Gå til innhold

Sjekke opp en tilfeldig mann

Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det problem å forklare dette for barnet senere? :overrasket:

Man kan jo si til barnet at det var så sterkt ønsket at moren fikk det på tross av at de ikke hadde noen pappa - hun fant en som hun falt for men det ble ikke noe forhold - og det er det klokeste moren noensinne kunne ha gjort, fordi hun fikk barnet!

Dette barnet må da være svært ønsket?!

Jeg forstår ikke problemet her. So what, barnet kommer til å spørre etter faren, buhu. Så lenge barnet har det bra hva er galt med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jalileh
Hvorfor er det problem å forklare dette for barnet senere?  :overrasket:

Man kan jo si til barnet at det var så sterkt ønsket at moren fikk det på tross av at de ikke hadde noen pappa - hun fant en som hun falt for men det ble ikke noe forhold - og det er det klokeste moren noensinne kunne ha gjort, fordi hun fikk barnet!

Dette barnet må da være svært ønsket?!

Jeg forstår ikke problemet her. So what, barnet kommer til å spørre etter faren, buhu. Så lenge barnet har det bra hva er galt med dette?

Man går da bak ryggen på en fyr også. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så veldig mye lettere å forklare for barnet at det kommer fra en spermabank?

Man får vel penger fra det offentlige når man gått til en spermabank og?

Jeg synes det ville være lettere å si at mamma hadde ikke noen mann som hadde sånne babyfrø som må til for å lage en baby, så hun kjøpte dem, framfor å pynte på en ons-historie. Og, ja man får minstebidrag og dobbelt barnetrygd uansett. Ville nok vært redd for at det ville bli mye styr ut av at ungen ville finne faren sin hvis det var et ons, sånn som hun dama i Tore på sporet forrige lørdag hvor mora hadde hatt et ons med en palestiner hun knapt visste navnet på. Datteren hadde lett i årevis og virka temmelig preget av det psykisk. Tore klarte å finne faren, da! Flinke Tore! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Jeg synes det ville være lettere å si at mamma hadde ikke noen mann som hadde sånne babyfrø som må til for å lage en baby, så hun kjøpte dem, framfor å pynte på en ons-historie. Og, ja man får minstebidrag og dobbelt barnetrygd uansett. Ville nok vært redd for at det ville bli mye styr ut av at ungen ville finne faren sin hvis det var et ons, sånn som hun dama i Tore på sporet forrige lørdag hvor mora hadde hatt et ons med en palestiner hun knapt visste navnet på. Datteren hadde lett i årevis og virka temmelig preget av det psykisk. Tore klarte å finne faren, da! Flinke Tore!  :klappe:

Det jeg synes er litt ille er at hun har fortalt om dette til flere. Ikke noe særlig hvid dette ender opp i et rykte som ungen får slengt i trynet om noen år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg synes er litt ille er at hun har fortalt om dette til flere. Ikke noe særlig hvid dette ender opp i et rykte som ungen får slengt i trynet om noen år...

Tror ikke jeg ville synes det var så kult om ungen min ville vært på tv om 30 år i 2036-utgaven av Tore på sporet og lete etter mitt ons. Tror kanskje det ville være fornuftig av dama og få meg seg navnet på befrukteren, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ganske egoistisk ut av henne! Både overfor ungen og mannen. Syns faktisk at en mann har rett til å vite at han skal bli far, selv om det ikke var det som var planen hans. Og ungen vil jo en gang lure på hvem faren er, men moren har med vilje ikke fått noe navn på ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne damen får ingen respekt fra meg - hun burde skamme seg! :frustrert:

Det er ingen menneskerett (eller kvinnerett kanskje) å få barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres helt greit ut såfremt moren er svært ressurssterk og bevisst - hvilken hun her høres ut som om hun er basert på ytre fakta..

Ressurssterk my ass. Hun var ikke spesielt oppegående når det gjelder moralske ressurser ihvertfall. Og det kommer ikke barna hennes til å bli heller når de vokser opp med en sånn mor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen

Kom til å tenke på enda mer som kan dukke opp etter hver for denne moren og barnet hennes. Hva om denne mannen hun tilfeldig sjekket opp bærer på en arvelig sykdom? Det er ikke alle som har genene i orden, og det er ikke alltid synlig utenpå hvordan det står til. Psykisk sykdom er også noe man kan være disponert for hvis opphavet har det... Hm... Synes mindre og mindre om dette jo mer jeg tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes trådstarter skal velge omgangskretsen sin, eventuelt lesestoffet sitt, med litt mer omhu.

Resten synes jeg lite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Millicent

Jeg syns det er helt hårreisende at det finnes kvinner av den sorten der ute, og er sjeleglad jeg ikke er mann når jeg hører slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang en mann har samleie med en kvinne er det en sjanse for at hun blir gravid. Sjansen kan være stor eller liten, alt etter som hvor i syklusen kvinnen er og om det er brukt prevensjon eller ikke. Dersom mannen ikke er interessert i å bli far må han sørge for å enten avstå fra sex eller å bruke prevensjon.

Og selv om prevensjonen skulle feile gjorde han valget da han hoppet til køys.

Han må ha i bakhodet at når man har sex med ei fremmed dame, så kan hun ha all slags baktanker for hvorfor hun ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gaja_*
Kom til å tenke på enda mer som kan dukke opp etter hver for denne moren og barnet hennes. Hva om denne mannen hun tilfeldig sjekket opp bærer på en arvelig sykdom? Det er ikke alle som har genene i orden, og det er ikke alltid synlig utenpå hvordan det står til. Psykisk sykdom er også noe man kan være disponert for hvis opphavet har det... Hm... Synes mindre og mindre om dette jo mer jeg tenker på det.

eller seksuelt overførbare sykdommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Jeg synes trådstarter skal velge omgangskretsen sin, eventuelt lesestoffet sitt, med litt mer omhu.

Resten synes jeg lite om.

Hæ?????? Hva feiler det deg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...