AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #1 Skrevet 7. februar 2024 Tenker ikke da på en eks som dere kun samarbeider litt dårlig med osv,MEN de som har barn med en psykopat. Psykisk vold evt fysisk vold. 1. Hvor mye omsorg har mannen for barna? 2. Har dere vært i samvær rettssak? 3. Fikk du noen gang fred fra psykopaten? Tenker da på menn som virkelig har gjort livet deres til et helvete. Og du gar ptsd. Anonymkode: dcc6e...2d2 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2 Skrevet 7. februar 2024 Håper virkelig ikke kvinner og menn som er voldelig fysisk og psykisk får ha samvær med sine barn... Jeg vet om to stk der jeg kjenner mannen vagt ( han er voldelig ) og han får det til å se ut at han er offeret som må "kjempe" for sin datter. Mens alle vet at han er psykisk ustabil og har slått eksen sin, og at det er derfor han ikke får ha samvær. Voldelige folk skal ikke ha tilgang til barn. Bare noen episoder med vold kan gjøre en person ødelagt i lang tid. En jeg kjenner ble slått og nesten drept av en hun datet, og hun er fortsatt sykemeldt, over et halvt år siden hendelsen. Er helt grusomt at det skjedde henne og hvor lang tid denne skjønne kvinnen sliter med å stå støtt igjen. Med det sagt så er kjæresten min offer for en voldelig far og sliter masse med følelser og relasjoner. Han er så såret at det er så vanskelig å elske han og for han å bli elsket. Faren ( og moren ) har virkelig skadet han for livet. Beskytt barna. 😰 Anonymkode: e55f6...d28 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #3 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Håper virkelig ikke kvinner og menn som er voldelig fysisk og psykisk får ha samvær med sine barn... Jeg vet om to stk der jeg kjenner mannen vagt ( han er voldelig ) og han får det til å se ut at han er offeret som må "kjempe" for sin datter. Mens alle vet at han er psykisk ustabil og har slått eksen sin, og at det er derfor han ikke får ha samvær. Voldelige folk skal ikke ha tilgang til barn. Bare noen episoder med vold kan gjøre en person ødelagt i lang tid. En jeg kjenner ble slått og nesten drept av en hun datet, og hun er fortsatt sykemeldt, over et halvt år siden hendelsen. Er helt grusomt at det skjedde henne og hvor lang tid denne skjønne kvinnen sliter med å stå støtt igjen. Med det sagt så er kjæresten min offer for en voldelig far og sliter masse med følelser og relasjoner. Han er så såret at det er så vanskelig å elske han og for han å bli elsket. Faren ( og moren ) har virkelig skadet han for livet. Beskytt barna. 😰 Anonymkode: e55f6...d28 Selvfølgelig har de det ofte. Psykisk vold mot partner betyr ikke man ikke får omsorg for barn...dessverre.. Anonymkode: dcc6e...2d2 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 Min eks har psykopati på papiret etter flere år med helsestasjon, barnevern, psykologer osv. Han har 50/50 med den forutsetning at han bor sammen med hun han bor med i dag. Vi har hatt rettsforberedende men ble aldri full rettssak. Det er ikke mulig å beskytte barn fullstendig mot en forelder med psykopati. Det beste du kan gjøre er å være en solid motvekt, og dette får du mye veiledning på. Her er psykisk vold problemet. Mitt knep er sørge for at han alltid er et snev av "ute etter meg" for da blir barnet spart. Er det du som sier han er psykopat eller noen fagpersoner? Det er mange som kaller eksen sin psykopat. Anonymkode: 4b636...39f 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Min eks har psykopati på papiret etter flere år med helsestasjon, barnevern, psykologer osv. Han har 50/50 med den forutsetning at han bor sammen med hun han bor med i dag. Vi har hatt rettsforberedende men ble aldri full rettssak. Det er ikke mulig å beskytte barn fullstendig mot en forelder med psykopati. Det beste du kan gjøre er å være en solid motvekt, og dette får du mye veiledning på. Her er psykisk vold problemet. Mitt knep er sørge for at han alltid er et snev av "ute etter meg" for da blir barnet spart. Er det du som sier han er psykopat eller noen fagpersoner? Det er mange som kaller eksen sin psykopat. Anonymkode: 4b636...39f Hvem har diagnostisert exen din med psykopati? Anonymkode: a7088...bf3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvem har diagnostisert exen din med psykopati? Anonymkode: a7088...bf3 Forskjellige instanser fattet