AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #1 Skrevet 7. februar 2024 Hei! Har ei besteveninne igjennom ca 20 år .Vi har hatt fast veninnekveld stort sett annenhver uke i alle år.og sms/chat kontakt hver dag. De siste 6mnd så har alt blitt helt forandret,Meste av grunnen er grei og koselig igrunn. MEN jeg greier ikke å forstå helt likevel. Hun har funnet seg en kjæreste og er jo da helt forelsket,og det er FLOTT. Men hun prioriterer ikke meg i det hele tatt. Hun har ikke små barn eller ungdommer,hun har ikke eldre å ta seg av,hun er ikke syk,hun jobber 4 dager i mnd. Gjør akkurat det hun vil,men jeg er ikke prioritert. Føler jeg har sittet på innbytterbenken lenge nå.. Vet jeg bør ta det opp med henne,men hva hadde dere gjort? Jeg var redd jeg hadde sagt el gjort noe galt,men har ikke det. Og vi har vært bestevenner så lenge at jeg har dessverre vært så dum at jeg ikke har etablert kontakt med så mange andre veninner,noe jeg får svi for nå,og det er jo min egen feil. Anonymkode: e0d61...4a0 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei! Har ei besteveninne igjennom ca 20 år .Vi har hatt fast veninnekveld stort sett annenhver uke i alle år.og sms/chat kontakt hver dag. De siste 6mnd så har alt blitt helt forandret,Meste av grunnen er grei og koselig igrunn. MEN jeg greier ikke å forstå helt likevel. Hun har funnet seg en kjæreste og er jo da helt forelsket,og det er FLOTT. Men hun prioriterer ikke meg i det hele tatt. Hun har ikke små barn eller ungdommer,hun har ikke eldre å ta seg av,hun er ikke syk,hun jobber 4 dager i mnd. Gjør akkurat det hun vil,men jeg er ikke prioritert. Føler jeg har sittet på innbytterbenken lenge nå.. Vet jeg bør ta det opp med henne,men hva hadde dere gjort? Jeg var redd jeg hadde sagt el gjort noe galt,men har ikke det. Og vi har vært bestevenner så lenge at jeg har dessverre vært så dum at jeg ikke har etablert kontakt med så mange andre veninner,noe jeg får svi for nå,og det er jo min egen feil. Anonymkode: e0d61...4a0 Oi den er lei.😔 Skjønner at du føler deg dolket eller byttet ut av en god venninna. I min verden så er det i medgang og motgang i livet en ser andre mennesker sine sanne farger. Jeg har ett eksempel på meg. Jeg har prioritert en god venninne å kommet mye på besøk til henne. Nå som jeg står i en livskrise uansett hva det er, det deler jeg ikke her men da skal hun ikke besøke meg tilbake. Her har hun fortalt hun skal være der å hun prioriterer andre istedenfor å beklager seg for at hun ikke kan være der. Hun har selv så mye men nå har jo tingene begynt å ordne seg der. Så det er bare en unnskyldning. Jeg tenker man for tid til det man ønsker. Alt handler om prioritering! Jeg tenker det samme med din venninne. Dette er ikke greit. Du bør si du er skuffet. Ikke bli sint men si du er skuffet. Det er mange som forsvinner i medgang men så er det også mange som forsvinner i motgang. For meg er det ett veldig rødt flagg. Man skal være der i begge faser. Venner som dropper andre pga de er i en god periode selv er absolutt ikke greit. Men det er min mening. Håper det order seg og lykke til Anonymkode: 46e96...5c3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 Hun er nyforelska? La det ligge, og la henne nyte denne tiden Høres ut som om dere har hatt et litt for tett forhold, på grensen mot usunt…? Hvor dere kanskje ble pseudo-partnere for hverandre? Skjønner det er leit for deg, og en brå overgang. Men det beste du gjør nå er å ta tak i ditt eget liv, og fylle det med flere mennesker, aktiviteter og interesser enn bare henne. Anonymkode: 23642...453 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 Enig med henne over meg! Klart at nå skal venninnen din få kose seg skikkelig med han som hun er blitt kjæreste med! Det kommer snart hverdager, og alt blir mer normalisert, og da vil dere finne igjen tonen sammen. Men, når man har fått kjæreste skal naturligvis han eller hun prioriteres, da kommer venner et lite hakk ned på stigen. Dette er faktisk helt normalt, og det vil bli sånn for deg, også. Hvis man blir sur for noe sånt, og starter å stille krav om mer kontakt osv., så har man lagt gullegget. DA er det faktisk sjanse for at du blir kuttet ut for godt. Det vil roe seg etter hvert, så pust med magen. Gled deg over at venninnen din har det fint, og spør heller i en positiv tone om hvordan det går med dem, så vil det bli godt tatt imot. Anonymkode: b9158...74f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå