Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er IKKE en «vææær-så-snill-å-syns-synd-på-meg-tråd». Jeg bare trenger å få ut denne frustrasjonen 😣

Jeg er en mann på snart 52, jeg kjenner meg egentlig ikke gammel, men samtidig hører/kjenner/føler/merker jeg at jeg er i ferd med å bli det. 
Jeg ser at kvinnene ikke lenger kaster et blikk i min retning, jeg ser at det er en deltidsjobb å holde gammelmannshårene vekke fra ører og nese, jeg tar meg i tåpelige gubbefakter osv. - og jeg hater det, jeg vil virkelig ikke være her 🙈🙈🙈 Samtidig vil jeg heller ikke være han fyren som ikke innser at han er over middagshøyden, og prøver å late som han fremdeles er 30 😬

Andre som kjenner på denne ulidelige frustrasjonen? 

Anonymkode: 5c000...f2e

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

😅

Anonymkode: 8701f...676

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke noe gøy og det er det fullt lov å syns, tror det er kjempe normalt. Blir så sinnt på meg selv for å tenke det da jeg var yngre nå, så blir jeg sikkert det av å tenke det nå senere, så håper du ikke lar det ta over speilbildet ditt og kan nyte liv, kropp og helse. 

Du er ikke klar for å bli gammel, du er enda ikke gammel. Håper at når dagen kommer og vi er at vi er mer klar for det. 

Å du er nok en kjekk kar, og dagen du blir fullvokst gubbe, en kjekk gubbe 😊 

Anonymkode: 8a670...3a8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det har jo mye med psyken å gjøre. 

I tillegg handler det også om realisme. Klart at mange av damene som er ti-tyve år yngre ikke ser i din retning, men det vil de jevnaldrende damene gjøre. Har du et hyggelig smil på lur, og er selvsikker (uten å være selvgod), så er du langt på vei. Det er masse kjekke menn på din alder, veltrente, og i en livsfase der de er økonomisk trygge og med gode, sikre jobber.

Kle deg ok, ikke la skjeggstubben stå der, ta en tur innom frisøren jevnlig, og for all del: Ha god hygiene. Løft hodet, ikke gå og tenk negative tanker om at "ingen ser på meg", for da lyser det dårlig selvtillit lang vei.

Anonymkode: a537e...f5d

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

- og "tåpelige gubbefakter", hva er det for noe? :fnise:

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke noe gøy og det er det fullt lov å syns, tror det er kjempe normalt. Blir så sinnt på meg selv for å tenke det da jeg var yngre nå, så blir jeg sikkert det av å tenke det nå senere, så håper du ikke lar det ta over speilbildet ditt og kan nyte liv, kropp og helse. 

Du er ikke klar for å bli gammel, du er enda ikke gammel. Håper at når dagen kommer og vi er at vi er mer klar for det. 

Å du er nok en kjekk kar, og dagen du blir fullvokst gubbe, en kjekk gubbe 😊 

Anonymkode: 8a670...3a8

Ja håper inderlig det er normalt 😅 men tusen takk for fint svar ♥️

• Hjerte 1
Skrevet

Det har jo mye med psyken å gjøre. 

I tillegg handler det også om realisme. Klart at mange av damene som er ti-tyve år yngre ikke ser i din retning, men det vil de jevnaldrende damene gjøre. Har du et hyggelig smil på lur, og er selvsikker (uten å være selvgod), så er du langt på vei. Det er masse kjekke menn på din alder, veltrente, og i en livsfase der de er økonomisk trygge og med gode, sikre jobber.

Kle deg ok, ikke la skjeggstubben stå der, ta en tur innom frisøren jevnlig, og for all del: Ha god hygiene. Løft hodet, ikke gå og tenk negative tanker om at "ingen ser på meg", for da lyser det dårlig selvtillit lang vei.

Tusen takk for fint svar ♥️

Har på ingen måte hverken behov for eller forventning om at de som er 10-20 år yngre ska dra solbrillene nedpå nesa å titte over kanten når de ser meg 🙈 Og det er vel noe med de som er rundt min egen alder - kanskje de kjenner litt på det samme som meg og ikke er like frempå som for noen år siden de heller 🙃

Kunne nok vært bedre trent, men jobb, økonomi, hår, skjegg & deo er i hvert fall i boks 😂😂

Så, får vel egentlig bare senke skuldrene og tenke at det går bra (det går bare ikke over denne gangen 😂).
Det bare slår meg at det er stusselig å være kommet hit i livet, og da blir man frustrert.

• Liker 1
Skrevet

- og "tåpelige gubbefakter", hva er det for noe? :fnise:

😂😂

Tror ikke jeg skal gå inn på de 🙈

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er IKKE en «vææær-så-snill-å-syns-synd-på-meg-tråd». Jeg bare trenger å få ut denne frustrasjonen 😣

Jeg er en mann på snart 52, jeg kjenner meg egentlig ikke gammel, men samtidig hører/kjenner/føler/merker jeg at jeg er i ferd med å bli det. 
Jeg ser at kvinnene ikke lenger kaster et blikk i min retning, jeg ser at det er en deltidsjobb å holde gammelmannshårene vekke fra ører og nese, jeg tar meg i tåpelige gubbefakter osv. - og jeg hater det, jeg vil virkelig ikke være her 🙈🙈🙈 Samtidig vil jeg heller ikke være han fyren som ikke innser at han er over middagshøyden, og prøver å late som han fremdeles er 30 😬

Nå er jeg i 30-årene, men kjente jeg gikk på en smell tidligere med at alderen kommer. Sinnarynken som begynner å komme snikende, har fått striper i pannen og på nesen, fargen i huden min er ikke det samme som den var før, kiloene som legger på seg langt fortere enn før selv om jeg er langt mer aktiv enn i 20-årene og spiser langt mindre osv. Jeg har vel egentlig at det sitter litt i hodet mitt og at det er bare å gi slipp på det. Det er jo ikke så farlig hva andre mener. Sinnarynken er der, og vil nok bli mer og mer. Føler jeg meg komfortabel med det? Kan jeg leve med det? Liker jeg å gå i rosa? Elsker jeg tatoveringene mine? Absolutt. Så ja, tja, begynner vel egentlig å gi litt slipp det igjen. 

Om du føler deg komfortabel med deg selv, så spiller det vel ingen rolle hva andre mener. :) Nyt livet! 

Anonymkode: a22e1...eec

• Hjerte 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for fint svar ♥️

Har på ingen måte hverken behov for eller forventning om at de som er 10-20 år yngre ska dra solbrillene nedpå nesa å titte over kanten når de ser meg 🙈 Og det er vel noe med de som er rundt min egen alder - kanskje de kjenner litt på det samme som meg og ikke er like frempå som for noen år siden de heller 🙃

Kunne nok vært bedre trent, men jobb, økonomi, hår, skjegg & deo er i hvert fall i boks 😂😂

Så, får vel egentlig bare senke skuldrene og tenke at det går bra (det går bare ikke over denne gangen 😂).
Det bare slår meg at det er stusselig å være kommet hit i livet, og da blir man frustrert.

Jeg var nylig vitne til en 27-åring som døde av kreft. Dette satte hele den "jeg føler meg så gammel"-greia i perspektiv, fordi hun fikk aldri de mulighetene som jeg har fått og livet er en velsignelse som fort kan ende. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg var nylig vitne til en 27-åring som døde av kreft. Dette satte hele den "jeg føler meg så gammel"-greia i perspektiv, fordi hun fikk aldri de mulighetene som jeg har fått og livet er en velsignelse som fort kan ende. 

Veldig veldig godt poeng 🙁

-TS

• Liker 2
Skrevet

Du har vært barn, ungdom, ung voksen, voksen og nå er du middelaldrende.

Nå er det noen andres tid til å være ung.

Kanskje vil det hjelpe å bli mer mindful? Det har hjulpet meg ihvertfall. Å ta seg tid til å observere og nyte livet litt ekstra.

Det er et mirakel at du er her og får oppleve alt!😀

Anonymkode: ddb9d...c27

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg kan relatere, kjære bror. Jobb å holde hårveksten unna fjeset, kamuflere tynt behårede områder på hodet mitt, samt prøve (fåfengt) å begrense framveksten av nye rynker. I tillegg prøve å holde balanse vedlike, følge med faglig og unngå beinskjørhet.

Heldigvis er jeg klokere og mer humoristisk enn før, så prøver å ta endringene med fatning. På den positive sideneldes mannen min og jeg synkront siden vi er like gamle, så vi forstår hverandre og kan klage og le litt sammen.

Anonymkode: 51e6f...48a

• Hjerte 2
Skrevet

Min mormor sa alltid at hun stokk da hun så seg i speilet - for frem til det hadde hun jo glemt at hun var gammel. 

Jeg forsto ikke hva hun mente da jeg var 18, men nå når jeg har rundet 40 så skjønner jeg henne godt. 

Anonymkode: 39697...79a

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker det er mulig å unngå denne "ulidelige" frustrasjonen. Å benekte sin alder og hva som kommer med den, blir som å kjempe mot vannet som renner ned; det går ikke. 