mistanke, men han endte opp med å få det av psykiater/ psykolog. Han er klar over det selv og foreldrene hans vet det. Han har fått veiledning for å bevisstgjøre han på handlingene sine. Anonymkode: 4b636...39f 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #7 Skrevet 7. februar 2024 Han har null samvær i dag. Vært i to rettssaker, begge ble anket. Etter tap i begge instanser i begge sakene, og besøksforbud i en lang periode har han latt oss være i snart to år. Ser meg fortsatt over skulderen. Anonymkode: 7378e...f1a 1 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #8 Skrevet 7. februar 2024 Svært få får "psykopat" -diagnose utenom fengsel. Det krever at den manipulerende drittsekken uten selvinnsikt som lever over Norges lover SELV innser at han har et problem, og går til psykolog og svarer sant på alle spørsmålene. Ei jeg kjenner har barn med en som ihvertfall har mange trekk. I forbindelse med bruddet, slo han konen mens barna var vitne. Det ble politianmeldt, men likevel fikk han 50/50... Anonymkode: 3e4b2...e03
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #9 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forskjellige instanser fattet mistanke, men han endte opp med å få det av psykiater/ psykolog. Han er klar over det selv og foreldrene hans vet det. Han har fått veiledning for å bevisstgjøre han på handlingene sine. Anonymkode: 4b636...39f Hva gjorde han som ga mistanke om det? Jeg er i en syk situasjon med en ex selv. Han har ingen diagnose såvidt jeg vet. Han har meldt meg inn til alle instanser. Politi, barnevern osv. De henla alle sakene. Dette er uansett en kamp jeg aldri kan vinne, siden han kjører rettssak på rettssak. Jeg tjener akkurat nok til å ikke få rettslig støtte, å ender derfor opp med regninger på flere hundre tusen. Barnet er derfor hos han mesteparten av tiden og jeg har gitt opp, uansett hvor tragisk det er. Datteren vår fikk vi sammen da jeg var ung, å hennes søsken bor hos meg. Hun får derfor ikke sett de så mye hun skulle ønske. Såfremt han ikke utsetter datteren vår for tydelig omsorgssvikt og det ser greit ut utad, er det ikke så mye jeg kan gjøre. Det har bare vært helt surrealistisk hele veien. Anonymkode: a7088...bf3 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #10 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva gjorde han som ga mistanke om det? Jeg er i en syk situasjon med en ex selv. Han har ingen diagnose såvidt jeg vet. Han har meldt meg inn til alle instanser. Politi, barnevern osv. De henla alle sakene. Dette er uansett en kamp jeg aldri kan vinne, siden han kjører rettssak på rettssak. Jeg tjener akkurat nok til å ikke få rettslig støtte, å ender derfor opp med regninger på flere hundre tusen. Barnet er derfor hos han mesteparten av tiden og jeg har gitt opp, uansett hvor tragisk det er. Datteren vår fikk vi sammen da jeg var ung, å hennes søsken bor hos meg. Hun får derfor ikke sett de så mye hun skulle ønske. Såfremt han ikke utsetter datteren vår for tydelig omsorgssvikt og det ser greit ut utad, er det ikke så mye jeg kan gjøre. Det har bare vært helt surrealistisk hele veien. Anonymkode: a7088...bf3 Gjør. Psykisk vold ekstremt konfliktskapende. Rettssak,BV,Politi. Lyver ,lyver,lyver. Kan du fortelle om hva som skjedde i rettssak? Hvorfor vant han og hvorfor bor deres datter mest hos han? Vanvittig. TS Anonymkode: dcc6e...2d2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #11 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Han har null samvær i dag. Vært i to rettssaker, begge ble anket. Etter tap i begge instanser i begge sakene, og besøksforbud i en lang periode har han latt oss være i snart to år. Ser meg fortsatt over skulderen. Anonymkode: 7378e...f1a Hvordan anker man en rettssak? Anonymkode: fc1df...424
