. Eksen min pleide å kjøpe tilgang på slike shemales på nett på web cam, han brukte en god del penger slike tjenester. Siste eksen fulgte svært unge jenter med ynglingsslaget sitt over puppene i bare trusa, de tjener også på at han følger de. Så i den prosenten der ligger det mye mer under enn bare hud mot hud eller hva en skal kalle det.

I bunn og grunn handler det om verdisyn og kvinnesyn også en stor dæsj med respekt for partner i forholdet. Ikke glem det siste delen respekt, det burde trumfe slike ting skulle man i en lykkelig verden tro som kvinne. 

Anonymkode: aac07...7d9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er så innmari typisk at dere damer holder hemmelig fortiden deres, og samtidig skriker opp om hva menn har gjort. Dobbelmoralen hos norske kvinner er helt absurd til tider. Hva med å fortelle mannen din om din fortid, slik at han kan "gå noen runder med seg selv" for å se om du faktisk er noe å samle på ? Fortid er fortid lissom.... 

Det er stor forskjell på å ha utsvevende fortid med samtykkende, villige mennesker og KJØPE sex fra en prostituert, tatt i betraktning hvordan bransjen er, og at det er ULOVLIG! Likt skal være likt. Hvis en kvinne har kjøpt sex fra en mannlig prostituert, så bør hun fortelle det.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er stor forskjell på å ha utsvevende fortid med samtykkende, villige mennesker og KJØPE sex fra en prostituert, tatt i betraktning hvordan bransjen er, og at det er ULOVLIG! Likt skal være likt. Hvis en kvinne har kjøpt sex fra en mannlig prostituert, så bør hun fortelle det.

Tull og tøys, det handler om tillit og det går begge veier. Utsvevende fortid er åpenbart en dealbreaker for mange, og da bør det ut i lyset, akkurat som andre ting. Dessuten er det bare i Norge og noen ganske få andre land vi har en slik sexkjøpslov, og den er til og med ganske ny.

• Nyttig 3
Skrevet (endret)

Hvis man snakker om en typisk platonisk sexhandel. Ikke sugardaddy/sugarmommy-problematikken. Men at man avtaler pris for en type sexhandel så er det nok dessverre på grensen til voldtekt. Voldtekt fordi du kan vel ikke med hånden på hjertet si når du feks går inn på et bordell, plukker ut jenta du skal ha sex med for en bestemt pris, seriøst mene at hun gjør det fordi hun liker og tenner på deg? I realiteten betaler du for å få voldta henne. Det er det som gjør det utrolig shady. 

Endret av Mangmoom
.
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...