Gå til innhold

Naturlige tips til perimenopause- og overgangsaldersymptomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke bruke hormoner. Kroppen min reagerer på hormoner rett og slett. 

Tilskudd av D-vitamin er bra. Bruke melatonin for søvn. Dagslys. Sol. Trening. Ikke stresse. 

Har noen tips til andre gode remedier? Urter? Naturmidler? Annet? Hører gjerne erfaringer. 

Jeg er 45, har hatt endringer i syklus de siste to årene, våkner mer om natten og våkner tidligere. Dårligere søvn. Også heftigere pms,  hele lutealfasen er svært krevende. Kan kjenne på tungsinn, matthet, må sove mer, gråter lett. Håret mitt har blitt tynnere og huden tørrere. 

Jeg går mye tur og går også hjem fra jobb - det hjelper enormt mentalt pluss jeg blir sprekere. Trener 1-2 ganger i uken. Merker også bedring av å verne meg selv ved pms, sove mer, spise proteiner, ikke legge store arrangementer til de dagene. Dette demper stress, som hjelper på alt det andre. Men tar gjerne imot tips, for verre skal det nok bli. Hjelp! 

Anonymkode: 8e7d0...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker ikke bruke hormoner. Kroppen min reagerer på hormoner rett og slett. 

Tilskudd av D-vitamin er bra. Bruke melatonin for søvn. Dagslys. Sol. Trening. Ikke stresse. 

Har noen tips til andre gode remedier? Urter? Naturmidler? Annet? Hører gjerne erfaringer. 

Jeg er 45, har hatt endringer i syklus de siste to årene, våkner mer om natten og våkner tidligere. Dårligere søvn. Også heftigere pms,  hele lutealfasen er svært krevende. Kan kjenne på tungsinn, matthet, må sove mer, gråter lett. Håret mitt har blitt tynnere og huden tørrere. 

Jeg går mye tur og går også hjem fra jobb - det hjelper enormt mentalt pluss jeg blir sprekere. Trener 1-2 ganger i uken. Merker også bedring av å verne meg selv ved pms, sove mer, spise proteiner, ikke legge store arrangementer til de dagene. Dette demper stress, som hjelper på alt det andre. Men tar gjerne imot tips, for verre skal det nok bli. Hjelp! 

Omefa 3, tran eller valnøtter. Nattlysolje

Anonymkode: b8b07...9ef

Skrevet

Jeg har kjøpt overdeler med glidelås som betyr at de er raske å ta av, og så har jeg en kald gang. Kan gå ut på trammen også. Hjelper mot hetetokter. Snodig opplevelse å stå der i kuldegrader og ikke fryse.

Anonymkode: 86745...43a

Skrevet

L-Theanine kan brukes for søvn og rødkløver for hetetokter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Omefa 3, tran eller valnøtter. Nattlysolje

Anonymkode: b8b07...9ef

Takk for tips! Noterer. Kan nok bli bedre på Omega 3-fronten. Stemmer det at krill er bedre enn vanlig omega 3 fra fisk? Hva gjør nattlysolje? 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har kjøpt overdeler med glidelås som betyr at de er raske å ta av, og så har jeg en kald gang. Kan gå ut på trammen også. Hjelper mot hetetokter. Snodig opplevelse å stå der i kuldegrader og ikke fryse.

Anonymkode: 86745...43a

Takk for tips! Har ikke hetetokter enda, men greit å ha tipsene klare.🙂

Skrevet
Ulven skrev (18 minutter siden):

L-Theanine kan brukes for søvn og rødkløver for hetetokter. 

Takk for tips! Noteres. Hvor kjøper du dette? 🙂

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Takk for tips! Noteres. Hvor kjøper du dette? 🙂

Jeg kjøper alle mine kosttilskudd på nett og gjerne fra utlandet. Nå bruker jeg HRT, så jeg trenger ikke rødkløver lenger, men jeg hadde god effekt av dette: Kjøp New Nordic Rødkløver billig hos Med24.no

L-theanin(teanin) kan du feks kjøpe på bodystore. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...