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #12 Skrevet 7. februar 2024 Min xmann er en psykopat, vi har vært gjennom flere runder i retten, Første runde fikk han minimalt med samvær, det skal veldig mye til for at en forelder ikke får samvær. Siste runde ble det satt at han ikke skulle ha samvær med barna om deikke absolutt øsnket det. Så de treffer han innimellom, kun for å spise ute, dra på senteret eller lignende. Kun noen timer av gangen. Han ga oss fred etterhvert, de første årene ba Anonymkode: 5ddf0...67c 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #13 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Gjør. Psykisk vold ekstremt konfliktskapende. Rettssak,BV,Politi. Lyver ,lyver,lyver. Kan du fortelle om hva som skjedde i rettssak? Hvorfor vant han og hvorfor bor deres datter mest hos han? Vanvittig. TS Anonymkode: dcc6e...2d2 Han har ikke vunnet. Jeg ga han det frivillig. På en måte har han det, selvfølgelig. i Norge er det slik at de eneste rettssakene man kan starte igjen og igjen, er barnefordeling. Om jeg da ikke bruker advokat, står jeg i en posisjon hvor jeg kan tape og risikere å måtte betale hans advokatregninger OG saksomkostninger. Det er derfor ikke et alternativ for meg å selvprosedere heller. Anonymkode: a7088...bf3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #14 Skrevet 7. februar 2024 Han har ingen samvær. Vi kom aldri så langt som til rettssak da barnesakkyndig på rettsforberedende møter fikk far til å innse at han måtte ligge unna. Han var fysisk og psykisk voldelig mot barnet. Anonymkode: d604e...7df
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #15 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min xmann er en psykopat, vi har vært gjennom flere runder i retten, Første runde fikk han minimalt med samvær, det skal veldig mye til for at en forelder ikke får samvær. Siste runde ble det satt at han ikke skulle ha samvær med barna om deikke absolutt øsnket det. Så de treffer han innimellom, kun for å spise ute, dra på senteret eller lignende. Kun noen timer av gangen. Han ga oss fred etterhvert, de første årene ba Anonymkode: 5ddf0...67c de første årene var han på hele tiden, med trusler om alt mulig rart. Men det ga seg, men tok år. Brukt flere hundre tusen på rettsaker og sakkyndige etc Anonymkode: 5ddf0...67c 1
Sara222 Skrevet 7. februar 2024 #16 Skrevet 7. februar 2024 https://www.ba.no/vis/tema/partnervold Voldutsatte kvinner blir ikke trodd av hjelpeapparat og rettsvesen. Dette er et kjempeproblem i Norge, som nesten ingen tror er sant før de opplever det på nært hold. Glad for at noen tar dette opp. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #17 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Min xmann er en psykopat, vi har vært gjennom flere runder i retten, Første runde fikk han minimalt med samvær, det skal veldig mye til for at en forelder ikke får samvær. Siste runde ble det satt at han ikke skulle ha samvær med barna om deikke absolutt øsnket det. Så de treffer han innimellom, kun for å spise ute, dra på senteret eller lignende. Kun noen timer av gangen. Han ga oss fred etterhvert, de første årene ba Anonymkode: 5ddf0...67c Hvilket grunnlag la retten til grunn? Altså hva har denne mannen gjort mot deg eller barn? Hva ser dommer på?🤔 Anonymkode: dcc6e...2d2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #18 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Min xmann er en psykopat, vi har vært gjennom flere runder i retten, Første runde fikk han minimalt med samvær, det skal veldig mye til for at en forelder ikke får samvær. Siste runde ble det satt at han ikke skulle ha samvær med barna om deikke absolutt øsnket det. Så de treffer han innimellom, kun for å spise ute, dra på senteret eller lignende. Kun noen timer av gangen. Han ga oss fred etterhvert, de første årene ba Anonymkode: 5ddf0...67c Hva koster en rettssak ?uten fri rettshjelp Anonymkode: dcc6e...2d2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #19 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilket grunnlag la retten til grunn? Altså hva har denne mannen gjort mot deg eller barn? Hva ser dommer på?🤔 Anonymkode: dcc6e...2d2 Dette gikk på hvordan han var mot ungene, startet allerede når de gikk i barnehage, BV involvert, politi og anmeldelser, avhør av ungene etc. Han var verst psykisk, men var ikke grei med de fysisk heller. Var en befrielse den dagen de slapp være på samvær Anonymkode: 5ddf0...67c 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #20 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva koster en rettssak ?uten fri rettshjelp Anonymkode: dcc6e...2d2 Brukte ca240 000 over3 runder, advokat utgiften er største utgiften, en god advokat koster. Betalte rundt 2000 + mons i timen. barnefar brukte nok omtrent det samme Anonymkode: 5ddf0...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå