Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tok noen privatisteksamener for en del år tilbake, og jeg ønsker nå å fullføre de resterende for å få vitnemål.

Men greia er at de ikke virker å være registrert noe sted? Hvor skal de være? Hvor skal jeg lete?

Hele privatist-system fremstår ganske rotete, men slik jeg har forstått det, så skal disse

eksamene være på inSchool privatist, men der finner jeg ikke noe.

Jeg må vite at de gamle er registrert før jeg setter i gang med nye.

Er det noen her som vet noe om dette? Må jeg kontakte fylkeskommunen? 🤷‍♀️

Jeg blir ganske oppgitt og motløs hvis jeg må ta alt på nytt.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1747552-hvor-er-privatisteksamene-mine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok mine før det nye systemet med Vista kom. Det het da privatistweb.no. Jeg har planer om å ta R1 i år så jeg tok en titt på det tidligere og absolutt ingen av mine tidligere fag (sist tatt i 2018) ligger inne i systemet. Vet ikke om det gjelder deg, men tenkte jeg skulle nevne det. 🙂 

Anonymkode: 4a949...755

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tok mine før det nye systemet med Vista kom. Det het da privatistweb.no. Jeg har planer om å ta R1 i år så jeg tok en titt på det tidligere og absolutt ingen av mine tidligere fag (sist tatt i 2018) ligger inne i systemet. Vet ikke om det gjelder deg, men tenkte jeg skulle nevne det. 🙂 

Takk for svar. 

Samme her. Jeg tok mine eksamener lenge før 2018, og da het det også privatistweb.

Men fant du ut hvor eksamene dine ligger, da? 

Jeg kjenner jeg blir nervøs for at de har forsvunnet for all tid :P 

3 minutter siden, DoorKnob said:

Takk for svar. 

Samme her. Jeg tok mine eksamener lenge før 2018, og da het det også privatistweb.

Men fant du ut hvor eksamene dine ligger, da? 

Jeg kjenner jeg blir nervøs for at de har forsvunnet for all tid :P 

Kan være at det ikke har blitt med i systemet når de fikset nytt. Det er ofte skjedd at det blir feil da, men ofte så har man en back-up av informasjonen et sted. Jeg har ikke ringt dem da jeg har kompetansebevis med dokumentasjonen uansett, men ville absolutt prøvd å ringe :) 

(og nei, de har ikke hos meg i det hele tatt)

Annonse

DoorKnob skrev (2 minutter siden):

Den eksisterer ikke lenger, Panda.

Så den websiden er aktiv men død altså?

Jeg ser den vil at du skal logge inn med den kommunen du tok eksamen inn så der er det vel nå

Endret av NakenPanda

Jeg sendte nettopp en mail til fylkeskommunen. Får bare vente å se hva de svarer.

Kjenner jeg blir nervøs for at jeg gjorde noe feil den gangen, eller at den ikke har blitt registrert på rett måte

slik at jeg må ta alt på nytt.

4 minutter siden, DoorKnob said:

Jeg sendte nettopp en mail til fylkeskommunen. Får bare vente å se hva de svarer.

Kjenner jeg blir nervøs for at jeg gjorde noe feil den gangen, eller at den ikke har blitt registrert på rett måte

slik at jeg må ta alt på nytt.

Pust med magen! Ikke ta sorgene på forskudd. Det er helt vanlig at de har back-up av sånne ting! 🙂 Det er noe med lover om arkivering med sensitiv informasjon. 

5 minutter siden, Agatha said:

Ligger ikke i den der nasjonale vitnemålsdatabasen?

Nå vet jeg ikke med TS, men mine ligger ikke der. Jeg har R94 yrkesfag, fagbrev og påbygg i kunnskapsløftet. Jeg har studiekompetanse, men jeg får ikke vitnemål så derfor ikke noe i nasjonale vitnemålsdatabase :) 

Annonse

Har du sjekket ved lånekassen ts? Mine privatisteksamener ligger der helt tilbake til 2013! Men dette var nok pga jeg fikk støtte lånekassen, så de fagene telte mtp stipend og nedbetaling av lån osv.

F eks jeg fikk "borteboerstipend" eller hva det het? Da jeg tok fag som privatist mens jeg bodde borte fra foreldrene mine. På lånekassen går jeg på "eksamen og grad", og blar jeg helt bakerst på "registrerte eksamensresultater" finner jeg blant annet "Høst 2013, MAT1013 140 timer". Det som het/heter Matematikk T. 

Anonymkode: 18f37...383

Annonse
DoorKnob skrev (12 timer siden):

Hei.

Jeg tok noen privatisteksamener for en del år tilbake, og jeg ønsker nå å fullføre de resterende for å få vitnemål.

Men greia er at de ikke virker å være registrert noe sted? Hvor skal de være? Hvor skal jeg lete?

Hele privatist-system fremstår ganske rotete, men slik jeg har forstått det, så skal disse

eksamene være på inSchool privatist, men der finner jeg ikke noe.

Jeg må vite at de gamle er registrert før jeg setter i gang med nye.

Er det noen her som vet noe om dette? Må jeg kontakte fylkeskommunen? 🤷‍♀️

Jeg blir ganske oppgitt og motløs hvis jeg må ta alt på nytt.

Jeg ser at mine gamle vgs(2010-2018) resultater ink privatist resultater ikke ligger på den nye portalen men var tilgjengelig på privatistweb. Nå har jeg fullført høyere utdanning i ettertid og har fysisk samt digitale vitnemål andre plasser. 

Men jeg antar du må etterspørre et kompetansebevis, evt få sendt et fysisk. På den nye portalen er det en egen fane du kan bruke for å etterspørsel rundt dette. 

Og nei resultatene er selvsagt ikke forduftet, men de er nok ikke blitt sammenstilt på ny portal for ikke aktive studenter. Sannsynligvis er det en semi manuell prosess.

Anonymkode: a0371...fab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...