Gå til innhold

Gastric sleeve operert og det brenner når jeg spiser . Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble gastric sleeve operert for 1 uke siden (offentlig sykehus) . Etter 1 uke skulle man begynne med most mat. 

men jeg klarer det ikke. Maten kommer ned i magen også begynner en brennende følelse i mage og brystbein region før maten til slutt kommer opp. 
det jeg har forsøkt i dag er
- myk eggerøre (retur etter 15 min), 1 godt tygga knekkebrød med tubeost (det sto på forslag siden fra sykehuset selvom det høres rart jr )
-foodprossesset fiskegrateng med kokte gullerøtter . Tok 3 biter og kjente samme brennende følelse og alt kom tilbake. Så jeg ga meg der

Noen slakeoperterte som har opplevd en sånn brennde følelse i magen som til slutt fører til at maten kommer opp igjen? Det er vondt også. Og etterpå blir jeg veldig sliten. 

flytende mat og en mango sorbet jeg testa ut gikk ned uten trøbbel 

Anonymkode: 5506a...a30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har et stort sår i magen. Magesyre blir produsert og irriterer såret. Spis flytende noen dager ekstra og kontakt klinikken dersom det ikke gir seg. 

Anonymkode: 6b1d7...82c

• Nyttig 1
Skrevet

Tenk at "1 uke" er 4-10 dager. Hadde beskjeden vært at du skulle begynne med fast føde I DAG, ville du fått instruks om å gjøre det etter "7 dager".

Se det an litt. Hold deg til flytende noen dager til.

Anonymkode: e1a44...521

• Nyttig 1
Skrevet

Mange sleeve-opererte opplever halsbrann etter operasjon. Selv har jeg stått på Nexium siden operasjonen

Anonymkode: 5a05f...0f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...