Kvinner kaster blikket i din rettning, men hva de ser er 100% opp til deg: Er det en rolig, komfortabel mann som er der han skal være i livet, eller er det desperasjonen, hentesveisen og usikkerhetene? 🤷‍♂️

Du kan enda være deg selv og ikke føle deg gammel selv om papirene sier noe annet. En mann med god vigør og lidenskapelig forhold til livet er ikke noe som er eksklusivt til ungdommen, om noe så er det ettertraktet om du enda har gløden som en eldre kar. Alt handler om at du må være komfortabel med den du er og alderen du er, så kan du gjøre hva enn du vil.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Velkommen i "klubben". Vi deler alle den samme skjebnen. Ingen liker å eldes. Det er livet. Du bør helst finne ut hva du vil leve for fordi livet er kort. Egentlig så er du heldigere enn damer fordi vi sliter med overgangs alder og blir enda mer "usynlig" enn menn blir.  Du kan fremdeles finne deg yngre damer fra Asia som en gammel onkel av meg skamløst gjorde. Ser det er noen menn på din og min alder som finner kjærligheten på nytt med litt yngre damer. Har 2 av dem i min omgangskrets. Ene er 60 år med 3 småbarn. Men tror ikke at det akkurat er drømmen for de fleste godt voksne mennesker som vil ha noe mer ut av livet.

Anonymkode: 05b51...4f5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Veldig veldig godt poeng 🙁

-TS

Jeg døde nesten fra familien min i en alder av 47. Har nå rundet 50 og feiret det. Det er en glede å leve og da blir man nødvendigvis eldre. Når det er sagt, så er det en del ting som er forbi nå. Tiden som småbarnstrener. Tiden jeg lett kunne relatere til « de unge» på jobben og feste med de osv. 

Når det gjelder tidens tann, så tygger den på. Det er nok lurt å ta grep. Trene både kondis og styrke er smart. Det samme å holde styr på vekta og ørehår mv. 

Anonymkode: 9660a...9b9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er 48 år nå, og har begynt å trene vekter, samt noe oppvarming. Rett og slett fordi jeg følte meg så tung i kroppen. Jeg kjente at jeg ble eldre for første gang i kroppen. Det har hjulpet å trene. De første knebøyene satte meg jo ut i flere dager! Det sier jo litt om at etter en viss alder så kommer ingenting gratis. 

Jeg kjenner meg veldig mye mer fylt med energi, og dermed kanskje selvtillit etter at jeg har begynt å trene. To dager i uken, og jeg har treningskamerat...så vi stiller opp hver gang. Sånn flytende plan fungerer ikke her hos meg. 

Mannen min ble 50 nå, og jeg synes han er flott! Det er noe med roen over det å bli voksen. Skikkelig voksen. Det er jo ofte smilet og overskuddet som er mest tiltrekkende for meg for tiden. 

Så du bare tenke at 50 er de nye 40. Nå er tiden der du skal tenke på deg selv, stelle med deg selv, kanskje reise litt...og gjøre dine ting. Jeg har store forventninger til 50 årene her. De siste ungene er snart ute av huset, og jeg gleder meg til mitt tiår!

Det synes jeg du skal gjøre også :)

Anonymkode: 0b8a2...bc5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det værste med å være mann over 50 er stigmaet som er skapt av dårlige folk i vår aldersgruppe. Man blir uglesett sosialt og i arbeidslivet ikke minst yngre folk som mener du er gammel og utdatert. Alt dette er myter og bullshit skapt av noen få. 

Fysisk sett så liker jeg ikke det trynet jeg ser i speilet. Det har jeg aldri gjort, men nå er det mer rynkete enn noen sinne. 

Men ellers er jeg fysisk langt sprekere enn en gjennomsnittlig 40-åring, på grunn av at jeg trener mye (og at det er fysisk forfall i den yngre befolkningen), jeg jobber med spennende ting, er mer sosial enn før, voksne barn betyr masse fritid, jeg stresser ikke med økonomi. Jeg tror 50-åra mine kan bli mine beste år hittil. 

Anonymkode: 947be...1ea

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg lo for meg selv nå, for jeg så for meg mannen min i beskrivelsen din. Du har selvinnsikt og humor da. Det er det ikke alle 20-30 åringer som har.

Det er en tid for alt, også å bli middelaldrende. 

Prøv å tenk positivt på hva 50 årene bringer med seg. Som regel bedre økonomi, stabilt liv, mindre press osv. 

Anonymkode: 44957...dd4

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...